Nie zawsze przedsiębiorca zatrudniający nowego pracownika chce się z nim od razu wiązać długoterminową umową. Idealnym sposobem na sprawdzenie, czy nowy pracownik posiada odpowiednie kompetencje i umiejętności jest zatrudnienie go na umowę na czas próbny.
Nie zawsze przedsiębiorca zatrudniający nowego pracownika chce się z nim od razu wiązać długoterminową umową. Idealnym sposobem na sprawdzenie, czy nowy pracownik posiada odpowiednie kompetencje i umiejętności jest zatrudnienie go na umowę na czas próbny.
Jak sporządzić umowę na okres próbny?
Umowa na okres próbny powinna być zawarta na papierze. Musi zawierać takie dane, jak określenie pracownika i pracodawcy, datę zawarcia i okres trwania umowy, datę rozpoczęcia pracy, miejsce wykonywania pracy, wysokość pensji, określenie stanowiska i wymiar czasu pracy.
Ile maksymalnie może trwać umowa na okres próbny?
Umowa na okres próbny według prawa może być zawarta co najwyżej na okres 3 miesięcy. Jeśli zdarzy się, że w trakcie trwania umowy pracownik trafi na L4, czas trwania umowy nie ulegnie przedłużeniu. Przedsiębiorca i pracownik nie mogą zawrzeć takiej umowy po raz drugi na tym samym stanowisku pracy.
Jeśli jednak pracownik zatrudniony na okres próbny nie sprawdzi się na danym stanowisku i pracodawca zechce przenieść go na inne stanowisko, wówczas ponownie może zaproponować mu zatrudnienie na umowę na okres próbny.
Wypowiedzenie umowy na okres próbny
Tak jak w przypadku innych umów o pracę, umowę na okres próbny należy wypowiedzieć z zachowaniem obowiązującego okresu wypowiedzenia. Jeśli długość umowy nie przekracza 2 tygodni, wówczas okres wypowiedzenia wynosi 3 dni robocze. Jeśli umowa jest dłuższa niż 2 tygodnie, wówczas pracownik i pracodawca mają na to tydzień. W przypadku zawarcia umowy na okres 3 miesięcy, obie strony obowiązują 2 tygodnie okresu wypowiedzenia.
W przypadku niezłożenia wypowiedzenia umowa rozwiązuje się automatycznie po upływie czasu, na jaki została zawarta.
Zatrudnienie pracownika na umowę na okres próbny to dobry pomysł na to, aby sprawdzić, czy pracownik poradzi sobie na danym stanowisku. Jest to też szansa dla pracownika na to, aby zweryfikować, czy odpowiadają mu zaproponowane przez pracodawcę warunki.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zasadniczo częścią każdej umowy handlowej jest wynagrodzenie za wykonanie usługi lub sprzedaż towarów, nic więc dziwnego, że jego terminowa realizacja jest tak ważna i każdy przedsiębiorca dba o to, aby je otrzymać. Nie zawsze finalizacja umowy przebiega zgodnie z planem. Czasami klient spóźnia się z płatnością, a w najgorszych przypadkach w ogóle nie reguluje należności. W takiej sytuacji pojawia się kluczowe pytanie – co dalej i jak odzyskać swoje pieniądze?
Oszustwo niejedno ma imię. Możemy paść jego ofiarą niemal wszędzie – w świecie realnym i wirtualnym. To jednak właśnie w Internecie zagrożenia pojawiają się szczególnie często, bo świat online daje nie tylko wygodę i szybki dostęp do usług, ale też otwiera szerokie pole do nadużyć.
Na skuteczną sprzedaż na marketplace składa się kilka elementów, ale jednym z kluczowych jest dobra reklama, która dociera do nowych klientów. Można prowadzić social media e-sklepu, promować się w wyszukiwarce albo postawić na rozwiązania, które oferują reklamę bezpośrednio na marketplace. Jak działa Allegro Ads i komu może przynieść zysk?
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo