Jak określa art. 29 Kodeksu Pracy, umowę o pracę zawiera się na piśmie, tak samo jak wszelkie ewentualne zmiany warunków tej umowy. Istnieją elementy, które muszą się znaleźć w każdej umowie o pracę.
Jak określa art. 29 Kodeksu Pracy, umowę o pracę zawiera się na piśmie, tak samo jak wszelkie ewentualne zmiany warunków tej umowy. Istnieją elementy, które muszą się znaleźć w każdej umowie o pracę.
W umowie o pracę określa się:
strony zawierające umowę,
rodzaj zawieranej umowy (umowa na okres próbny, umowa na czas określony, umowa na czas nieokreślony, umowa na zastępstwo…)
datę zawarcia tej umowy,
warunki pracy i płacy.
Formułując warunki pracy i płacy, pracodawca powinien w szczególności określić:
rodzaj pracy,
miejsce wykonywania pracy,
kwotę wynagrodzenia za pracę (brutto),
wymiar czasu pracy (np. pełen etat, 1/2 etatu, 3/4 etatu),
termin rozpoczęcia pracy.
Jeśli umowa została zawarta ustnie, pracodawca powinien potwierdzić rodzaj umowy i warunki zatrudnienia na piśmie, najpóźniej w pierwszym dniu pracy pracownika.
Dodatkowo pracodawca powinien w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy o pracę poinformować na piśmie pracownika o obowiązującej go dobowej i tygodniowej normie pracy, częstotliwości wypłat wynagrodzenia, o wymiarze przysługującego pracownikowi urlopu wypoczynkowego, obowiązującej go długości okresu wypowiedzenia umowy o pracę i układzie zbiorowym pracy (porozumienie zawierane pomiędzy pracodawcami a związkami zawodowymi), którym pracownik jest objęty.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Reklamacja towaru pomiędzy przedsiębiorcami różni się od klasycznej reklamacji konsumenckiej, ponieważ relacje te podlegają przede wszystkim przepisom Kodeksu cywilnego oraz zapisom umowy sprzedaży zawartej między stronami.
Od 1 lutego 2026 r. w Polsce wchodzi w życie Krajowy System e-Faktur (KSeF), czyli państwowy system faktur elektronicznych, który wprowadza pełną cyfryzację procesu fakturowania. Dla branży e-commerce, w której sprzedaż odbywa się online, KSeF to szczególnie korzystne rozwiązanie, które pozwala zautomatyzować fakturowanie, ograniczyć błędy i zapewnić klientom wiarygodne, elektroniczne dokumenty.
Czy do sprzedaży online potrzebujesz własnego e-sklepu? Nie zawsze. Istnieje wiele narzędzi, które pozwalają prowadzić sprzedaż przez internet bez inwestowania we własną infrastrukturę e-commerce. Mowa między innymi o marketplace’ach i nowoczesnych platformach. Przyjrzyjmy się kilku popularnym.
Zakładając sklep internetowy, dbamy o witrynę, produkty i dopinamy najważniejsze sprawy na ostatni guzik. Przez to mogą umknąć nam z pozoru drobne błędy, które mają jednak duże przełożenie na sukces przyszłego sklepu. Sprawdź, jak uniknąć najczęstszych błędów przy zakładaniu sklepu internetowego.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo