Kiedy przedsiębiorca nie musi opłacać składki zdrowotnej?
Składkę zdrowotną odprowadza się od każdego rodzaju działalności, którą się prowadzi, więc nierzadko przedsiębiorcy odprowadzają nawet dwie składki zdrowotne. Jednak nie każdy z nich musi to robić. Niektórzy mogą być zwolnieni z takiego obowiązku.
Składkę zdrowotną odprowadza się od każdego rodzaju działalności, którą się prowadzi, więc nierzadko przedsiębiorcy odprowadzają nawet dwie składki zdrowotne. Jednak nie każdy z nich musi to robić. Niektórzy mogą być zwolnieni z takiego obowiązku.
Z takiej składki mogą być zwolnieni przedsiębiorcy, którzy pobierają świadczenie emerytalne lub rentowe, a także osoby o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności (lub posiadające orzeczenie lekarskie o niezdolności do pracy). W przypadku emerytów i rencistów zwolnienie przysługuje im, jeśli otrzymywane przez nich świadczenie emerytalne bądź rentowe wynosi mniej niż minimalne wynagrodzenie (obecnie: 1680 zł brutto), a także spełniają jeden z dodatkowych warunków:
uzyskiwane przez nich dodatkowe przychody z działalności gospodarczej nie przekraczają miesięcznie 50% wysokości najniższej emerytury,
prowadzą oni działalność gospodarczą opodatkowaną w formie karty podatkowej.
Natomiast w przypadku osób niepełnosprawnych kwota otrzymywanego zasiłku nie ma znaczenia. Ważne jest spełnienie jednego z dwóch powyższych warunków.
Osoby o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności, które uzyskują przychód jedynie z tytułu prowadzonej przez siebie działalności pozarolniczej mogą płacić składkę zdrowotną w wysokości nieprzekraczającej kwoty należnej zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Dobra domena to więcej niż zwykły adres www. Przede wszystkim to pierwsze wrażenie, które zostaje z klientem na długo. W tym poradniku pokażemy, jak wybrać domenę, która będzie spójna z marką i łatwa do zapamiętania. Dowiesz się też, ile kosztuje domena i jak sprawdzić jej historię, zanim popełnisz kosztowny błąd.
Udało nam się przyciągnąć klienta, a nawet przekonać go do finalizacji zamówienia. Chociaż w tym miejscu rola sprzedawcy się kończy, przebieg dostawy wpływa na ocenę zakupu niemal w tym samym stopniu co sam produkt. Dlatego tak ważni są brokerzy kurierscy, którzy ułatwiają wybór najlepszej platformy usług kurierskich.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo