Pandemia koronawirusa w wielu przypadkach doprowadziła do zmiany miejsca wykonywanej pracy. Spopularyzowanie pracy zdalnej oznacza brak czasu poświęconego na dojazdy i podróż w korkach. Jeśli specjalizujesz się w jakiejś dziedzinie i zastanawiasz się, gdzie szukać zleceń, żeby zmonetyzować nadwyżkę czasu – nic prostszego! Poniżej prezentujemy 4 sprawdzone portale, gdzie można szukać zleceń ze swojej branży. Nie czekaj dłużej i sprawdź, jak szybko możesz uwypuklić swój przedsiębiorczy pierwiastek bez wychodzenia z domu!
Gdzie szukać zleceń dla freelancerów?
Specjalizacja w konkretnej dziedzinie, zwłaszcza jeśli dostarcza poczucia spełnienia podczas realizacji to prawdziwy skarb! Wiele osób pracujących na etacie traktuje jednak swoje zajęcie wyłącznie jako źródło zarobku. Skoro czytasz ten artykuł – najprawdopodobniej jesteś w tej grupie szczęśliwców, dla której praca to też hobby.
Poniżej opisujemy 4 platformy, na których możesz szukać dodatkowych zleceń z interesującej Cię dziedziny.
Useme – bogata baza zleceń i wystawianie faktur bez firmy
To jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich portali dla freelancerów. Spośród wielu kategorii można odszukać zlecenia ze swojej branży (copywriting, SEO, fotografia, programowanie, tłumaczenia i wiele innych). Po odnalezieniu interesującej oferty wystarczy złożyć zleceniodawcy swoją ofertę i oczekiwać na odpowiedź zwrotną.
Co więcej, Useme umożliwia także wystawianie faktur osobom bez zarejestrowanej działalności gospodarczej. W praktyce oznacza to, że możesz wystawić klientowi fakturę za wykonaną usługę – elektronicznie, bez konieczności drukowania jakichkolwiek dokumentów. To wygodne rozwiązanie dla obu stron, które pozwoli przyspieszyć rozliczanie zlecenia bez podpisywania np. umowy o dzieło.
Oferia – zlecenia z wielu branż
Niezależnie od tego, czy jesteś budowlańcem, programistą, fotografem czy copywriterem – Oferia kumuluje w sobie ogłoszenia z różnych branż. Nie musisz już zastanawiać się, gdzie szukać zleceń – jako wykonawca zyskujesz dostęp do codziennie aktualizowanej bazy zleceń z wielu dziedzin.
Aby wystartować, wystarczy logowanie w serwisie i określenie swojej specjalizacji. Wygodną opcją jest także włączenie mailowych powiadomień o nowych ogłoszeniach zamieszczanych przez zleceniodawców – ograniczasz w ten sposób czas na przeglądanie ofert, a na Twoją skrzynkę spływają wiadomości o kolejnych zleceniach.
Goodcontent – platforma dla copywriterów
Jeżeli lubisz pisać, masz dziennikarskie zacięcie i nieobce są Ci zasady webwritingu, wiesz jak tworzyć teksty angażujące czytelnika i przyjazne wyszukiwarkom – warto sprawdzić portal Goodcontent. Regularnie pojawiają się na nim zlecenia na teksty z różnych kategorii.
Atutem są transparentne zasady współpracy, czytelne wytyczne i podana kwota wynagrodzenia za każdy tekst, a także niski próg wypłaty (minimalna kwota umożliwiająca wypłacenie zarobionych środków to 100 zł). Współpraca opiera się na rezerwacji wybranego tekstu i jego realizacji – bez konieczności podpisywania umów. Wygodną opcją jest także możliwość kontaktu ze zleceniodawcą w celu doprecyzowania wymagań.
Zaprezentuj światu swój dorobek artystyczny na Behance
Jeżeli Twoją główną specjalizacją jest grafika – wówczas warto uzupełnić swój profil na portalu Behance. Zrzesza on bowiem artystów i projektantów z całego świata – w ogólnym uproszczeniu można go porównać do LinkedIna, ale dla przedstawicieli branży graficznej. Na stronie można także w wygodny sposób znaleźć zlecenia z zakresu brandingu, projektowania graficznego i ilustracji. Międzynarodowe środowisko umożliwia wymianę doświadczeń i nawiązane współpracy z osobami z drugiego końca świata.
Uaktywnij swoje pokłady kreatywności i zacznij zarabiać jako freelancer
Niezależnie od tego, czy pracujesz na etacie i szukasz dodatkowego zajęcia, a może od lat działasz na własną rękę – warto trzymać rękę na pulsie i na bieżąco śledzić platformy ogłoszeniowe z Twojej branży. Nigdy nie wiesz, gdzie może kryć się długofalowa współpraca – dlatego też tam, gdzie jest to możliwe, warto włączyć e-mailowe powiadomienia o nowych zleceniach.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Prowadzenie firmy, to nie tylko sprzedaż produktów czy usług, ale także szereg innych działań opierających się na współpracy z różnymi partnerami biznesowymi.
Wysyłasz newslettery, liczysz otwarcia i kliki, ale sprzedaż wciąż rozczarowuje? Winna może być dostarczalność maili, czyli to, czy wiadomości faktycznie trafiają do skrzynki klienta, a nie znikają w spamie. Z tego artykułu dowiesz się, jak wyeliminować ten problem i zwiększyć skuteczność każdej kampanii e-mailowej.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo