Karta podatkowa po wejściu Polskiego Ładu – materiał video
Przedsiębiorcy, którym zależy na prostych rozliczeniach podatkowych mieli do tej pory możliwość skorzystania z opodatkowania w formie karty podatkowej. Jednak w związku z wejściem w życie przepisów Polskiego Ładu również w tym obszarze zaszły zmiany i o tym będziemy pisać w dzisiejszej publikacji.
Kto może skorzystać z karty podatkowej w 2022 roku?
Niestety mamy przykrą wiadomość dla tych przedsiębiorców, którzy chcieliby skorzystać z opodatkowania kartą podatkową w 2022 roku. Z tej formy rozliczania z urzędem skarbowym będą mogły skorzystać tylko te osoby, które opłacały podatki w taki sposób już w 2021 roku. A więc karta podatkowa jest jedynie dostępna dla kontynuujących działalność gospodarczą opodatkowaną kartą podatkową. Ponadto od 2022 roku z karty podatkowej nie będą mogły już skorzystać osoby, które świadczą usługi zdrowotne w ramach wolnych zawodów, o ile są świadczone na rzecz osób prawnych, jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej i osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą.
Co z kartą podatkową po wejściu w życie Polskiego Ładu?
Polski Ład wprowadził przepisy zgodnie, z którymi odchodzi się od opodatkowania działalności gospodarczej kartą podatkową.
Przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają prowadzenie działalności gospodarczej lub którzy chcą zmienić formę opodatkowania nie mogą już wybrać karty podatkowej w 2022 roku.
Począwszy od 2022 roku nastąpiło wygaszanie opodatkowania kartą podatkową. Osoby fizyczne, które prowadzą lub będą rozpoczynały działalność gospodarczą mają obecnie do wyboru trzy formy płacenia podatków:
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Współpraca z freelancerem to coraz popularniejsze rozwiązanie zarówno wśród przedsiębiorców, jak i osób prywatnych, poszukujących specjalistycznych usług bez konieczności tworzenia etatu. Zatrudnienie zewnętrznego wykonawcy pozwala elastycznie reagować na potrzeby biznesu, ale wymaga też prawidłowego uregulowania relacji prawnych.
Marzysz o biznesowej przestrzeni, która pozwoli Ci rozwijać przedsiębiorcze wizje, zapewniając dostęp do cennych inspiracji, wiedzy prawdziwych ekspertów i wsparcia osób z podobnymi doświadczeniami?
Dlaczego niektóre sklepy internetowe z łatwością zdobywają adresy e-mail klientów, a inne wciąż walczą o każdy zapis? Sekret tkwi w lead magnecie – prostej zachęcie, która zamienia anonimowego odwiedzającego w potencjalnego kupującego. W tym artykule pokażemy Ci, jak stworzyć lead magnet, który naprawdę działa, jakie formy sprawdzają się w e-commerce i jak przełożyć to na sprzedaż.
Wysyłasz newslettery, liczysz otwarcia i kliki, ale sprzedaż wciąż rozczarowuje? Winna może być dostarczalność maili, czyli to, czy wiadomości faktycznie trafiają do skrzynki klienta, a nie znikają w spamie. Z tego artykułu dowiesz się, jak wyeliminować ten problem i zwiększyć skuteczność każdej kampanii e-mailowej.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo