Od stycznia 2017 roku Ministerstwo Rozwoju dało przyszłym przedsiębiorcą nowe narzędzie ułatwiające zakładanie działalności gospodarczej. Od kilku lat możemy składać wnioski CEIDG-1 nie wychodząc z domu przy użyciu e-puapu, podpisu kwalifikowanego oraz bankowości internetowej.
Od stycznia 2017 roku Ministerstwo Rozwoju dało przyszłym przedsiębiorcom nowe narzędzie ułatwiające zakładanie działalności gospodarczej. Od kilku lat możemy składać wnioski CEIDG-1 nie wychodząc z domu przy użyciu e-puapu, podpisu kwalifikowanego oraz bankowości internetowej. Od stycznia bieżącego roku mamy również możliwość złożenia wniosku przez telefon.
CEIDG-1 – telefonicznie
Na podstawie informacji uzyskanych od przyszłego przedsiębiorcy podczas rozmowy telefonicznej, konsultant Centrum Pomocy Przedsiębiorcy (tel. 801-055-088) wypełnia wniosek oraz wyjaśnia wątpliwości związane z zakładaniem działalności gospodarczej. Po zakończeniu rozmowy wnioskodawca otrzyma SMS z numerem identyfikacyjnym wniosku. Ze wskazanym numerem, przedsiębiorca, który chce rozpocząć działalność gospodarczą powinien udać się w ciągu 7 dni do dowolnego urzędu miasta/gminy na terenie całego kraju.
Numer identyfikacyjny wniosku pozwoli pracownikowi urzędu odnaleźć wniosek w bazie, po zidentyfikowaniu wniosku, zostanie on wydrukowany i przedłożony przyszłemu przedsiębiorcy do podpisu. Ważne jest aby osoba podpisująca wniosek dokonała weryfikacji jego treści. Mogą się tam znaleźć literówki lub inne pomyłki związane na przykład z naszymi numerami identyfikacyjnymi, czy adresem. Jeżeli dane we wniosku okażą się błędne sposób ich skorygowania zależny jest od urzędnika, który będzie wprowadzał wniosek, może sam wprowadzić zmiany do sytemu i ponownie wydrukować wniosek lub prosić aby przedsiębiorca wypełnił wniosek CEIDG-POPR. Formularz CEIDG-POPR służy do dokonywania korekt w przypadku pomyłek przy wypełnianiu części wniosku o wpis do ewidencji działalności gospodarczej.
Aby cały proces został pozytywnie zakończony wnioskodawca musi zabrać ze sobą do urzędu dokument potwierdzający tożsamość taki jak:
dowód osobisty,
paszport w przypadku obywateli Polski i UE,
w przypadku osób spoza UE – Karta Polaka lub Karta stałego lub czasowego pobytu.
Gdy przedsiębiorca jest zarejestrowany do serwisu ceidg.gov.pl może również wypełnić wniosek telefonicznie, po zakończeniu procesu na adres e-mali otrzyma wniosek w formacie XML, gotowy do przesłania drogą elektroniczną.
Uwaga
Proszę pamiętać, że sama rozmowa z pracownikiem urzędu, podczas której wypełniamy wnioski nie spowoduje naniesienia zmian we wpisie ani dokonania rejestracji działalności. Konieczne jest udanie się do urzędu miasta/gminy celem zweryfikowania Państwa tożsamości. Niezweryfikowanie przedsiębiorcy lub pełnomocnika w urzędzie powoduje, iż informacje przekazane drogą telefoniczną nie mają skutków prawnych. Co oznacza, że gdy nie dotrze się do urzędu w ciągu 7 dni wniosek przepada, a zmiany w nim zawarte nie są naniesione.
Autor: Magdalena Szpilka – ifirma.pl
UWAGA
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Wysyłasz newslettery, liczysz otwarcia i kliki, ale sprzedaż wciąż rozczarowuje? Winna może być dostarczalność maili, czyli to, czy wiadomości faktycznie trafiają do skrzynki klienta, a nie znikają w spamie. Z tego artykułu dowiesz się, jak wyeliminować ten problem i zwiększyć skuteczność każdej kampanii e-mailowej.
Upadłość konsumencka to proces, który pozwala osobom fizycznym na pozbycie się długów w przypadku trwałej niewypłacalności. Wielu przedsiębiorców jednak zastanawia się, czy prowadzenie własnej działalności gospodarczej uniemożliwia skorzystanie z tej formy wsparcia prawnego.
W dobie powszechnej cyfryzacji, media społecznościowe stały się integralną częścią strategii komunikacyjnych firm – niezależnie od branży czy skali działalności. Obecność w kanałach takich jak LinkedIn, Facebook, Instagram czy TikTok nie jest już kwestią wyboru, lecz standardem rynkowym. Jednak sama obecność nie wystarcza, by osiągać konkretne cele biznesowe.
Na skuteczną sprzedaż na marketplace składa się kilka elementów, ale jednym z kluczowych jest dobra reklama, która dociera do nowych klientów. Można prowadzić social media e-sklepu, promować się w wyszukiwarce albo postawić na rozwiązania, które oferują reklamę bezpośrednio na marketplace. Jak działa Allegro Ads i komu może przynieść zysk?
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo