Sejm uchwalił nową ustawę o prawach konsumenta – dzięki niej prawa kupujących i obowiązki sprzedających będą takie same jak w całej Unii Europejskiej. Teraz ustawa zostanie przekazana do prezydenta, a nowe przepisy mają wejść w życie po upływie sześciu miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw. Co te zmiany oznaczają dla przedsiębiorców?
Sejm uchwalił nową ustawę o prawach konsumenta – dzięki niej prawa kupujących i obowiązki sprzedających będą takie same jak w całej Unii Europejskiej. Teraz ustawa zostanie przekazana do prezydenta, a nowe przepisy mają wejść w życie po upływie sześciu miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw. Co te zmiany oznaczają dla przedsiębiorców?
Nowa ustawa o prawach konsumenta – najważniejsze zmiany.
Najnowsze zmiany dotyczą zarówno klientów dokonujących zakupów przez Internet, na odległość, jak i dokonujących zakupów bezpośrednio w sklepie stacjonarnym.
Zawarcie umowy
Zgodnie z ustawą przed zawarciem umowy z klientem przedsiębiorca będzie musiał dokładnie poinformować go o wszelkich istotnych warunkach, które znajdą się w umowie, bez względu na to, czy obie strony zawrą umowę na odległość czy w sklepie. Przede wszystkim klient powinien być dokładnie poinformowany o wszystkich kosztach związanych z zawarciem umowy.
Odstąpienie od umowy
Przesunie się także termin, w którym klient będzie mógł odstąpić bez podania przyczyn od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem. Aktualnie może to zrobić w ciągu 10 dni, a po wejściu nowych przepisów w życie będzie miał 14 dni na odstąpienie od umowy. Nie jest to jednak ostateczny termin – jeśli bowiem zdarzy się, ze przedsiębiorca nie poinformuje konsumenta o przysługującym mu prawie, to wówczas klient będzie mógł odstąpić od umowy jeszcze przez rok od opływu 14-dniowego terminu.
Dodatkowo, jeśli przedsiębiorca nie poinformuje klienta o obowiązku poniesienia kosztów związanych ze zwrotem towaru, to w razie ewentualnego zwrotu towaru klient nie będzie musiał za niego płacić.
Wadliwy towar
Nowa ustawa przywraca pojęcie „wadliwy”. Jeśli zakupiony przez klienta towar okaże się wadliwy, wówczas klient będzie mógł zdecydować, czy w ramach tego będzie chciał skorzystać z możliwości obniżenia ceny towaru, wymiany towaru na nowy czy odstąpienia z umowy (bez konieczności uprzedniego oddania zepsutego towaru do naprawy). Co więcej, jeśli przedsiębiorca (gwarant) nie określi w umowie długości obowiązywania gwarancji, to zgodnie z nowymi przepisami okres gwarancji na towar wydłuży się do 2 lat.
Uchwalona przez Sejm ustawa zostanie przekazana do prezydenta, a nowe przepisy mają wejść w życie po upływie sześciu miesięcy od dnia ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Gdy firma zmaga się z niewypłacalnością lub zagrożeniem niewypłacalnością, a upadłość nie jest rozważana jako opcja, restrukturyzacja jednoosobowej działalności gospodarczej staje się kluczowym narzędziem w walce o jej przetrwanie. Procedura ta daje przedsiębiorcy szansę na odzyskanie płynności finansowej oraz kontynuowanie działalności gospodarczej, jednocześnie unikając konsekwencji związanych z ogłoszeniem upadłości.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego powstaje w okresie, w którym powstał obowiązek podatkowy u sprzedawcy, nie wcześniej jednak niż otrzymanie faktury. Jak wpłyną na to nowe przepisy związane z KSeF?
Unieważnienie uchwały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością, zaraz obok uchylenia uchwały, stanowi kolejną możliwość zaskarżenia wadliwej uchwały podjętej przez wspólników w spółce z o.o.. Aby jednak móc unieważnić taką uchwałę, trzeba wykazać, iż stoi w sprzeczności z przepisami ustawy, jaką jest ustawa z dnia 15 września 2000 r. – Kodeks spółek handlowych.
Przeczytaj, kiedy uchwała spółki z o.o. może zostać unieważniona, jak wygląda procedura jej zaskarżenia oraz jak napisać pozew do sądu o unieważnienie uchwały spółki z o.o.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo