Przedsiębiorcy, którzy dokonują dostawy towarów na terenie Unii Europejskiej są zobowiązani do składania comiesięcznych informacji podsumowujących. W związku ze zmianą przepisów ustawy o podatku od towarów i usług wprowadzone zostaną nowe wzory informacji podsumowującej VAT-UE.
Magazyn typu call off stock
Procedura call off stock w polskiej ustawie o VAT była do tej pory określana jako magazyn konsygnacyjny. Zmiana przepisów unijnych zobowiązała wszystkie państwa członkowskie do zaimplementowania dyrektywy Rady UE do przepisów krajowych. Istnieje szereg wymogów formalnych w ramach stosowania tej procedury. Więcej informacji na ten temat można uzyskać tutaj.
Nowa informacja podsumowująca VAT-UE
Pojawienie się projektu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lutego 2020 roku w sprawie informacji podsumowującej o dokonanych wewnątrzwspólnotowych transakcjach i przemieszczeniach towarów w procedurze magazynu typu call off stock ma bezpośredni związek ze zmianą przepisów ustawy o VAT w tym zakresie.
Zmieni się przede wszystkim tytuł informacji podsumowującej:
Zmiany w formularzu VAT-UE
Już w tytule informacji pojawia się nazwa procedury call off stock.
W uzasadnieniu do projektu Rozporządzenia można przeczytać:
“(…)podatnicy, o których mowa w art. 15, zarejestrowani jako podatnicy VAT UE, którzy przemieszczają towary z terytorium kraju na terytorium państwa członkowskiego inne niż terytorium kraju w procedurze magazynu typu call-off stock, o której mowa w dziale II rozdziale 3b, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym informacje podsumowujące o dokonanych przemieszczeniach towarów oraz o wszelkich zmianach w zakresie tej procedury, zawartych w tych informacjach. Powyższe oznacza, że podatnicy dokonujący przemieszczenia towarów w procedurze magazynu typu call-off stock będą musieli składać dwa razy informację podsumowującą: na potrzeby zaraportowania tego przemieszczenia i później na potrzeby zaraportowania WDT na podstawie dotychczasowych przepisów.”
Nowe Rozporządzenie dostosowuje formularze VAT-UE do zmiany przepisów ustawy o VAT.
W nowym formularzu VAT-UE dodano część F, w której będą raportowane informacje o przemieszczaniu towarów w procedurze call off stock.
Zmiany w VAT-UE dotyczące procedury call off stock
W projekcie rozporządzenia umieszczono zapis, że nowe wzory VAT-UE(5) i VAT-UEK(5) stosuje się od rozliczenia za miesiąc marzec 2020 r.Jeżeli w miesiącach styczeń-luty 2020 roku będą miały miejsce transakcje w procedurze magazynu typu call-off stock to wówczas złożenie informacji podsumowującej za miesiąc styczeń i luty 2020 roku powinno nastąpić w terminie do 25 kwietnia 2020 roku. Taka informacja zawarta jest również w projekcie Rozporządzenia.
Wejście w życie nowego Rozporządzenia zaplanowane jest na 1 kwietnia 2020 roku.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
W pracy naukowej, artykule czy w postach w mediach społecznościowych czasami pojawia się potrzeba przytoczenia fragmentu cudzego tekstu, który może udoskonalić i wzbogacić własną treść. Czy cytowanie jest legalne? Zasadniczo tak, ale niewłaściwe oznaczenie cytatu może sprawić, że nawet niewinny fragment zostanie uznany za plagiat.
Merchandising w e-commerce to sztuka układania oferty tak, by strona internetowa sprzedawała jak najlepszy sprzedawca. Klient nie widzi ekspedienta ani wystawy. Widzi ekran, na którym wszystko musi być na swoim miejscu. Dobrze zaplanowana prezentacja produktów w sklepie online prowadzi użytkownika od pierwszego kliknięcia aż po zakup. W tym artykule znajdziesz konkretne zasady, które pomogą Ci uporządkować ofertę i poprawić wyniki sklepu.
Czy można zarabiać, rozdając produkt za darmo? Brzmi ryzykownie, ale wiele startupów udowodniło, że tak! Model freemium pozwala przyciągnąć miliony użytkowników i sprawia, że część z nich z chęcią zapłaci za dodatkowe funkcje. Czym jest i jak działa freemium? O tym poniżej.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo