|
|
2 minut czytania

Rozliczanie straty w firmie

Jeżeli koszty uzyskania przychodu są wyższe niż uzyskany przychód, wówczas firma odnotowuje stratę. Strata może być wynikiem na przykład nietrafionych decyzji finansowych, działania konkurencji, kradzieży czy braku zapotrzebowania na rynku na dane usługi.

ifirma.pl - księgowość
Jeżeli koszty uzyskania przychodu są wyższe niż uzyskany przychód, wówczas firma odnotowuje stratę. Strata może być wynikiem na przykład nietrafionych decyzji finansowych, działania konkurencji, kradzieży czy braku zapotrzebowania na rynku na dane usługi. Jeśli przedsiębiorca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, to stratę generują koszty, które zapisuje w książce przychodów i rozchodów. Firma, która wykaże stratę nie musi płacić podatku dochodowego. Może też rozliczyć ją w kolejnych latach. Zasada rozliczania jest prosta: stratę z danego roku można rozliczać przez 5 kolejnych lat, odliczając ją od dochodu. Co ważne, stratę można odliczać wyłącznie od dochodów, które pochodzą z tego samego źródła z którego wniknęła strata. Nie można więc odliczać straty z działalności gospodarczej od dochodu z pracy. Przedsiębiorca może samodzielnie zdecydować o tym, jaką wartość straty chce odliczyć – musi jednak pamiętać, że w jednym roku podatkowym można odliczyć co najwyżej 50% jej wartości. Jeśli więc przedsiębiorca wykazał 2000 zł straty, w jednym roku może odliczyć od dochodu maksymalnie 1000 zł, a w innych latach pozostałe 50% straty. Rozliczanej straty nie należy wykazywać w kosztach w KPiR, a zamiast tego odliczyć ją od dochodu. Ważne jest też to, aby w danym roku podatkowym – w którym przedsiębiorca postanowił rozliczyć stratę – wartość osiągniętego przez niego dochodu była wyższa od wartości straty (czyli w tym przypadku dochód musi być większy niż 1000 zł).

Autor ifirma.pl

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Potrzebujesz
wystawić fakturę?

Zrób to za darmo z programem IFIRMA!

  • Wszystkie rodzaje faktur
  • Baza kontrahentów
  • Program magazynowy
  • Wsparcie techniczne BOK
Załóż darmowe konto

Może te tematy też Cię zaciekawią

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Mobilnie. Wszędzie

Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

Mobilnie