Kiedy obowiązek zakupu kasy fiskalnej staje się faktem przedsiębiorca musi ponieść określone nakłady finansowe na ten cel. W dzisiejszej publikacji odpowiemy na pytanie, w jaki sposób uzyskać ulgę na kasę fiskalną online w przypadku nievatowca.
Co to jest ulga na kasę fiskalną?
Zakup kasy fiskalnej jest dodatkowym obciążeniem finansowym dla przedsiębiorcy. Ustawodawca w celu złagodzenia skutków wprowadził możliwość odliczenia ulgi na zakup kasy fiskalnej. Wynosi ona 90% ceny zakupu netto, nie więcej jednak niż 700 zł. Jeszcze do 30 kwietnia 2019 roku każdy przedsiębiorca mógł skorzystać z ulgi na zakup kasy fiskalnej. Obecnie z takiego odliczenia może skorzystać tylko określona grupa firm przy spełnieniu warunków określonych w przepisach.
Ulga na zakup kasy fiskalnej online przez nievatowca
Obowiązek posiadania kasy fiskalnej nie jest uzależniony od tego, czy przedsiębiorca jest czynnym podatnikiem VAT, czy też zwolnionym. Zarówno w jednym, jak i w drugim przypadku jeżeli przepisy na to pozwalają można odliczyć ulgę na zakup kasy fiskalnej. Proces ubiegania się o zwrot ulgi należy rozpocząć od zapoznania się z przepisami w ustawie o podatku VAT i z objaśnieniami Ministra Finansów z 11.07.2019 r. Wynika to z faktu, że obecnie nie każdy przedsiębiorca może otrzymać taki zwrot.
O zwrot ulgi na zakup kasy online mogą się ubiegać przedsiębiorcy, u których:
Powstał obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży i którzy w obowiązujących terminach rozpoczęli prowadzenie ewidencji sprzedaży.
Nie powstał obowiązek prowadzenia ewidencji sprzedaży i którzy rozpoczęli
prowadzenie takiej ewidencji oraz dotychczas nie używali kas rejestrujących.
Powstał obowiązek z mocy ustawy wymiany kasy na kasę online.
Zgodnie z ustawą o podatku VAT zwrot ulgi na zakup kasy online przez podatnika zwolnionego z podatku VAT będzie przebiegał w następujący sposób:
Przedsiębiorca musi złożyć wniosek do właściwego naczelnika urzędu skarbowego.
Wniosek może być złożony najwcześniej w miesiącu następującym po miesiącu, w którym rozpoczęto prowadzenie ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kasy online.
Nie ma ustalonego wzoru wniosku, ważne jest żeby zawierał niezbędne dane m.in.: dane identyfikacyjne przedsiębiorcy, numer rachunku bankowego, na który należy dokonać zwrotu ulgi.
Do wniosku należy dołączyć:
kopię faktury zakupu kasy online,
kopię dowodu zapłaty całej kwoty wynikającej z faktury,
kopię raportu dobowego potwierdzającego rozpoczęcie pracy na kasie online,
w przypadku przedsiębiorców świadczących usługi przewozu osób taksówkami – kopię świadectwa legalizacji ponownej taksometru.
Na podstawie prawidłowo złożonego wniosku przedsiębiorca otrzyma ulgę na kasę fiskalną online na wskazany rachunek bankowy.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Ci, którzy wchodzą w świat biznesu, mają dużo motywacji i dobre pomysły, ale brakuje im doświadczenia. Zaoszczędź czas na popełnianiu błędów i naucz się na wpadkach tych, którzy już przeszli tę drogę. „Rozkręć startup” przeprowadzi Cię przez nią od krok po kroku.
Każda firma zarejestrowana w CEIDG będzie miała obowiązek korzystania ze specjalnej skrzynki e-Doręczeń w sprawach związanych ze swoją działalnością. Sprawdź, od kiedy adres do e-Doręczeń będzie obowiązkowy dla przedsiębiorców i jak go założyć.
Wnioskodawca może zwrócić się do ZUS-u z prośbą o ponowne obliczenie świadczenia emerytalno-rentowego. Służy do tego druk ERPO, udostępniony przez instytucję także w formie elektronicznej. W niniejszym artykule wskazujemy, jakie są przesłanki do tego, by zdecydować się na wypełnienie wniosku. Krok po kroku wytłumaczymy także w jaki sposób wypełnić dokument, sprawdzić jego poprawność oraz złożyć w ZUS-ie.
Podatek Belki to 19% od zysków z inwestycji i oszczędności. Choć na razie nie zanosi się na jego likwidację, rząd zapowiada nowe rozwiązanie – Osobiste Konto Inwestycyjne (OKI), które ma pozwolić na inwestowanie do 100 tys. zł bez podatku. Sprawdź założenia dla nowego produktu inwestycyjnego.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo