Choć MOSS został wprowadzony jako ułatwienie, dla wielu małych przedsiębiorców prowadzących sprzedaż w tej procedurze sporadycznie stanowił on uciążliwość. Od 2019 r. przedsiębiorcy, którzy nie przekroczyli nowego limitu przychodu, nie będą musieli korzystać z opcji MOSS.
Dla podatników prowadzących sprzedaż usług elektronicznych, telekomunikacyjnych i nadawczych na rzecz konsumentów z UE system MOSS był znaczącym ułatwieniem. Niestety dodatkowe wymogi stały się problematyczne dla przedsiębiorców, którzy ten rodzaj sprzedaży prowadzili sporadycznie, a mimo to zobligowani byli do zastosowania się do wymogów MOSS. Od 2019 r. sytuacja ta ulegnie zmianie.
Zasady MOSS
Mały punkt kompleksowej obsługi został wprowadzony w celu ułatwienia pracy przedsiębiorcom, którzy świadczą usług elektroniczne, telekomunikacyjne i nadawcze konsumentom na terenie UE, ale spoza własnego kraju. Obowiązek podatkowy dla takich usług powstaje na warunkach szczególnych, tj. w państwie danego odbiorcy usługi.
WAŻNE – Poniższy artykuł odnosi się do przepisów obowiązujących w 2019 roku
System MOSS został stworzony w celu rozliczania tego typu usług w zakresie jednej deklaracji we własnym kraju, jednocześnie nakładając na podatników obowiązek składania dodatkowej deklaracji i konieczność poznania przepisów podatkowych kraju odbiorcy usługi.
Limit dla MOSS od 2019 r.
Zgodnie z nowo wprowadzonymi przepisami od początku 2019 r. korzystanie z MOSS będzie wymagane w sytuacji, kiedy roczna sprzedaż netto usług objętych tym systemem przekroczy 42.000 zł. Zmiana wynika z wdrożenia do przepisów krajowych zaleceń dyrektywy 2017/2455 (art. 28k ust.2-6 Ustawy o VAT).
Dzięki nowelizacji przedsiębiorcy, którzy dokonują sprzedaży usług objętych MOSS sporadycznie, będą mieli możliwość rozliczania się z takiej sprzedaży według przepisów podatkowych obowiązujących w kraju ich siedziby. Także podatnicy, którzy dotychczas rozliczali się w ramach MOSS, ale w 2018 r. nie przekroczyli limitu, będą mogli skorzystać z nowej opcji. W takim przypadku istotne będzie złożenie zawiadomienia o rezygnacji z MOSS w terminie do 20 lutego 2019 r.
Uwaga! – Przedsiębiorcy, którzy nie przekroczyli wskazanego powyżej limitu 42.000 zł mogą,ale nie muszą rezygnować z MOSS – mają oni w tym zakresie możliwość wyboru.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zastanawiasz się kto ma obowiązek wystawiania faktur VAT? W dzisiejszym artykule poszukamy odpowiedzi na to i inne pytania związane z wystawianiem faktur.
Prowadzenie sklepu internetowego na Allegro to dla wielu przedsiębiorców szansa na dotarcie do szerokiego grona klientów i dynamiczny rozwój sprzedaży. Jednak działalność na tej popularnej platformie wiąże się również z powstawaniem licznych kosztów.
Obok zrealizowanych transakcji najważniejszą rzeczą na najpopularniejszym polskim marketplace są opinie o sprzedającym na Allegro. Pozytywne mogą pomóc w pozycjonowaniu i zwiększać zaufanie kupujących, negatywne – utrudnić sukces na marketplace lub zupełnie go uniemożliwić.
Marketing afiliacyjny stał się jednym z najpopularniejszych sposobów na zarabianie w Internecie, łącząc efektywność działań marketingowych z możliwością generowania dodatkowego dochodu. Ten model współpracy jest korzystny zarówno dla firm, które płacą jedynie za realne efekty, jak i dla partnerów, którzy mogą budować stabilne źródło dochodu, wykorzystując własne kanały komunikacji.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo