Okres styczeń – kwiecień 2010 r. to czas rozliczeń podatkowych z tytułu dochodów uzyskanych w roku 2009. Większość podatników wypełnia swoje zeznania podatkowe m.in. na podstawie informacji otrzymanych od zakładów pracy, oznaczonych symbolem PIT-11.
Okres styczeń – kwiecień 2010 r. to czas rozliczeń podatkowych z tytułu dochodów uzyskanych w roku 2009. Większość podatników wypełnia swoje zeznania podatkowe m.in. na podstawie informacji otrzymanych od zakładów pracy, oznaczonych symbolem PIT-11.
Dostarczenie informacji PIT-11
Do końca lutego (w tym roku wyjątkowo do 1 marca) do Urzędu Skarbowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania pracownika dostarczyć należy PIT-11. Pracownik natomiast do końca lutego powinien otrzymać PIT-11. Termin końca lutego jest terminem ustawowym, przy czym ważne jest, by pracodawca posiadał potwierdzenie przesłania informacji, zarówno do urzędu, jak i do pracownika. Obowiązek ten występuje również w przypadku, gdy informację pracownikowi przekazuje się osobiście. W takim przypadku dla celów dowodowych najlepiej, żeby pracownik potwierdził na piśmie odbiór PIT-11. Płatnik sporządza i przekazuje informację PIT-11 w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym. Informację taką należy sporządzić w trzech egzemplarzach. Po jednym egzemplarzu przekazujemy podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania pracownika – podatnika, natomiast trzeci egzemplarz zostawiamy w aktach pracownika.
Nie ma natomiast problemu z przesłaniem do jednego urzędu jednym listem poleconym kilku informacji, dotyczących kilku pracowników. Można wówczas wysłać jedną przesyłkę poleconą. Nie ma konieczności, by PIT-11 do urzędu był odrębnie wysyłany w stosunku do każdego zatrudnionego. Potwierdzeniem w stosunku do wszystkich deklaracji będzie dowód nadania pocztowego.
Właściwy US
O właściwości urzędu skarbowego podatnika decyduje miejsce jego pobytu jeżeli nie ma on miejsca zamieszkania na terytorium Polski. Miejscem zamieszkania jest miejsce, w którym podatnik przebywa z zamiarem stałego pobytu. Zameldowanie czasowe nie będzie świadczyło o właściwości urzędu skarbowego. Czasowość przeczy bowiem chęci pobytu stałego. Właściwym będzie zatem urząd skarbowy miejsca stałego zameldowania podatnika.
Formularz ten jednak pracodawca wystawia tylko wtedy, gdy pracownik uzyskał w danym roku przychód. Należy jednak pamiętać, iż pełnienie roli płatnika przez zakład pracy nie powstaje w chwili nawiązania samego stosunku pracy. Istotna jest tutaj wypłata należności z tego tytułu (czyli wynagrodzenia za pracę). Dopiero bowiem w tym momencie na zakładzie pracy, jako płatniku ciążą określonego rodzaju obowiązki.
Gdy praca wykonana była w grudniu, ale wypłata wynagrodzenia i zapłata zaliczki do Urzędu Skarbowego nastąpiła w styczniu, należy zastosować zasadę, że za wynagrodzenie uważa się kwoty faktycznie wypłacone pracownikowi. PIT-11 za 2009 r. nie obejmie zatem kwoty wypłaconej w styczniu 2010 r.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Na coraz szerszym polu można dostrzec efekty trwającej rządowej akcji deregulacyjnej. W czercwu inicjatywa SprawdzaMY opublikowała podsumowanie Fazy 1.0, a w lipcu na posiedzeniu sejmu kolejne projekty przeszły przez pierwsze czytanie.
Na dzisiejszym rynku trudno przetrwać bez jasno zdefiniowanej przewagi konkurencyjnej. Czym się wyróżniasz? Dlaczego klient ma wybrać właśnie Ciebie, a nie Twojego rywala? To pytania, na które każda firma – niezależnie od wielkości – musi znać odpowiedź. W tym artykule pokażemy, czym dokładnie jest przewaga konkurencyjna, jak ją zbudować, a także jakie błędy najczęściej popełniają przedsiębiorcy próbując się wyróżnić.
Sprzedaż w erze nowych technologii wymaga wdrażania rozwiązań, które nadążą za dynamicznymi realiami tej branży. Tegoroczna konferencja Sales is the Queen to ukłon w stronę nowoczesnego marketingu. Wydarzenie powstało z myślą o przedsiębiorcach dążących do optymalizacji procesów sprzedażowych, a wśród partnerów pojawi się sama IFIRMA.
Czy wiesz, że aż 65% firm, które tworzą persony, osiąga wyższy ROI z kampanii marketingowych? Poznanie idealnego klienta to dziś nie wybór, a prawdziwa konieczność. Jeżeli chcesz tworzyć skuteczne kampanie, lepiej dopasowane oferty i treści, które angażują – musisz poznać swoją personę, a nasz artykuł Ci w tym pomoże.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo