Nota korygująca jest dokumentem, do którego wystawienia ma prawo nabywca towaru lub usługi. Wystawia ją w sytuacji, gdy po otrzymaniu oryginału faktury (albo faktury korygującej) stwierdzi, że zawiera ona pomyłki w jakiejkolwiek informacji dotyczącej głównie sprzedawcy albo nabywcy lub oznaczenia towaru czy usługi.
Nota korygująca jest dokumentem, do którego wystawienia ma prawo nabywca towaru lub usługi. Wystawia ją w sytuacji, gdy po otrzymaniu oryginału faktury (albo faktury korygującej) stwierdzi, że zawiera ona pomyłki w jakiejkolwiek informacji dotyczącej głównie sprzedawcy albo nabywcy lub oznaczenia towaru czy usługi. Chodzi tu np. o błędnie wpisany adres, numer NIP, nazwę którejś ze stron, pomyłki w określeniu daty sprzedaży, daty wystawienia i numeru kolejnego faktury albo numeru z klasyfikacji statystycznej. Nota służy zatem do korekty jedynie treści formalnej faktury, która nie wiąże się z prawem do rozliczenia podatku VAT.
Nota korygująca – jakich błędów nie można korygować
Noty korygującej nie można wystawić w wypadku stwierdzenia pomyłki w którejś z pozycji danych faktury:
jednostki miary i ilości sprzedanych towarów lub rodzaju wykonanych usług,
ceny jednostkowej towaru lub usługi bez kwoty podatku (ceny jednostkowej netto),
wartości sprzedanych towarów lub wykonanych usług bez kwoty podatku (wartości sprzedaży netto),
stawki podatku,
wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z podziałem na poszczególne stawki podatkowe i zwolnionych od podatku,
kwoty podatku od sumy wartości sprzedaży netto towarów (usług) z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatkowych,
wartości sprzedaży towarów lub wykonanych usług wraz z kwotą podatku (wartość sprzedaży brutto) z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatkowych lub zwolnionych od podatku,
kwoty należności ogółem wraz z należnym podatkiem, wyrażonej cyframi i słownie.
W celu dokonania zmian w zapisie w ww. pozycjach faktury należy wystawić fakturę korygującą.
Treść noty korygującej:
Nota korygująca powinna zawierać co najmniej:
numer kolejny i datę jej wystawienia oraz nazwę „NOTA KORYGUJĄCA”,
imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone wystawcy noty i wystawcy faktury lub faktury korygującej oraz ich adresy i numery identyfikacji podatkowej,
dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura korygująca: imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy oraz ich adresy; numery identyfikacji podatkowej lub numery tymczasowe sprzedawcy i nabywcy; dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży; oraz datę wystawienia i numer korygowanej faktury;
wskazanie treści korygowanej oraz treści prawidłowej.
Co robimy z wystawioną notą korygującą?
Notę wysyła się (dostarcza) wystawcy faktury wraz z kopią. Jeżeli wystawca faktury lub faktury korygującej zgadza się z treścią noty, to potwierdza jej treść podpisem osoby uprawnionej do wystawienia faktury lub faktury korygującej. Następnie przekazuje z powrotem do wystawcy noty korygującej. Nota korygująca jest dokumentem, który nie podlega księgowaniu.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Branding w e-commerce to nie tylko logo i kolorystyka, ale cały system identyfikacji, który przekłada się na zaufanie i decyzje zakupowe. Klienci nie kupują wyłącznie produktów, ale emocje, wartości i obietnice, a silna marka może przesądzić o sukcesie e-sklepu. Czym więc jest branding i jak go stworzyć?
Intensywność i natężenie pracy potrafią być męczące. Wieczne ASAP’y, deadline’y na wczoraj, a Ty nie wiesz, za co się zabrać, bo wszystko wydaje się tak samo istotne. W efekcie zakopujesz się w zadaniach jeszcze bardziej, a Twoja produktywność i motywacja spada. Brzmi znajomo? W takim razie odetchnij i poświęć 5 minut, aby poprawić nie tylko jakość swojej pracy, ale też życia.
26 stycznia 2025 roku odbędzie się kolejny finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Jeśli jesteś jednym z ofiarodawców, to z pewnością zainteresuje Cię, czy wpłatę na WOŚP możesz odliczyć od podatku.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo