Blog ifirma.pl

Strona internetowa z AI? Jak szybko tworzyć strony bez znajomości kodowania

|
Marzysz o stworzeniu własnej strony internetowej, ale nie masz pojęcia o programowaniu? A może chcesz ekspresowo zweryfikować nowatorski pomysł biznesowy w internecie, nie zatrudniając do tego programisty? Rozwiązaniem może być wykorzystanie narzędzi do tworzenia stron internetowych z AI. W niniejszym artykule przybliżę działanie tych aplikacji, przedstawię krok po kroku proces tworzenia strony z AI oraz polecę najlepsze narzędzia dostępne na rynku. Zapraszam do lektury!
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Co powinno znaleźć się na stronie internetowej firmy?

Zanim przejdziemy do omówienia narzędzi do tworzenia stron internetowych z AI, warto zastanowić się, jakie elementy powinna zawierać dobrze zaprojektowana witryna firmy.

  • kluczowe informacje o przedsiębiorstwie oraz jego ofercie – strona musi zawierać fundamentalne dane dotyczące marki, jej historii, misji i wartości. Dzięki temu klienci będą mogli lepiej poznać i zrozumieć charakter firmy;v
  • prezentacja produktów lub usług – sercem witryny jest oczywiście oferta i klienci powinni mieć łatwy dostęp do informacji o produktach, ich opisów, parametrów technicznych i cen;
  • dane kontaktowe – telefon, adres e-mail, formularz kontaktowy, dane adresowe – niezależnie od preferowanej przez klienta formy kontaktu, wszystko to musi być łatwo dostępne dla osób odwiedzających stronę.

Tworzenie strony internetowej z AI krok po kroku

W jaki sposób można wykorzystać AI do stworzenia własnej strony internetowej? Cały proces składa się z kilku podstawowych kroków:

  1. Założenie konta i udzielenie odpowiedzi na pytania od AI. Aby rozpocząć budowanie strony, musisz najpierw założyć konto w wybranym narzędziu do tworzenia stron z AI. Zwykle już na tym etapie bot zada Ci kilka pytań dotyczących Twojej firmy – jej nazwy, branży, lokalizacji itp. To pozwoli dopasować projekt strony do Twoich potrzeb.
  2. Wybór szablonu i kolorystyki. Kolejnym krokiem będzie wybranie jednego z dostępnych szablonów graficznych oraz palety barw. Narzędzia AI są w stanie automatycznie dobrać schemat kolorystyczny pasujący do branży i charakteru Twojej firmy. Możesz jednak również samodzielnie eksperymentować i wybrać kolory według własnego uznania.
  3. Personalizacja elementów treści. Następnie warto sprawdzić i w razie potrzeby poprawić teksty wygenerowane automatycznie przez AI na podstawie udzielonych wcześniej odpowiedzi. To szczególnie ważne, jeśli teksty na stronie będą w języku innym niż angielski. Warto dodać unikatowy opis firmy w sekcji „O nas”, uzupełnić opisy produktów czy usług dodatkowymi szczegółami lub poprawić ewentualne literówki czy niezrozumiałe sformułowania w tekstach.
  4. Uzupełnienie brakujących elementów. W ostatnim kroku warto jeszcze raz dokładnie przejrzeć stronę i upewnić się, że zawiera wszystkie najważniejsze elementy. Dobrze jest na przykład sprawdzić, czy na pewno znajdują się tam dane teleadresowe firmy, czy sekcja z ofertą zawiera zdjęcia produktów z opisami i cenami itd. W razie potrzeby można w łatwy sposób dodać brakujące treści, korzystając z funkcji edycyjnych narzędzia.

Po wykonaniu powyższych kroków nasza strona internetowa powinna być już gotowa do opublikowania. Cały proces zazwyczaj nie zajmuje więcej niż pół godziny, wszystko zależy jednak od stopnia skomplikowania projektu i liczby nieszablonowych elementów.

Strona internetowa z AI. Najlepsze narzędzia

Na rynku dostępnych jest coraz więcej aplikacji oferujących możliwość szybkiego tworzenia stron internetowych z AI. Jakie narzędzia są warte uwagi i polecenia? Poniżej prezentuję trzy najciekawsze opcje.

Bubble.io

Bubble (https://bubble.io/) to obecnie jedno z najbardziej obiecujących narzędzi do budowania stron internetowych i aplikacji mobilnych bez znajomości programowania. Jego główne zalety, to:

  • integracja z ChatGPT oraz DALL-E – pozwala to na wykorzystanie najlepszych dostępnych modeli AI bezpośrednio podczas tworzenia strony w celu wsparcia budowy funkcjonalności witryny,
  • automatyzacja procesów na stronie – dzięki możliwości ustawienia pętli i wyzwalaczy zdarzeń,

Jednak Bubble ma też pewne wady. Najważniejsza z nich jest wspólna dla większości narzędzi AI opartych na szablonach: to ograniczona funkcjonalność w zakresie projektowania szaty graficznej witryn.

Mimo to Bubble świetnie nadaje się na przykład do szybkiego stworzenia nie tylko strony wizytówki firmy, ale także prototypu aplikacji SaaS czy nawet serwisu społecznościowego, które później można udoskonalać i rozwijać już na bazie tradycyjnego kodowania.

Strona internetowa z AI

Źródło: Bubble (https://bubble.io/)

Wix

Ponad 900 darmowych szablonów do samodzielnej modyfikacji to ogromna zaleta Wix. Dzięki nim nawet osoba bez graficznych zdolności i wiedzy technicznej może z łatwością stworzyć estetyczną stronę internetową pasującą do charakteru jej biznesu.

Szablony zawierają już gotowe elementy nawigacyjne, belki, akcenty graficzne, dzięki czemu użytkownik musi jedynie dodać treści i zdjęcia.

Funkcja Wix ADI, czyli automatyczne generowanie witryn przez AI na podstawie preferencji użytkownika to kolejny atut tej platformy. Wystarczy w jednej chwili odpowiedzieć AI na kilka pytań typu „jaki rodzaj witryny chcesz stworzyć?” czy „jaką kolorystykę preferujesz?”, aby otrzymać gotową do dalszej edycji stronę internetową z AI.

Wbudowane zaawansowane funkcje do obsługi sklepów internetowych czy narzędzia marketingowe to z kolei ogromna zaleta dla przedsiębiorców, którzy dzięki Wix mogą nie tylko łatwo i szybko uruchomić własną stronę, ale także skutecznie ją promować i sprzedawać na niej swoje produkty.

Unbounce

Firma Unbounce w raporcie za 2022 rok podaje, że strony startowe (landing pages) stworzone przy użyciu ich narzędzia charakteryzują się średnio o 37% wyższą konwersją niż analogiczne strony powstałe w konstruktorach konkurencyjnych firm.

W praktyce oznacza to na przykład, że jeśli do tej pory z kampanii, której odbiorcami było 100 000 internautów, udało Ci się pozyskać 1000 leadów lub klientów, to po zastosowaniu rozwiązania Unbounce przy podobnym budżecie reklamowym możesz spodziewać się nawet 1370 konwersji.

Firma podkreśla, że ich narzędzie bazujące na sztucznej inteligencji pozwala dwukrotnie szybciej budować dedykowane landing page’e. Ich autorskie funkcje, takie jak „Smart Copy” czy „Smart Traffic” generują automatycznie dopasowane treści reklamowe i optymalizują ścieżkę użytkownika w celu maksymalizacji współczynnika konwersji.

Tym samym, jeśli jesteś specjalistą od marketingu internetowego, który na co dzień buduje kampanie promujące produkty i usługi w sieci, rozwiązanie Unbounce może znacząco przyspieszyć i ułatwić Twoją pracę.

Strona internetowa z AI

Źródło: Unbounce (https://unbounce.com/)

Podsumowanie

Witryny internetowe tworzone z udziałem sztucznej inteligencji mogą być bardzo wygodnym i szybkim sposobem na uruchomienie własnej strony internetowej z AI, bez angażowania programisty. Dzięki Bubble.io, Wix czy Unbounce każdy może w ciągu godziny, czy dwóch opublikować w sieci prostą, ale profesjonalną witrynę. Trzeba jednak pamiętać o pewnych ograniczeniach tego typu narzędzi.

Po pierwsze, możliwości budowania stron z AI i zakres jej funkcjonalności są zazwyczaj mocno zawężone w porównaniu ze stronami pisanymi „ręcznie” w kodzie. Po drugie, jakość treści generowanych automatycznie przez AI wciąż odbiega od tekstów tworzonych przez ludzi. Mimo to wydaje się, że wraz z rozwojem technologii witryny bazujące na sztucznej inteligencji będą odgrywać coraz ważniejszą rolę w tworzeniu obecności marek w Internecie.

Autor ifirma.pl

Marta Matylda Kania

Założycielka Superpowered by AI. Opracowuje dla biznesu procesy tworzenia treści przez generatywną sztuczną inteligencję. Interesuje się przyszłością AI w biznesie, pisze zaawansowane prompty i prowadzi szkolenia z ChataGPT dla firm.

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Dodaj komentarz

    Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

    Biuro rachunkowe - ifirma.pl

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie