Zmiany w deklarowaniu przywozu i rejestracji pojazdów z UE (od stycznia 2015)
Z dniem 1 stycznia 2015 r. został zniesiony obowiązek uzyskania z urzędu skarbowego, dla potrzeb rejestracji sprowadzanych pojazdów z innych państw członkowskich Unii Europejskiej, zaświadczenia VAT-25 potwierdzającego uiszczenie przez podatnika podatku lub brak obowiązku uiszczenia podatku z tytułu przywozu tych pojazdów.
Z dniem 1 stycznia 2015 r. został zniesiony obowiązek uzyskania z urzędu skarbowego, dla potrzeb rejestracji sprowadzanych pojazdów z innych państw członkowskich Unii Europejskiej, zaświadczenia VAT-25 potwierdzającego uiszczenie przez podatnika podatku lub brak obowiązku uiszczenia podatku z tytułu przywozu tych pojazdów.
W związku z tym podatnicy nie mają obowiązku składać VAT-24 do urzędu skarbowego, czyli wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego brak obowiązku uiszczenia podatku od towarów i usług z tytułu przywozu środka transportu z terytorium innego państwa członkowskiego.
W konsekwencji zniesienia zaświadczeń, uchyleniu ulegnie również obowiązek przedstawiania tłumaczeń umów, a także opłata skarbowa pobierana z tytułu wydania zaświadczenia (160 zł).
Nadal jednak trzeba będzie składać VAT-23 do urzędu skarbowego, czyli informację o wewnątrzwspólnotowym nabyciu środka transportu.
Podstawa prawna:
art. 103 ust. 6 oraz art, 105 ustawy o podatku od towarów i usług,
ustawia z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zakładając sklep internetowy, dbamy o witrynę, produkty i dopinamy najważniejsze sprawy na ostatni guzik. Przez to mogą umknąć nam z pozoru drobne błędy, które mają jednak duże przełożenie na sukces przyszłego sklepu. Sprawdź, jak uniknąć najczęstszych błędów przy zakładaniu sklepu internetowego.
Wybrałeś kasową metodę rozliczania podatku VAT? Sprawdź, czy utrata prawa do składania deklaracji kwartalnych pozbawia również prawa do metody kasowej.
Kiedy wchodzisz na wiele rynków, kalendarz i zegar stają się Twoimi sprzymierzeńcami albo wrogami. Dobrze ułożone kampanie międzynarodowe w e-commerce trafiają w najlepszy moment i wykorzystują lokalne zwyczaje. Z tego artykułu dowiesz się, jak zsynchronizować czas, święta i logistykę, aby kampania zagrała na każdym rynku.
W dobie powszechnej cyfryzacji, media społecznościowe stały się integralną częścią strategii komunikacyjnych firm – niezależnie od branży czy skali działalności. Obecność w kanałach takich jak LinkedIn, Facebook, Instagram czy TikTok nie jest już kwestią wyboru, lecz standardem rynkowym. Jednak sama obecność nie wystarcza, by osiągać konkretne cele biznesowe.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo