Blog ifirma.pl

Ubezpieczenie w małej firmie

|
Małe firmy często zastanawiają się nad tym, czy poza obowiązkowym OC pojazdów wykupywać ubezpieczenie dla maszyn albo sprzętów elektronicznych, chcąc tym samym zaoszczędzić na prowadzeniu firmy. Przed wybraniem polisy dla firmy warto dokładnie przemyśleć wszelkie kwestie, aby wybrać najkorzystniejszą ofertę.
Biuro rachunkowe - ifirma.pl
Małe firmy często zastanawiają się nad tym, czy poza obowiązkowym OC pojazdów wykupywać ubezpieczenie dla maszyn albo sprzętów elektronicznych, chcąc tym samym zaoszczędzić na prowadzeniu firmy. Przed wybraniem polisy dla firmy warto dokładnie przemyśleć wszelkie kwestie, aby wybrać najkorzystniejszą ofertę.

Ubezpieczenie w małej firmie

Ubezpieczyciele chcą dotrzeć ze swoją ofertą do każdego klienta, dlatego dziś firma może ubezpieczyć się od niemal wszelkiego rodzaju zdarzeń – od pożaru i utraty danych po grafficiarzy. Zakres oferowanych usług jest wielki: towarzystwa ubezpieczeniowe oferują obecnie chociażby pomoc ślusarską i remontową, pomoc informacyjną (infolinia medyczna, kadrowa), transport medyczny i sprzęt rehabilitacyjny, zastępstwo w podróży służbowej czy transport po ocalałe po pożarze mienie. Oczywiście wciąż najczęściej wybieranymi polisami są te, które oferują ochronę budynków, maszyn i sprzętów.

Jaką polisę dla firmy wybrać

Rodzaj polisy powinien być dostosowany do rodzaju prowadzonej działalności, jednak tymi ubezpieczeniami na które powinno się zdecydować bez względu na branżę są ubezpieczenie od ognia i innych zdarzeń losowych (np. wybuchu gazu), a także ubezpieczenie od kradzieży i rabunku. To podstawa. Dobrą decyzją jest też zdecydowanie się na ubezpieczenie maszyn i sprzętów, szczególnie tych elektronicznych. Ponieważ żyjemy w dobie technologii i informacji, dziś coraz więcej firm ubezpiecza się od strat wynikających ze zniszczenia dokumentów i nośników danych. Warto też zastanowić się nad ubezpieczeniem telefonu, jeśli przedsiębiorca zdecydował się kupić drogi telefon na firmowy abonament. Jeśli firma posiada samochody służbowe które są często używane, dobrze jest wówczas poza standardowym OC pomyśleć o wykupieniu AC, czyli autocasco. To co prawda większe koszty, ale w ostatecznym rozrachunku firmie się to opłaca – pojazdy służbowe pokonują długie trasy, są bardziej eksploatowane, częściej ulegają uszkodzeniom; pracownicy pozwalają sobie z nimi na więcej, niż w przypadku własnych, prywatnych samochodów. Korzystniej więc, gdy to ubezpieczyciel pokrywa wszelkie wydatki związane z naprawą pojazdów służbowych firmy. Jeśli firma zatrudnia pracowników – szczególnie do pracy przy maszynach – powinna zakupić dla nich dodatkowe (poza standardowym) ubezpieczenie.

Kwestia finansowa

Najkorzystniej jest się ubezpieczać w jednym towarzystwie, wykupując pakiet. Przemawia za tym wygoda w obsłudze (jedna umowa dla wszystkiego), a także możliwość negocjacji cen. Warto o tym pomyśleć, ponieważ niejednokrotnie polisa może nie obejmować ważnych z punktu widzenia przedsiębiorcy ubezpieczeń (np. sprzęt elektroniczny), których dokupienie wiąże się z dodatkowymi wydatkami. Niektórzy ubezpieczyciele oferują możliwość rozłożenia kosztów polisy na raty – warto więc o to zapytać. Co bardzo ważne, przed podpisaniem umowy dobrze jest dowiedzieć się w jakich sytuacjach ubezpieczyciel nie pokryje poniesionych przez firmę strat, i mieć na uwadze to, że sumy odszkodowań wypłacanych przez ubezpieczycieli nie mogą być większe, niż suma poniesionych przez firmę szkód.

Rozliczanie kosztów związanych z ubezpieczeniem

Wydatki na ubezpieczenie można wliczyć w koszty prowadzenia firmy. Ponieważ jednak w przypadku ubezpieczeń nie otrzymuje się rachunków i faktur, warto upewnić się, czy polisa wskazuje w sposób jednoznaczny ubezpieczyciela i przedsiębiorcę, zawiera podpisy obu stron, datę wystawienia polisy, określa długość trwania ubezpieczenia, jego zakres i rodzaj, a także wartość składki na ubezpieczenie oraz udokumentowanie uregulowania tej składki (np. potwierdzenie przelewu, jeśli sama polisa nie zawiera takiego potwierdzenia). W przypadku otrzymania od ubezpieczyciela odszkodowania, firma powinna wykazać tę kwotę w deklaracji jako uzyskany przychód.

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Dodaj komentarz

    Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

    Biuro rachunkowe - ifirma.pl

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie

    Ułatwienia dla e‑commerce

    Wygodne integracje
    Wygodne integracje

    Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

    Sprawdź wszystkie integracje →

    Wygodne integracje
    Płatności w jednym miejscu

    ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

    Wygodne integracje
    Łatwe generowanie faktur

    Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

    allegro integracja ecommerce
    woocommerce integracja ecommerce
    shoper integracja ecommerce
    prestashop integracja ecommerce
    shoplo integracja ecommerce
    magento integracja ecommerce