Pandemia koronawirusa w wielu przypadkach doprowadziła do zmiany miejsca wykonywanej pracy. Spopularyzowanie pracy zdalnej oznacza brak czasu poświęconego na dojazdy i podróż w korkach. Jeśli specjalizujesz się w jakiejś dziedzinie i zastanawiasz się, gdzie szukać zleceń, żeby zmonetyzować nadwyżkę czasu – nic prostszego! Poniżej prezentujemy 4 sprawdzone portale, gdzie można szukać zleceń ze swojej branży. Nie czekaj dłużej i sprawdź, jak szybko możesz uwypuklić swój przedsiębiorczy pierwiastek bez wychodzenia z domu!
Gdzie szukać zleceń dla freelancerów?
Specjalizacja w konkretnej dziedzinie, zwłaszcza jeśli dostarcza poczucia spełnienia podczas realizacji to prawdziwy skarb! Wiele osób pracujących na etacie traktuje jednak swoje zajęcie wyłącznie jako źródło zarobku. Skoro czytasz ten artykuł – najprawdopodobniej jesteś w tej grupie szczęśliwców, dla której praca to też hobby.
Poniżej opisujemy 4 platformy, na których możesz szukać dodatkowych zleceń z interesującej Cię dziedziny.
Useme – bogata baza zleceń i wystawianie faktur bez firmy
To jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich portali dla freelancerów. Spośród wielu kategorii można odszukać zlecenia ze swojej branży (copywriting, SEO, fotografia, programowanie, tłumaczenia i wiele innych). Po odnalezieniu interesującej oferty wystarczy złożyć zleceniodawcy swoją ofertę i oczekiwać na odpowiedź zwrotną.
Co więcej, Useme umożliwia także wystawianie faktur osobom bez zarejestrowanej działalności gospodarczej. W praktyce oznacza to, że możesz wystawić klientowi fakturę za wykonaną usługę – elektronicznie, bez konieczności drukowania jakichkolwiek dokumentów. To wygodne rozwiązanie dla obu stron, które pozwoli przyspieszyć rozliczanie zlecenia bez podpisywania np. umowy o dzieło.
Oferia – zlecenia z wielu branż
Niezależnie od tego, czy jesteś budowlańcem, programistą, fotografem czy copywriterem – Oferia kumuluje w sobie ogłoszenia z różnych branż. Nie musisz już zastanawiać się, gdzie szukać zleceń – jako wykonawca zyskujesz dostęp do codziennie aktualizowanej bazy zleceń z wielu dziedzin.
Aby wystartować, wystarczy logowanie w serwisie i określenie swojej specjalizacji. Wygodną opcją jest także włączenie mailowych powiadomień o nowych ogłoszeniach zamieszczanych przez zleceniodawców – ograniczasz w ten sposób czas na przeglądanie ofert, a na Twoją skrzynkę spływają wiadomości o kolejnych zleceniach.
Goodcontent – platforma dla copywriterów
Jeżeli lubisz pisać, masz dziennikarskie zacięcie i nieobce są Ci zasady webwritingu, wiesz jak tworzyć teksty angażujące czytelnika i przyjazne wyszukiwarkom – warto sprawdzić portal Goodcontent. Regularnie pojawiają się na nim zlecenia na teksty z różnych kategorii.
Atutem są transparentne zasady współpracy, czytelne wytyczne i podana kwota wynagrodzenia za każdy tekst, a także niski próg wypłaty (minimalna kwota umożliwiająca wypłacenie zarobionych środków to 100 zł). Współpraca opiera się na rezerwacji wybranego tekstu i jego realizacji – bez konieczności podpisywania umów. Wygodną opcją jest także możliwość kontaktu ze zleceniodawcą w celu doprecyzowania wymagań.
Zaprezentuj światu swój dorobek artystyczny na Behance
Jeżeli Twoją główną specjalizacją jest grafika – wówczas warto uzupełnić swój profil na portalu Behance. Zrzesza on bowiem artystów i projektantów z całego świata – w ogólnym uproszczeniu można go porównać do LinkedIna, ale dla przedstawicieli branży graficznej. Na stronie można także w wygodny sposób znaleźć zlecenia z zakresu brandingu, projektowania graficznego i ilustracji. Międzynarodowe środowisko umożliwia wymianę doświadczeń i nawiązane współpracy z osobami z drugiego końca świata.
Uaktywnij swoje pokłady kreatywności i zacznij zarabiać jako freelancer
Niezależnie od tego, czy pracujesz na etacie i szukasz dodatkowego zajęcia, a może od lat działasz na własną rękę – warto trzymać rękę na pulsie i na bieżąco śledzić platformy ogłoszeniowe z Twojej branży. Nigdy nie wiesz, gdzie może kryć się długofalowa współpraca – dlatego też tam, gdzie jest to możliwe, warto włączyć e-mailowe powiadomienia o nowych zleceniach.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Jakie korzyści wiążą się z funduszem venture capital? Kto w szczególności powinien rozważyć tę formę wsparcia? Jakie ryzyko niesie venture capital dla start-upów? Odpowiedzi znaleźć można w niniejszym artykule.
Zastanawiasz się jak zaksięgować otrzymanie grantu i jak rozliczyć dodatkowe wydatki w tym zakresie? W dzisiejszym artykule postaramy się odpowiedzieć na te pytania.
Rejestracja działalności gospodarczej to jeden z pierwszych kroków pozwalających cieszyć się posiadaniem własnej firmy. Jednak proces ten wiąże się także z koniecznością podjęcia kilku kluczowych decyzji, dopełniając wszelkie formalności.
Na dzisiejszym rynku trudno przetrwać bez jasno zdefiniowanej przewagi konkurencyjnej. Czym się wyróżniasz? Dlaczego klient ma wybrać właśnie Ciebie, a nie Twojego rywala? To pytania, na które każda firma – niezależnie od wielkości – musi znać odpowiedź. W tym artykule pokażemy, czym dokładnie jest przewaga konkurencyjna, jak ją zbudować, a także jakie błędy najczęściej popełniają przedsiębiorcy próbując się wyróżnić.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo