Przedsiębiorcy starają się o to, żeby ich produkty wyróżniały się na rynku, tym samym stają się bardziej konkurencyjni i rentowni. Najlepiej się do tego nadaje stosowanie oznaczeń charakterystycznych tylko dla danego przedsiębiorstwa. Sprawdźmy więc, w jaki sposób traktować wydatki na znak towarowy stworzony we własnym zakresie.
Pod pojęciem znaku towarowego kryje się każde oznaczenie, które identyfikuje produkty, czy usługi danej firmy. Takie oznaczenie pozwala na odróżnienie towarów czy usług jednego przedsiębiorcy od innego przedsiębiorcy. Przykładowe znaki towarowe:
Znaki towarowe wytworzone we własnym zakresie nie mogą być zaliczone do wartości niematerialnych i prawnych i nie mogą być amortyzowane. Nie oznacza to jednak, że wydatki na wytworzenie znaku towarowego nie mogą się znaleźć w kosztach podatkowych firmy. Oczywiście, również w tym przypadku obowiązuje generalna i nadrzędna zasada, w której świetle musi to być wydatek racjonalnie uzasadniony, mieć związek z prowadzoną działalnością gospodarczą i nie może być wymieniony w katalogu kosztów nieuznanych podatkowo. W związku z powyższym koszty typu:
mogą się znaleźć w kosztach uzyskania przychodów przedsiębiorcy w dacie ich poniesienia, a więc w dniu wystawienia faktury/rachunku.
Zastanawiasz się kogo dotyczy przekazywanie wpłat na ZFŚS do 31 maja? W dzisiejszym artykule odpowiemy…
Zasada stanowi, że udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają dziedziczeniu jak każdy inny składnik…
Wyobraź sobie świat, w którym Twoja firma może tworzyć wciągające, spersonalizowane wideo na każdą okazję,…
Nawet najdoskonalszy produkt czy usługa nie osiągną sukcesu na rynku bez odpowiedniej strategii komunikacji. Jeśli…
Jednym z rozwiązań przyjętych przez Polski Ład jest świadczenie rodzinne, z którego mogą skorzystać rodzice…
Rozpoczynasz ponownie działalność i zastanawiasz się czy masz prawo do niższego ZUSu? W dzisiejszym artykule…