Technologia druku 3D staje się coraz bardziej popularna, a liczba branż, w których można go wykorzystać, wciąż rośnie. Sprawdź, co można wydrukować drukarką 3D, ile kosztuje taka drukarka i czy jest to opłacalny biznes.
Co można wydrukować drukarką 3D? Niemal wszystko: ozdoby, przedmioty codziennego użytku, części zamienne do urządzeń, prototypy produktów, makiety architektoniczne, figurki, a nawet protezy i broń palną. Możliwe jest drukowanie z plastiku, metalu, a nawet szkła. Potencjał jest bardzo duży, a skala wykorzystania druku 3D coraz większa. Możliwości i pomysłów na własny biznes nie brakuje: drukowanie 3D wykorzystuje się w pracowniach jubilerskich, branży kosmetycznej, zabawkarskiej, medycznej, elektronicznej, motoryzacji i meblarstwie, a nawet w sektorze wojskowym i kosmicznym. Komercyjny druk 3D staje się coraz bardziej popularny także w Polsce. Według “Badania rynku druku 3D z Polsce” opracowanego przez firmę Printelize, na polskim rynku druku 3D działają przede wszystkim mikroprzedsiębiorstwa (85,6%) i firmy jednoosobowe (27,8%). Większość z nich prowadzi sprzedaż B2B. Główną branżą, która korzysta z usług druku 3D to architekci, biura konstrukcyjne, firmy z branży wzornictwa.
Ile kosztuje drukarka 3D?
Istnieje wiele czynników, które wpływają na ostateczny koszt drukarki 3D. W zależności od samego zastosowania, celu użytkowania czy oczekiwanej jakości produktów, ceny takiego sprzętu klasyfikują się w granicy od kilkuset do nawet kilkuset tysięcy złotych.
Zestaw części do samodzielnej budowy prostej, domowej drukarki 3D służącej do amatorskich działań można kupić już za ok. 1000 zł, a gotową drukarkę – za 2-3 tys. zł.
Jeśli chcemy założyć własną działalność gospodarczą i zarabiać na druku 3D, to będziemy potrzebowali bardziej profesjonalnego sprzętu. Ceny profesjonalnych drukarek zaczynają się od 8 tys. zł i sięgają kilkunastu, kilkudziesięciu, a nawet kilkuset tysięcy złotych, w zależności od tego, do czego będziemy je wykorzystywać. Do tego należy doliczyć koszty związane z zakupem części i filamentów (tworzywa), a także oprogramowania.
Pomysł na biznes z drukarką 3D – co można drukować i sprzedawać
Zastanawiasz się co można drukować drukarką 3D? Możliwości zarabiania na druku przestrzennym jest sporo. To może być zarówno dobry pomysł na biznes w małym mieście, jak i w dużym, a także pomysł na biznes w domu.
Posiadając własną drukarkę 3D, można na przykład:
tworzyć personalizowane gadgety, takie jak np. oryginalne, własnoręcznie zaprojektowane przez klientów obudowy na telefon, designerską biżuterię, breloczki i przedmioty codziennego użytku, a nawet miniaturowe figurki klientów,
drukować i sprzedawać akcesoria i części zamienne do urządzeń AGD i RTV,
sprzedawać tutoriale i gotowe projekty przedmiotów, przygotowane dla początkujących amatorów druku 3D, którzy nie potrafią ich samodzielnie zaprojektować,
pomagać firmom we wdrażaniu technologii druku 3D, dostarczając im kompletne narzędzia i szkoląc z obsługi sprzętu oraz przygotowywania projektów,
prowadzić bloga tematycznego o druku 3D i podpiąć pod niego programy partnerskie.
Można też prowadzić tradycyjną sprzedaż drukarek, podzespołów i akcesoriów do drukarek 3D lub oprogramowania.
Drukowanie 3D – biznes, który się opłaca?
Choć prognozy są optymistyczne i coraz więcej branż jest zainteresowana korzystaniem z druku 3D, to przed podjęciem decyzji o zakładaniu firmy warto jednak dokładnie przekalkulować, ile pieniędzy będzie się potrzebowało na uruchomienie biznesu i czy znajdzie się wystarczająco klientów.
Firma analityczna CONTEXT opublikowała raport opisujący sytuację na rynku drukarek 3D w pierwszym kwartale 2023 r, który z jednej strony odsłonił fluktuację w dynamice wzrostu liczby sprzedanych urządzeń, a z drugiej podkreślił przesunięcie popytu w kierunku przemysłowych drukarek 3D do metalu, których wartość jest zwyczajowo najwyższa ze wszystkich. W rezultacie współcześnie można mówić o wzroście całkowitej wartość przychodów w tym obszarze, na co znaczący wpływ miały również inflacyjne wzrosty cen.
Druk 3D to niewątpliwie ciekawa i rozwijająca się branża, w której własną działalność mogą prowadzić zarówno ci, którzy mają już doświadczenie, jak i nowicjusze. Próg wejścia jest niższy, niż jeszcze kilka lat temu, łatwiej jest też nabyć sam sprzęt. Dodatkowo pojawia się coraz więcej kursów i specjalistycznych poradników na temat samego druku. Jeśli więc tylko ma się pomysł, perspektywę niszy, w którą można celować, wiedzę i kapitał na strat, to zdecydowanie warto spróbować.
FAQ - najczęściej zadawane pytania
Drukarka 3D - co można wydrukować?
Dzięki takiej drukarce można na przykład: tworzyć personalizowane gadżety jak biżuterię, obudowy na telefon i breloczki, akcesoria i części do urządzeń AGD i RTV oraz wiele innych.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zgadzam się, że w PL ten biznes jest coraz bardziej popularny i po prostu bedzie popularny, bo jest takie zapotrzebowanie. Dobra drukarka, dobry sprzęt, dobre filamenty i można pracować w komfortowych warunkach
Dodaj komentarz
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Choć termin rozliczenia daniny solidarnościowej za 2024 rok upłynął 30 kwietnia 2025 r., wielu podatników mogło go przeoczyć – zwłaszcza jeśli nie byli świadomi, że ich dochód przekroczył próg 1 mln zł. Co zrobić w takiej sytuacji? Czy możliwe jest jeszcze złożenie deklaracji DSF-1? Jakie konsekwencje grożą za spóźnienie i czy można je złagodzić?
Umowa wdrożeniowa to umowa, która jest wykorzystywana w celu wdrożenia technologii czy rozwiązań informatycznych, dlatego jej popularność jest szczególnie zauważalna w branży IT.
Czym jest umowa wdrożeniowa i jakie elementy powinna zawierać?
Od 1 kwietnia 2025 roku będą obowiązywać nowe przepisy dotyczące zwrotu akcyzy od samochodów osobowych czasowo zarejestrowanych w Polsce w celu ich wywozu za granicę oraz zwolnienia od akcyzy dla samochodów osobowych rejestrowanych profesjonalnie na terytorium Polski w celu wykonywania jazd testowych zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, które będą przedmiotem badań naukowych lub prac rozwojowych w ramach prowadzonej działalności badawczo-rozwojowej.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo
Zgadzam się, że w PL ten biznes jest coraz bardziej popularny i po prostu bedzie popularny, bo jest takie zapotrzebowanie. Dobra drukarka, dobry sprzęt, dobre filamenty i można pracować w komfortowych warunkach