Tworzenie ogłoszenia o pracę to bardzo ważna cześć procesu rekrutacji. Aby znaleźć odpowiedniego kandydata na stanowisko, które chcemy obsadzić, warto dobrze się przygotować już na etapie kreacji oferty pracy. Ważne, aby zajęła się tym osoba, która dobrze wie jak poprawnie pisać i układać sprecyzowane komunikaty (np. copywriter), ale również ktoś kto dokładnie zna specyfikę stanowiska, na które poszukujemy kandydatów i wie jakie obowiązki czekają na nowego pracownika.
Nie ma określonego wzoru oferty pracy, którego muszą się trzymać pracodawcy. Jednak podczas poszukiwania kandydatów na wolne stanowisko, warto przygotować ogłoszenie, które będzie zawierało wszystkie ważne dla potencjalnego pracownika informacje.
Co zawrzeć w ogłoszeniu o pracę?
nazwa, opis i lokalizacja przedsiębiorstwa
stanowisko
obowiązki
charakterystyka kandydata do pracy
wynagrodzenie i benefity
klauzulę o ochronie danych osobowych
Opis przedsiębiorstwa
Nazwa firmy oraz jej opis to pierwsze elementy, na które kandydat do pracy zwraca uwagę. Ten element nie powinien być jednak zbyt długi, a tylko nakreślić najważniejsze obszary działań organizacji. Kilka zdań będzie w zupełności wystarczające, ponieważ kandydatom, których zaprosimy na spotkanie, będziemy mieli szansę opowiedzieć więcej na żywo. Umieszczając informacje o firmie, dajemy również możliwość, aby osoby ubiegające się o posadę zapoznały się z naszą działalnością.
Stanowisko
W ogłoszeniu należy umieścić nazwę stanowiska, ponieważ od dzisiejszych pracowników często wymaga się wielu, różnorodnych czynności. Jest to jednak istotna kwestia, aby zawrzeć tę informację, ponieważ każdy chciałby wiedzieć jaką posadę w firmie ma szansę objąć.
Zakres obowiązków
Kandydat powinien również wiedzieć na czym polega praca na stanowisku, na które aplikuje oraz czym będzie się zajmował. Dokładnie opisując obowiązki, jakie pracownik będzie pełnił, jeśli przyjmie proponowaną przez nas posadę, może bardzo usprawnić proces rekrutacji. Kandydaci będą mieli szansę ocenić sami, czy mają wystarczające kompetencje oraz czy w ogóle chcą wykonywać daną pracę. Dzięki temu, oszczędzimy czas i nie będziemy przeprowadzać rozmów, które nie zbliżają nas do znalezienia idealnego kandydata. Wystarczy, aby osoba, która bierze udział w rekrutacji wiedziała z góry na co się decyduje.
Charakterystyka kandydata do pracy
Bardzo ważną kwestią jest opis kandydata do pracy. W tym punkcie należy jak najdokładniej określić wymagania, które przed nim stawiamy. Pomaga to zawęzić liczbę osób ubiegających się o posadę do tych o najistotniejszych dla nas cechach i umiejętnościach. Warto umieścić najważniejsze dla nas informacje na początku, a mniej znaczące w dalszych podpunktach. Warto również wspomnieć, że jakieś umiejętności będą przez nas mile widziane, ale jesteśmy również w stanie przeszkolić nowego pracownika np. z obsługi danego programu.
Wynagrodzenie
Dla wielu pracowników najważniejsza jest wypłata. Często oferty, które nie zawierają informacji o wynagrodzeniu są ignorowane, ponieważ pracownicy nie wiedzą czego się spodziewać lub z góry zakładają, że zapłata za ich pracę będzie zbyt mała. Jednak nie każdy pracodawca chce umieszczać dokładną informację o możliwym wynagrodzeniu. W takiej sytuacji warto umieścić chociaż tzw. “widełki”, czyli przedział, w którym kandydat do pracy może upatrywać swoje przyszłe zarobki.
Benefity
Benefity to nic innego jak dodatkowe zalety pracy w danej organizacji, dlatego powinno się o nich wspomnieć w ogłoszeniu. Jeśli Twoje firma oferuje opiekę medyczną, kartę multisport, bony świąteczne czy nawet dodatek do posiłków lub darmowe owoce – pochwal się tym. Są to benefity pozapłacowe, które pozytywnie wpływają na Twój wizerunek jako pracodawcy i zachęcają kandydatów do podjęcia z Tobą współpracy.
Zakończenie
Na końcu ogłoszenia, należy podsumować ofertę w kilku zdaniach i zaprosić kandydatów do kontaktu. Warto również umieścić informację o ochronie danych osobowych i wspomnieć, że należy umieścić potrzebną klauzulę w CV.
Czego unikać w ofercie pracy?
Często popełniany błąd to zbyt ogólnikowe sformułowania, które nic nie mówią o korzyściach płynących z przyjęcia posady, np. zwroty takie jak “atrakcyjne wynagrodzenie” czy “świetne warunki pracy”.
Jeśli nie umieszczamy w ogłoszeniu informacji o obowiązkach, które będzie pełnić nowy pracownik, zwiększa się prawdopodobieństwo jego rozczarowania posadą. Może to doprowadzić do wczesnej rezygnacji z pracy lub nieefektywnego wykorzystania potencjału nowozatrudnionej osoby.
W ogłoszeniu o pracę warto umieścić konkrety oraz informacje zgodne z prawdą, ponieważ zatajanie niewygodnych kwestii w ogłoszeniu można bardzo łatwo rozpoznać. Odkrycie kłamstwa na początku lub w późniejszych etapach rekrutacji, moze sprawić, że nasza firma nie będzie wzbudzać zaufania wśród kandydatów, co utrudni nam poszukiwania
Dobrze przygotowana i czytelna oferta pracy, zwiększy zainteresowanie kandydatów i zachęci ich do aplikacji na dane stanowisko. Firma, która nie szczędzi konkretnych informacji, ma szansę na wzbudzenie większego zaufania wśród potencjalnych pracowników, gdyż jest odbierana jako bardziej rzetelna. Jeśli pracodawca zamieści w ogłoszeniu sprecyzowane wymagania dotyczące nowego pracownika, prawdopodobnie dotrze do kandydatów o wyspecjalizowanych kwalifikacjach i tym samym zaoszczędzi czas. Warto stworzyć profesjonalną ofertę pracy już w początkowej fazie poszukiwań, ponieważ usprawni to proces rekrutacji i da większą możliwość na dotarcie do odpowiednich osób.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
LinkedIn to dziś nie tylko platforma do poszukiwania pracy czy rekrutacji, ale przede wszystkim najsilniejsze medium B2B na świecie. W 2025 roku serwis przekroczył miliard użytkowników, a jego znaczenie dla biznesu, sprzedaży i employer brandingu rośnie z roku na rok. Tym samym LinkedIn stał się miejscem, gdzie buduje się ekspercki wizerunek, zdobywa klientów i nawiązuje strategiczne relacje.
Prowadzenie własnego biznesu staje się coraz popularniejszym marzeniem wśród młodzieży. Jednak skomplikowane realia współczesnego rynku często zniechęcają ostatecznie do otworzenia biznesu. Z pomocą młodym przedsiębiorcom przychodzi opcja prowadzenia działalności nierejestrowanej, którą charakteryzuje znacznie większa prostota procesów związanych z rozkręcaniem własnego przedsięwzięcia.
Gry hazardowe to biznes, który wymaga nie tylko zamiłowania do ryzyka, ale także wypełnienia wielu formalności. Sprawdź, jakie koncesje i zezwolenia są niezbędne do legalnego prowadzenia działalności hazardowej, a także gry w pokera.
Cennik UWAGA! Z uwagi na ilość bieżących zgłoszeń, od 29 kwietnia 2025 r. nie przyjmujemy już zleceń rozliczeń rocznych za rok 2024. Obowiązuje dla zlecenia zgłoszonego do 05.04.2025 roku. Operator zastrzega sobie możliwość naliczania dodatkowej kwoty: dla zleceń przekazanych w okresie 06.04-15.04.2025, do poniższych cen zostanie doliczone 50% wartości, dla zleceń przekazanych w okresie 16-23.04.2025, […]
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo