Okres styczeń – kwiecień 2010 r. to czas rozliczeń podatkowych z tytułu dochodów uzyskanych w roku 2009. Większość podatników wypełnia swoje zeznania podatkowe m.in. na podstawie informacji otrzymanych od zakładów pracy, oznaczonych symbolem PIT-11.
Okres styczeń – kwiecień 2010 r. to czas rozliczeń podatkowych z tytułu dochodów uzyskanych w roku 2009. Większość podatników wypełnia swoje zeznania podatkowe m.in. na podstawie informacji otrzymanych od zakładów pracy, oznaczonych symbolem PIT-11.
Dostarczenie informacji PIT-11
Do końca lutego (w tym roku wyjątkowo do 1 marca) do Urzędu Skarbowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania pracownika dostarczyć należy PIT-11. Pracownik natomiast do końca lutego powinien otrzymać PIT-11. Termin końca lutego jest terminem ustawowym, przy czym ważne jest, by pracodawca posiadał potwierdzenie przesłania informacji, zarówno do urzędu, jak i do pracownika. Obowiązek ten występuje również w przypadku, gdy informację pracownikowi przekazuje się osobiście. W takim przypadku dla celów dowodowych najlepiej, żeby pracownik potwierdził na piśmie odbiór PIT-11. Płatnik sporządza i przekazuje informację PIT-11 w terminie do końca lutego roku następującego po roku podatkowym. Informację taką należy sporządzić w trzech egzemplarzach. Po jednym egzemplarzu przekazujemy podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu właściwemu ze względu na miejsce zamieszkania pracownika – podatnika, natomiast trzeci egzemplarz zostawiamy w aktach pracownika.
Nie ma natomiast problemu z przesłaniem do jednego urzędu jednym listem poleconym kilku informacji, dotyczących kilku pracowników. Można wówczas wysłać jedną przesyłkę poleconą. Nie ma konieczności, by PIT-11 do urzędu był odrębnie wysyłany w stosunku do każdego zatrudnionego. Potwierdzeniem w stosunku do wszystkich deklaracji będzie dowód nadania pocztowego.
Właściwy US
O właściwości urzędu skarbowego podatnika decyduje miejsce jego pobytu jeżeli nie ma on miejsca zamieszkania na terytorium Polski. Miejscem zamieszkania jest miejsce, w którym podatnik przebywa z zamiarem stałego pobytu. Zameldowanie czasowe nie będzie świadczyło o właściwości urzędu skarbowego. Czasowość przeczy bowiem chęci pobytu stałego. Właściwym będzie zatem urząd skarbowy miejsca stałego zameldowania podatnika.
Formularz ten jednak pracodawca wystawia tylko wtedy, gdy pracownik uzyskał w danym roku przychód. Należy jednak pamiętać, iż pełnienie roli płatnika przez zakład pracy nie powstaje w chwili nawiązania samego stosunku pracy. Istotna jest tutaj wypłata należności z tego tytułu (czyli wynagrodzenia za pracę). Dopiero bowiem w tym momencie na zakładzie pracy, jako płatniku ciążą określonego rodzaju obowiązki.
Gdy praca wykonana była w grudniu, ale wypłata wynagrodzenia i zapłata zaliczki do Urzędu Skarbowego nastąpiła w styczniu, należy zastosować zasadę, że za wynagrodzenie uważa się kwoty faktycznie wypłacone pracownikowi. PIT-11 za 2009 r. nie obejmie zatem kwoty wypłaconej w styczniu 2010 r.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Przedsiębiorcy oczekiwali zmiany w obliczaniu składki zdrowotnej od 2026 roku, jednak w wyniku weta Prezydenta do ustawy, składka zdrowotna 2026 pozostanie na dotychczasowych zasadach.
Dnia 15.10 2025 roku, Prezydent podpisał tzw. ustawę stażową – która wprowadza nowe rozwiązanie, jakim jest wliczanie do stażu pracy także tych okresów, które dotąd nie były brane pod uwagę, jak np. prowadzenie działalności gospodarczej, czy praca na umowie zleceniu.
Influencer marketing cieszy się rosnącym zainteresowaniem reklamodawców. Pozwala on na pozyskanie uwagi odbiorców i zdobycie ich zaufania, wzmacniając długotrwałą relację.
W tym roku NiuCon powraca z jeszcze większym rozmachem: nowe atrakcje, setki stoisk wystawców oraz konkursy, warsztaty i pokazy, które na długo zostaną w pamięci uczestników, goście specjalni z Japonii i Europy, a także IFIRMA w roli partnera wydarzenia. To idealna okazja, by zanurzyć się w świat japońskich inspiracji i poczuć się częścią międzynarodowej społeczności fanów kultury otaku.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo