VAT-26 w wersji elektronicznej bez podpisu elektronicznego
VAT-26 to formularz, za pomocą którego dokonuje się zgłoszenia w US samochodów osobowych wykorzystywanych wyłącznie do celów działalności gospodarczej. Jest to jeden z warunków koniecznych do odliczania 100% VAT od zakupów związanych z eksploatacją tego typu pojazdów. Co ważne, zgłoszenia takiego można dokonać bez wychodzenia z domu, w wersji elektronicznej – nawet jeżeli nie posiadasz podpisu elektronicznego.
VAT-26 to formularz, za pomocą którego dokonuje się zgłoszenia w US samochodów osobowych wykorzystywanych wyłącznie do celów działalności gospodarczej. Jest to jeden z warunków koniecznych do odliczania 100% VAT od zakupów związanych z eksploatacją tego typu pojazdów. Co ważne, zgłoszenia takiego można dokonać bez wychodzenia z domu, w wersji elektronicznej – nawet jeżeli nie posiadasz podpisu elektronicznego.
W jaki sposób złożyć VAT-26 w wersji elektronicznej?
VAT-26 można złożyć w wersji elektronicznej na jeden z dwóch sposobów:
poprzez aplikację e-Deklaracje Desktop, którą można pobrać ze strony MF (wszystkie niezbędne do tego programy znajdziesz tutaj),
poprzez zainstalowanie wtyczki (plug in) do przeglądarki i następnie wypełnienie interaktywnego formularza dostępnego na stronie MF, a następnie podpisanie go za pomocą danych autoryzujących.
Składanie VAT-26 przez aplikację e-Deklaracje Desktop
Krok 1: pobranie i zainstalowanie aplikacji e-Deklaracje Desktop ze strony MF, wraz ze środowiskiem uruchomieniowym Adobe AIR, wtyczką do przeglądarek Adobe Flash Player oraz programem do odczytu dokumentów PDF – Adobe Reader.
Krok 2: uruchomienie aplikacji, zdefiniowanie Profilu użytkownika (wypełnienie podstawowych danych na temat podatnika), a następnie wybranie formularza VAT-26 z opcji „Katalog formularzy” – po wypełnieniu go, podpisujemy go przez podanie informacji o przychodzie ze wskazanego przez aplikację roku.
Składanie VAT-26 za pomocą wtyczki e-Deklaracje
Innym sposobem na złożenie VAT-26 w wersji elektronicznej jest zainstalowanie wtyczki do przeglądarki. Jak to zrobić krok po kroku?
Krok 1: pobranie ze strony MF instalatora wtyczki (plug-in), który wraz ze szczegółowymi wskazówkami dostępny jest tutaj:
Krok 2: instalacja wtyczki za pomocą automatycznego kreatora:
Krok 3: wypełnienie interaktywnego formularza VAT-26 dostępnego na stronie MF (Formularze ➡ VAT ➡ VAT-26). Wypełniając go należy przejść do trybu e-Deklaracje, który pozwoli na wysłanie wypełnionego formularza.
Krok 4: Po wypełnieniu VAT-26 należy wybrać opcję Podpisz i wyślij. Podpisywanie odbywa się za pomocą danych autoryzacyjnych, czyli przez podanie przychodu wykazanego w zeznaniu podatkowym za wskazany rok.
Krok 5: na podstawie numeru referencyjnego, który pojawi się w następnym oknie możliwe jest pobranie UPO – Urzędowego Potwierdzenia Odbioru, które potwierdza, że formularz został złożony w urzędzie skarbowym.
Ważne!
Szczegółową instrukcję elektronicznej wysyłki VAT-26 i innych interaktywnych formularzy znajdziesz tutaj.
VAT-26 to nie jedyny warunek pozwalający na odliczanie 100% VAT od samochodów osobowych – więcej na ten temat.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
We wrześniu 2024 rozpoczął się szósty nabór wniosków na dopłaty w ramach programu Mój Prąd z budżetem 400 mln zł. Ze względu na duże zainteresowanie dotacjami budżet programu został zwiększony do 1,25 mld zł oraz przedłużony do marca 2025! Sprawdź, na czym polega dofinansowanie z programu Mój Prąd, oraz kto i na co może je uzyskać w 2025 roku!
Czy każdy startup potrzebuje inwestora? Zastrzyk dodatkowej gotówki brzmi zachęcająco, z drugiej strony proces inwestycyjny bywa czasochłonny i wymaga sporo uwagi, co często hamuje rozwój startupu. Gdzie i kiedy szukać inwestora? Jak sfinansować rozwój startupu bez jego pomocy? Sprawdźcie.
Sprzedaż na Allegro to świetny sposób na rozwinięcie własnego biznesu, ale warto pamiętać, że za każdą transakcją stoją konkretne obowiązki podatkowe. Niezależnie od tego, czy prowadzisz działalność gospodarczą, czy dopiero myślisz o założeniu firmy, musisz wiedzieć, kiedy i jak prawidłowo rozliczać swoje przychody.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo