Od niedawna zaczął obowiązywać nowy program rządowy w ramach projektu Tarcza Finansowa. Głównym założeniem Programu Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR) jest pokrycie strat finansowych w związku z utraceniem dochodów. Program ukierunkowany jest na ochronę miejsc pracy. W związku z tym z subwencji mogą skorzystać przedsiębiorcy zatrudniający pracowników.
Dane o stanie zatrudnienia przekazywane przez ZUS do PFR
Przedsiębiorcy w składanych wnioskach są zobowiązani o podanie stanu zatrudnienia na dzień 31.12.2019 r. i na koniec miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku. Przekazane informacje są zderzane z dokumentami rozliczeniowymi jakie znajdują się w ZUS.
Dane o stanie zatrudnienia przekazywane do PFR ustalane są w oparciu o:
imienne raporty rozliczeniowe za 12/2019 na dzień 31 grudnia 2019 r.,
imienne raporty rozliczeniowe za okres, dla którego upłynął termin składania dokumentów na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku o subwencję,
imienne raporty rozliczeniowe za miesiąc odpowiadający nazwie miesiąca złożenia wniosku w roku poprzednim.
Dane podawane są w rozbiciu na liczbę pracowników, liczbę etatów, liczbę współpracowników według określonych kryteriów.
Więcej informacji wraz z przykładami można uzyskać na stronie ZUS.
Dane o saldzie składek przekazywane przez ZUS do PFR
Informacje przekazywane do PFR przez ZUS są następujące:
Saldo na koncie płatnika według stanu na dzień 31.12.2019 r.
Saldo na koncie płatnika według stanu na dzień zapytania z PFR.
Ustalenie czy zadłużenie nie przekracza 8,70 zł.
Informację o objęciu całości lub części zadłużenia układem ratalnym lub odroczeniem terminu płatności.
Informację czy został złożony wniosek o zwolnienie z obowiązku opłacania składek (RDZ), który jest rozpatrywany przez ZUS.
Wniosek o potwierdzenie informacji przekazanych przez ZUS do PFR
Przedsiębiorca w celu zweryfikowania przekazanych danych może wystąpić do ZUS o podanie informacji, które zostały przesłane do PFR.
Będzie to:
Wniosek RD-3 – Informacja o stanie konta płatnika składek w ZUS.
Załącznik RD-PFR – Potwierdzenie informacji przekazanych przez ZUS do PFR.
Załącznik RD-PFR jest jednostronicowy a zakres zapytania jest następujący:
Potwierdzenie liczby pracowników/etatów na określony przez przedsiębiorcę daty.
Załącznik RD-PFR – liczba pracowników/etatów
Potwierdzenie salda płatnika składek na określone przez przedsiębiorcę daty.
Załącznik RD-PFR -saldo płatnika
W jaki sposób złożyć wniosek RD-PFR?
Wniosek RD-3 wraz z załącznikiem RD-PFR można złożyć:
osobiście w placówce ZUS do skrzynki na dokumenty oznakowanej “Tarcza antykryzysowa”.
Jeżeli wystąpią rozbieżności pomiędzy danymi wykazanymi przez przedsiębiorcę we wniosku skierowanym do PFR a informacjami przekazanymi przez ZUS wówczas wniosek będzie odrzucony, dlatego warto porównać swoje dane z danymi, które znajdują się na koncie płatnika w ZUS.
Przedsiębiorcy już we wniosku podają stan zatrudnienia na dzień 31.12.2019 oraz na koniec miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku. Ponadto dane te uzupełniane są dokumentami rozliczeniowymi jakie posiada ZUS - imienne raporty rozliczeniowe - za określone przedziały czasu.
W jaki sposób można zweryfikować przesłane dane?
Przedsiębiorca może wystąpić do ZUS o podanie przekazanych do PFR danych. Można to zrobić za pomocą wniosku RD-3 oraz załącznika RD-PFR.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Wnioskodawca może zwrócić się do ZUS-u z prośbą o ponowne obliczenie świadczenia emerytalno-rentowego. Służy do tego druk ERPO, udostępniony przez instytucję także w formie elektronicznej. W niniejszym artykule wskazujemy, jakie są przesłanki do tego, by zdecydować się na wypełnienie wniosku. Krok po kroku wytłumaczymy także w jaki sposób wypełnić dokument, sprawdzić jego poprawność oraz złożyć w ZUS-ie.
Upadłość konsumencka to proces, który pozwala osobom fizycznym na pozbycie się długów w przypadku trwałej niewypłacalności. Wielu przedsiębiorców jednak zastanawia się, czy prowadzenie własnej działalności gospodarczej uniemożliwia skorzystanie z tej formy wsparcia prawnego.
Jeśli jesteś przedsiębiorcą, a Twój kontrahent nie uiszcza systematycznie zobowiązań wynikających z faktur, to pamiętaj, że wystąpienie do sądu z pozwem o zapłatę umożliwi Ci skierowanie sprawy do komornika. Prawomocne orzeczenie sądowe (tytuł egzekucyjny opatrzony w klauzulę wykonalności) stanowi podstawę do wszczęcia postępowania egzekucyjnego przeciwko Twojego dłużnikowi. Więcej na ten temat przeczytasz w niniejszym artykule.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo