Zakład Ubezpieczeń Społecznych ogłosił projekt dla pracodawców w ramach, którego można pozyskać środki na poprawę warunków pracy pracowników. W dzisiejszej publikacji napiszemy na co mogą być przeznaczone środki i do kiedy przedsiębiorcy mogą się o nie ubiegać.
Kto może wziąć udział w konkursie?
W konkursie może wziąć udział każdy płatnik składek o ile będzie spełniał warunki określone w konkursie:
brak zaległości w opłacaniu składek ZUS,
brak zaległości podatkowych,
nie może się znajdować w stanie upadłości, likwidacji,
od ostatniego dofinansowania z ZUS minęło 3 lata.
Na co mogą być przeznaczone pieniądze z ZUS?
Jak można przeczytać na stronie konkursu dofinansowanie z ZUS obejmuje przykładowo:
zakup urządzeń zabezpieczających przed hałasem i drganiami mechanicznymi oraz promieniowaniem elektromagnetycznym,
urządzenia usprawniające pracę na wysokościach,
zabezpieczenia przed promieniowaniem optycznym,
urządzenia do oczyszczania i uzdatniania powietrza,
środki ochrony indywidualnej.
Założeniem konkursu jest przeznaczenie środków na poprawę warunków bhp, ograniczenie wypadków przy pracy i chorób zawodowych.
Kwota dofinansowania może pokryć do 80% planowanej inwestycji a zakres przyznawanych kwot mieści się w przedziale od 10.000 zł do 300.000 zł.
Termin na złożenie wniosków
Wnioski można składać przez stronę internetową prewencja.zus.pl. Nabór wniosków trwa od 6 czerwca 2022 roku do 8 lipca 2022 r. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 31 grudnia 2022 roku. Przedsiębiorcom nie pozostało więc już zbyt wiele czasu na złożenie wniosku. ZUS przygotował katalog przykładowych pytań i odpowiedzi, które dotyczą konkursu. Każdy zainteresowany może również przesłać własne pytanie na adres e-mail: konkurs@zus.pl.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Co do zasady każda darowizna musi być zgłoszona do właściwego urzędu skarbowego przez osobę obdarowaną. Dotyczy to również członków najbliższej rodziny. Niedopełnienie tego obowiązku w terminie może przynieść przykre konsekwencje prawne i finansowe. Na szczęście dokonanie takiego zgłoszenia nie jest trudne, zwłaszcza że można go zrobić również online. Gdzie można znaleźć druk SDZ2, jak wypełnić formularz i co zawrzeć w poszczególnych jego częściach?
Każda firma zarejestrowana w CEIDG będzie miała obowiązek korzystania ze specjalnej skrzynki e-Doręczeń w sprawach związanych ze swoją działalnością. Sprawdź, od kiedy adres do e-Doręczeń będzie obowiązkowy dla przedsiębiorców i jak go założyć.
Czy wiesz, że aż 65% firm, które tworzą persony, osiąga wyższy ROI z kampanii marketingowych? Poznanie idealnego klienta to dziś nie wybór, a prawdziwa konieczność. Jeżeli chcesz tworzyć skuteczne kampanie, lepiej dopasowane oferty i treści, które angażują – musisz poznać swoją personę, a nasz artykuł Ci w tym pomoże.
Już 6 marca 2025 roku odbędzie się RZEcommerce, wyjątkowe wydarzenie poświęcone rynkowi sprzedaży online, którego partnerem jest IFIRMA. To spotkanie skupiające liderów branży, przedsiębiorców i ekspertów, którzy wspólnie zastanowią się nad kierunkiem rozwoju handlu internetowego w Polsce i na świecie, omówia najnowsze trendy, strategie i innowacje.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo