Od stycznia 2017 roku Ministerstwo Rozwoju dało przyszłym przedsiębiorcą nowe narzędzie ułatwiające zakładanie działalności gospodarczej. Od kilku lat możemy składać wnioski CEIDG-1 nie wychodząc z domu przy użyciu e-puapu, podpisu kwalifikowanego oraz bankowości internetowej.
Od stycznia 2017 roku Ministerstwo Rozwoju dało przyszłym przedsiębiorcom nowe narzędzie ułatwiające zakładanie działalności gospodarczej. Od kilku lat możemy składać wnioski CEIDG-1 nie wychodząc z domu przy użyciu e-puapu, podpisu kwalifikowanego oraz bankowości internetowej. Od stycznia bieżącego roku mamy również możliwość złożenia wniosku przez telefon.
CEIDG-1 – telefonicznie
Na podstawie informacji uzyskanych od przyszłego przedsiębiorcy podczas rozmowy telefonicznej, konsultant Centrum Pomocy Przedsiębiorcy (tel. 801-055-088) wypełnia wniosek oraz wyjaśnia wątpliwości związane z zakładaniem działalności gospodarczej. Po zakończeniu rozmowy wnioskodawca otrzyma SMS z numerem identyfikacyjnym wniosku. Ze wskazanym numerem, przedsiębiorca, który chce rozpocząć działalność gospodarczą powinien udać się w ciągu 7 dni do dowolnego urzędu miasta/gminy na terenie całego kraju.
Numer identyfikacyjny wniosku pozwoli pracownikowi urzędu odnaleźć wniosek w bazie, po zidentyfikowaniu wniosku, zostanie on wydrukowany i przedłożony przyszłemu przedsiębiorcy do podpisu. Ważne jest aby osoba podpisująca wniosek dokonała weryfikacji jego treści. Mogą się tam znaleźć literówki lub inne pomyłki związane na przykład z naszymi numerami identyfikacyjnymi, czy adresem. Jeżeli dane we wniosku okażą się błędne sposób ich skorygowania zależny jest od urzędnika, który będzie wprowadzał wniosek, może sam wprowadzić zmiany do sytemu i ponownie wydrukować wniosek lub prosić aby przedsiębiorca wypełnił wniosek CEIDG-POPR. Formularz CEIDG-POPR służy do dokonywania korekt w przypadku pomyłek przy wypełnianiu części wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej.
Aby cały proces został pozytywnie zakończony wnioskodawca musi zabrać ze sobą do urzędu dokument potwierdzający tożsamość taki jak:
dowód osobisty,
paszport w przypadku obywateli Polski i UE,
w przypadku osób spoza UE – Karta Polaka lub Karta stałego lub czasowego pobytu.
Gdy przedsiębiorca jest zarejestrowany do serwisu ceidg.gov.pl może również wypełnić wniosek telefonicznie, po zakończeniu procesu na adres e-mali otrzyma wniosek w formacie XML, gotowy do przesłania drogą elektroniczną.
Uwaga
Proszę pamiętać, że sama rozmowa z pracownikiem urzędu, podczas której wypełniamy wnioski nie spowoduje naniesienia zmian we wpisie ani dokonania rejestracji działalności. Konieczne jest udanie się do urzędu miasta/gminy celem zweryfikowania Państwa tożsamości. Niezweryfikowanie przedsiębiorcy lub pełnomocnika w urzędzie powoduje, iż informacje przekazane drogą telefoniczną nie mają skutków prawnych. Co oznacza, że gdy nie dotrze się do urzędu w ciągu 7 dni wniosek przepada, a zmiany w nim zawarte nie są naniesione.
Autor: Magdalena Szpilka – ifirma.pl
UWAGA
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
System KSeF z założenia będzie powszechnym systemem e-fakturowania. Obowiązek wystawiania faktur w KSeF będzie dotyczył docelowo wszystkich podatników (czynnych i zwolnionych), którzy zobowiązani są do wystawiania faktur na podstawie polskich przepisów.
Podczas budowania sklepu internetowego trzeba zwrócić uwagę na jego funkcjonalność. Automatyzacje niektórych procesów, szczególnie dostaw, ułatwią kupującym nawigację po serwisie, a sprzedawcom pozwolą zaoszczędzić czas. Zobacz, jak wybrać kuriera do sklepu internetowego.
Prowadzenie działalności gospodarczej w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością wiąże się nie tylko z codziennym zarządzaniem firmą, ale również z szeregiem obowiązków prawnych, w tym sprawozdawczych. Jednym z kluczowych obowiązków zarządu każdej spółki z o.o. jest coroczne sporządzenie i złożenie sprawozdania finansowego, które przedstawiają sytuację majątkową, finansową oraz wynik działalności przedsiębiorstwa
Sprzedaż w erze nowych technologii wymaga wdrażania rozwiązań, które nadążą za dynamicznymi realiami tej branży. Tegoroczna konferencja Sales is the Queen to ukłon w stronę nowoczesnego marketingu. Wydarzenie powstało z myślą o przedsiębiorcach dążących do optymalizacji procesów sprzedażowych, a wśród partnerów pojawi się sama IFIRMA.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo