Blog ifirma.pl

Jak wypromować małą firmę w Internecie? 5 sprawdzonych sposobów

|
Masz małą firmę? Chcesz ją wypromować w Internecie? Przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą Ci poprawić widoczność w sieci.
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Każdego roku przybywa w Polsce ponad 300 tysięcy nowych działalności gospodarczych. Nic zatem dziwnego, że wypromowanie firmy w Internecie, szczególnie tej małej, staje się coraz trudniejszym zadaniem. Jednak dzięki kilku darmowym lub niskobudżetowym działaniom można poprawić jej widoczność w sieci. Zapoznaj się z naszymi wskazówkami.

Reklamowanie firmy – blog firmowy i długi ogon

Jednym ze sposobów na wypromowanie małej firmy w Internecie jest założenie firmowego bloga (pod warunkiem, że Twoja działalność ma swoją witrynę w sieci). Jak pokazują statystyki, firmy, które blogują, mają ok. 55% więcej odwiedzających. A zwiększenie częstotliwości blogowania z 3-5 razy do 6-8 razy w miesiącu zwiększa dwukrotnie liczbę potencjalnych klientów. Google lubi unikalne treści. I dobrze jeśli są one tworzone zgodnie z zasadami SEO.

W przypadku małych firm przy ich tworzeniu ważne będzie pozycjonowanie na frazy z długiego ogona (the long tail), czyli frazy kilkuwyrazowe, a tym samym mniej popularne. Pozycjonowanie na bardzo ogólne frazy (jedno-, dwuwyrazowe) może się okazać karkołomnym zadaniem, bo przebicie się do TOP10 w wynikach wyszukiwania będzie graniczyło z cudem. Dlatego starając się wypromować małą firmę w Internecie, lepiej postawić na frazę the long tail „wymiana okien po ociepleniu budynku” lub „buty sportowe damskie do biegania” niż tylko na ogólne słowa-klucze: „wymiana okien” czy „buty sportowe”.

Wśród darmowych narzędzi do wyszukiwania fraz kluczowych można wymienić chociażby Google Keyword Planner, Google Search Console, Ubersuggest, Keyword Tool czy Answerthepublic. Jeżeli nie masz czasu na tworzenie samodzielnych treści, możesz to zlecić komuś innemu. W tym celu można wykorzystać specjalne serwisy, gdzie można zamawiać konkretne teksty (np. GoodContent.pl, SEOTXT.pl czy GiełdaTekstów.pl).

Jak reklamować firmę – social media

Następnym sposobem na reklamę firmy w Internecie są media społecznościowe, co już chyba nikogo dzisiaj nie dziwi. Posiadanie firmowego fanpage’a to dla firmy już nie tyle kwestia wyboru, co niemal “święty obowiązek”. Chociaż przed założeniem biznesowego profilu warto sprawdzić, czy z Facebooka korzysta w ogóle nasza grupa docelowa, czyli grupa, do której kierujemy swój produkt. Jeżeli swoją ofertę adresujemy do osób w wieku 65+, to prawdopodobnie nie znajdziemy ich w social mediach. Natomiast jeśli wśród naszych klientów znajdują się tzw. millenialsi, to warto ten fakt wykorzystać. Realizowanie przemyślanej strategii komunikacyjnej pozwoli przyciągnąć szersze grono potencjalnych klientów. Prowadząc fanpage’a, warto zadbać m.in. o spójność wizualną, regularność zamieszczanych postów czy tworzenie specjalnych akcji promocyjnych dla fanów.

Promocja firmy w social mediach będzie bardziej efektywna, gdy oprócz firmowego konta na Facebooku założymy profil na Instagramie lub LinkedIn – w zależności od rodzaju prowadzonego biznesu. Wpłynie to korzystnie na budowanie naszej marki w Internecie. Jeżeli zależy nam na wizerunku profesjonalisty i eksperta w danej dziedzinie (np. w branży IT), to powinniśmy wybrać LinkedIn. Jednak komunikacja w tym medium powinna odbiegać od tej prowadzonej na Facebooku czy Instagramie. Tutaj warto postawić na wartościowe i profesjonalne treści, np. udostępnienie linku do ciekawego webinaru czy branżowego artykułu.

Jak głosi chińskie przysłowie: „Jeden obraz jest więcej wart niż tysiąc słów”, dlatego warto pomyśleć o koncie firmowym na Instagramie. Może się okazać doskonałym sposobem na reklamę firmy w sieci. Sprawdzi się przede wszystkim w tych biznesach, gdzie łatwo o zdjęcia (kwiaciarnia, e-sklep), które mogą pomóc wypromować nasze produkty i ich walory. Poza tym Instagram – dzięki mniej formalnemu charakterowi – pozwala pokazać firmę z zupełnie innej strony, „od kuchni”.

promocja firmy

Google Moja Firma – darmowa promocja w sieci

Jak wypromować lokalny biznes, korzystając z Map Google? Nie jest to wcale trudne, a okazuje się bezpłatnym sposobem na wypromowanie firmy w Internecie. Wystarczy założyć profil w Google Moja Firma, a stanie się ona widoczna w wyszukiwarce i w Mapach Google. To z kolei prosty sposób, by pozyskać nowych klientów. Założenie takiego profilu jest szczególnie ważne w przypadku firm, które mają swoje stacjonarne punkty. Podobne konto warto założyć w serwisie Zumi.pl.

Stopka e-maila a reklama firmy w Internecie

Wydaje się to zupełnym detalem, a tymczasem stopka w e-mailu może mieć również wpływ na promocję firmy w Internecie, szczególnie jeśli tych e-maili w działalności wysyłamy sporo. Dlatego warto dołożyć starań, aby stopka była atrakcyjna zarówno pod względem wizualnym, jak i marketingowym i koniecznie zawierała prawidłowy link. Jeśli nasza oferta się zmienia i mamy specjalną promocję lub konkursy dla klientów, to stopkę również warto na bieżąco aktualizować.

Google Ads i Facebook Ads to dwa główne sposoby na płatną reklamę firmy w Internecie. Każdy z nich ma swoje plusy i minusy. W Polsce wciąż większą przewagę ma Google, bo korzysta z niego większa liczba osób. Jego atutem jest także to, że jest bardziej “intuicyjny” w wyświetlaniu reklam, docierając do odbiorców w odpowiednim miejscu i czasie. Jednak koszty promocji w Google Ads są też na ogół wyższe niż w Facebook Ads.

Dlatego na początku warto przeznaczyć niewielki budżet i stworzyć w celach testowych kampanię zarówno w Google Ads, jak i Facebook Ads. Przekonasz się w ten sposób, co lepiej sprawdzi się w Twoim biznesie. Poznasz lepiej również swoich klientów, ich potrzeby, a także trafność dobieranych fraz kluczowych i konkurencję. Być może okaże się, że poświęcanie dużych kwot na reklamę mija się z celem, szczególnie jeśli naszym głównym rywalem jest marka dysponująca dużym budżetem.

Jak wypromować małą firmę w Internecie – podsumowanie

O promocji firmy w Internecie napisano wiele. I nawet jeśli powyższych 5 wskazówek nie sprawi, że Twój biznes z dnia na dzień znajdzie się w TOP 10 w wynikach wyszukiwania Google’a, to na pewno pomoże budować markę i pozytywnie wpłynie na widoczność w sieci. Większość tych rad można wcielić w życie samodzielnie, przy niewielkim lub całkiem zerowym budżecie i oczywiście „odrobinie” pracy i chęci.

Źródła:

  1. B. Stawarz-García, Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, Warszawa 2018.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Dodaj komentarz

    Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

    Biuro rachunkowe - ifirma.pl

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie

    Ułatwienia dla e‑commerce

    Wygodne integracje
    Wygodne integracje

    Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

    Sprawdź wszystkie integracje →

    Wygodne integracje
    Płatności w jednym miejscu

    ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

    Wygodne integracje
    Łatwe generowanie faktur

    Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

    allegro integracja ecommerce
    woocommerce integracja ecommerce
    shoper integracja ecommerce
    prestashop integracja ecommerce
    shoplo integracja ecommerce
    magento integracja ecommerce