Regulamin sklepu internetowego to podstawa. Każdy szanujący się sklep internetowy powinien go posiadać – zarówno ze względu na rzetelny wizerunek firmy, jak i ze względu na regulacje prawne. Jakie informacje powinien zawierać regulamin e-sklepu?
Zgodnie z prawem przedsiębiorca jeszcze przed zawarciem umowy z klientem powinien poinformować go w jasny i prosty do zrozumienia sposób m.in. o warunkach płatności, szczegółach i terminach dostawy oraz cechach produktu.
Zgodnie z przepisami o ochronie praw konsumentów poprawny regulamin e-sklepu powinien zawierać informacje wymienione powyżej. Ponadto sklep internetowy powinien stosować regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną. W regulaminie powinny znaleźć się w szczególności takie informacje, jak:
Warto o to zadbać, ponieważ niezamieszczenie na stronie sklepu internetowego odpowiednich informacji może być potraktowane jako naruszanie zbiorowych interesów konsumentów. Zgodnie z przepisami przedsiębiorca może być wówczas ukarany karą pieniężną w wysokości do 10 proc. przychodu osiągniętego w roku rozliczeniowym poprzedzającym rok nałożenia kary.
O możliwościach jakie oferuje działalność nierejestrowana działając w e-commerce, ze szczególnym uwzględnieniem wszelkich ulg oraz…
Kasowy PIT pozwala podatnikom na wykazanie przychodu w działalności dopiero wtedy, gdy przedsiębiorca faktycznie otrzyma…
Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż mieszaną, mają obowiązek ustalania proporcji VAT. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak…
Planujesz realizację zupełnie nowej inwestycji? Jeśli tak, to pamiętaj, że przepisy prawa przewidują pomoc w…
Jesteś właścicielem salonu kosmetycznego lub salonu piękności? Zobacz, jakie zmiany w VAT szykują się dla…
Wybór działalności nierejestrowanej niesie za sobą wiele ułatwień dla przedsiębiorców, którzy zyskują szansę na zmniejszenie…