Treści „Must have” dla każdego udanego sklepu internetowego B2B

treści dla sklepu internetowego b2b

Sklep internetowy B2B to platforma służąca zdalnej sprzedaży produktów i obsłudze klienta biznesowego.

Żeby dobrze funkcjonowała, musi zawierać konkretne funkcjonalności. Bardzo ważne są również treści, które powinny się pojawić na takiej platformie. Jak dokładnie powinny wyglądać?

Co musi zawierać sklep internetowy B2B?

Platformy B2B pozwalają firmom prowadzącym sprzedaż hurtową na jej usprawnienie, a także rozwój relacji biznesowych z klientami. Z tego powodu coraz więcej przedsiębiorstw decyduje się na ich wprowadzenie.

Co powinien posiadać sklep internetowy B2B? Istnieje kilka podstawowych cech, które musi zawierać dobry platforma B2B e-commerce.

  • Tworzenie kont kontrahentów – konieczność weryfikacji potencjalnych klientów sprawia, że konta są najczęściej obligatoryjne,
  • indywidualne poziomy cenowe – w sprzedaży hurtowej dużą rolę gra polityka cenowa i rabatowa,
  • saldo i kredyt kupiecki – umożliwiają monitorowanie na bieżąco stanu rozliczeń za dokonane zakupy,
  • integracja z systemem ERP – zapewnia klientowi łatwy dostęp do faktur czy stanów magazynowych,
  • różnicowanie cen w zależności od liczby wolumenów – standardem w hurtowej sprzedaży jest obniżanie cen w zależności od liczby kupowanych produktów.

Sklep internetowy B2B – treści, które powinny się w nim pojawić

Platforma sprzedażowa B2B musi być dobrze zoptymalizowana pod kątem treści. Pod tym względem jest bardzo podobna do sklepów internetowych B2C. Wartościowe opisy produktów wykonują część pracy katalogów, marketerów i przedstawicieli handlowych.

Niezależnie od tego, jaki rodzaj produktów jest sprzedawany – czy jest to chemia użytkowa, materiały budowlane czy części samochodowe – przemyślany opis produktu może przynieść ogromne korzyści biznesowe. Przełoży się to nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale również inne procesy, np. zmniejszenie wskaźnika porzucania koszyka.

Klient z pewnością doceni oryginalny opis produktu, z którego będzie mógł dowiedzieć się konkretnych informacji. Zrobi on dużo lepsze wrażenie niż kopiuj-wklej ze strony producenta, które widział u konkurencji. Wpłynie to na zwiększenie zaufania, a w perspektywie nawet na dłuższą relację biznesową.

Cechy dobrego opisu produktu

Zanim w ogóle przystąpi się do pisania opisów produktów, należy spróbować scharakteryzować buyer personę, czyli klienta, do którego chce się dotrzeć. Trzeba odpowiedzieć na podstawowe pytania: Kto jest moim klientem? Dlaczego powinien kupować właśnie u mnie? Jak dokonuje zakupu? Pozwoli to stworzyć takie treści, które przyspieszą i ułatwią podejmowanie decyzji kupującym.

Opis produktu musi zawierać:

  • informacje o producencie i marce,
  • cechy: np. kolor, wymiary, materiał, moc,
  • zastosowanie – czy wymaga dodatkowych akcesoriów?
  • Przewaga konkurencyjna – korzyści, jakie daje.

Chociaż bycie kreatywnym w świecie e-commerce B2B wydaje się trudne, to jednak z czasem może przynieść świetne rezultaty. Storytelling doskonale wpływa na kupujących, którzy bardziej angażują się w cały proces zakupu. Dlatego warto zastanowić się, jakie emocje wywołuje dany artykuł, jakie stwarza doświadczenie i w jaki sposób najlepiej go wykorzystać.

Opis ma być pisany dla ludzi. Nawet jeśli będzie zawierał dużo specyficznego, technicznego słownictwa, to wciąż musi być spójny, poprawny i zrozumiały. Gdy czasami trudno jest coś wyrazić słowami, można użyć grafiki. Przez wielu odbiorców właśnie taki sposób przedstawiania informacji jest uważany za bardziej wiarygodny. Z tego względu można fragment tekstu przedstawić w formie wizualnej, by dokładnie pokazać, jak produkt jest zbudowany lub jak działa.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Księgowość Internetowa Księgowość Internetowa Księgowość Internetowa

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość