Jak zwiększyć sprzedaż dzięki social media?

Coraz więcej firm w Polsce zaczyna korzystać z mediów społecznościowych. Nic dziwnego, bo social media stwarzają możliwość zdobycia nowych klientów, podpatrywania co robi konkurencja, a także analizowania rynku, chociażby za sprawą wypowiedzi Internautów na temat konkretnych produktów. Samo bycie w Internecie to jednak za mało.

 

Sporo firm wciąż nie ma pomysłu na wykorzystanie mediów społecznościowych i nie do końca wie, jak dużo mogą osiągnąć przez swoją aktywność w Internecie. Podpowiadamy więc, jak umiejętnie wykorzystać media społecznościowe do zwiększenia sprzedaży.

 

1. Monitoruj

Internauci lubią dzielić się swoimi opiniami na temat konkretnych produktów w Internecie – na blogach, na Facebooku, na Twitterze, forach… Trzymaj więc rękę na pulsie i bądź zawsze tam, gdzie mówi się o tobie i twojej firmie. Bierz udział w dyskusjach, odpowiadaj na pytania, pomagaj w rozwiązywaniu problemów i zwyczajnie pokaż, że jesteś i ci zależy.
Bardzo pomocne w tej kwestii są narzędzia służące do monitorowania internetu. Jeśli jednak na razie nie chcesz płacić abonamentów za takie usługi, możesz spróbować wyszukiwarki Google. Wystarczy, że po wpisaniu frazy w Google wybierzesz „Narzędzia wyszukiwania”, a następnie zakres czasu – od kiedykolwiek po ostatni miesiąc czy ostatnie 24 godziny.

 

ifirma.pl program do księgowania - r70jdj

 

Wówczas wyświetlą ci się strony, na których w przeciągu ostatniego tygodnia ktoś wspomniał o twojej firmie. Taki sposób monitorowania internetu z pewnością nie będzie tak skuteczny, jak profesjonalne narzędzia, ale na początek może wystarczyć.

 

2. Twórz ciekawe treści

Przyciągaj Internautów za sprawą treści, które publikujesz w Internecie. Angażuj ich do dyskusji, zadawaj pytania, publikuj ciekawe informacje dotyczące twojej firmy i branży… Pomyśl o tworzeniu firmowego bloga – to dobry sposób na to, aby zaprezentować się jako ekspert.
Pamiętaj przy tym, aby wszystko to co publikujesz było pomocne. Internauci często szukają w Internecie sposobów na rozwiązanie problemów i praktycznych wskazówek.

 

3. Buduj relacje

Chyba wszyscy lubimy czuć, że jesteśmy przez firmę traktowani indywidualnie. W każdym razie nikt z nas nie lubi być traktowany jako jeden z tysiąca. Warto więc dowiedzieć się czegoś o swoim kliencie – i tu z pomocą przychodzą social media. Sprawdź, czy twój klient udziela się w Internecie, albo ma jakieś ciekawe zainteresowania? Jeśli chwali się, że regularnie uprawia sport, to może przypomnij mu, że klienci twojej firmy mają 20% zniżki na siłownię, z którą podpisałeś program partnerski?

Wyszukuj takich informacji, zapisuj je w CRM i buduj dobre relacje ze swoimi klientami. Sprawdź, w jaki sposób mała firma może wykorzystać CRM do zwiększenia sprzedaży.

 

4. Nie zniechęcaj się

Sporo firm rezygnuje z korzystania z social media z powodu braku wyników. Nie ma recepty na to, aby osiągnąć sukces w tydzień. Jeśli jednak będziesz konsekwentny i cierpliwy w tym co robisz, media społecznościowe z pewnością pomogą ci w zwiększeniu sprzedaży i w rozwoju twojej firmy.

Zostaw
komentarz

Nasi eksperci również chętnie
uczestniczą w dyskusji i odpowiadają
na Wasze komentarze.

ifirma.pl program do księgowania - tablet biuro@2xDzielimy się wiedzą nie tylko na bloguifirma.pl program do księgowania - tablet biuro@2x

30 porad księgowych

POBIERZ E-BOOK