Błędy, pomyłki przy wypełnianiu dokumentów rozliczeniowych nie należą do rzadkości. Odkąd obowiązuje nowy plik JPK_V7 przedsiębiorcy i księgowi mieli problem, ponieważ pojawiły się informacje, że również do korekty JPK powinien być składany czynny żal. Na szczęście sprawa wyjaśniła się na korzyść przedsiębiorców i już wkrótce będzie uregulowana w przepisach.
Korekta JPK_V7 jednak bez czynnego żalu
Sprawa nie dawała spokoju wszystkim, którzy mieli do czynienia z przesyłaniem JPK_V7. Skierowano w związku z tym wniosek do Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, w którym zwrócono się o zniesienie obowiązku czynnego żalu, w sytuacji gdy przedsiębiorca wychwycił błąd w pliku JPK_V7 i sam go skorygował. Każdorazowe składanie czynnego żalu utrudnia pracę księgowym i przedsiębiorcom. Podkreślono również, że przedsiębiorca nie powinien być karany za to, że dostrzegł błąd i go naprawił.
W odpowiedzi Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej poinformował, że Ministerstwo Finansów przygotowało projekt zmiany przepisu art. 16a Kodeksu karnego skarbowego. W projekcie jest zapis, że wyłączenie karania będzie miało zastosowanie również w sytuacji złożenia korekty JPK_V7. Nowy przepis obejmie zarówno część ewidencyjną, jak i deklaracyjną JPK.
Księgowa, specjalista do spraw rozliczeń podatkowych z wieloletnim doświadczeniem pracy w organach podatkowych. Przez kilka lat prowadziła własne biuro rachunkowe. Praca w sektorze prywatnym pozwoliła na zmianę perspektywy postrzegania obowiązujących przepisów podatkowych. Zdobyte doświadczenia pozwalają na łączenie wiedzy teoretycznej z wieloletnią praktyką w zawodzie.
Chętnie dzieli się posiadaną wiedzą z innymi, stara się ją przekazywać w dostępnej dla każdego formie. Z pasja poświęca się pisaniu artykułów o tematyce podatkowej. Częste zmiany przepisów wymagają otwartej głowy, kreatywności i dużej elastyczności, co jest dodatkowym atutem tej pracy, nie ma miejsca na nudę. Większość jej publikacji dotyczy rozliczeń z zakresu podatku dochodowego i podatku VAT, ale nie unika wyzwań z obszarów o innej tematyce.
Dodatkowo jest wykładowcą i szkoleniowcem z zakresu zagadnień o tematyce podatkowej. Ciągle podnosi swoje kwalifikacje, śledzi na bieżąco zmieniające się przepisy podatkowe, żeby przekazywać zawsze aktualne i sprawdzone informacje.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zawarcie umowy z kontrahentem stanowi dla wielu przedsiębiorców niemałe wyzwanie, ponieważ wymaga uwzględnienia licznych zapisów – od precyzyjnego określenia przedmiotu współpracy, przez ustalenie terminów, aż po kwestie wynagrodzenia i odpowiedzialności za realizację umowy. Tym bardziej skomplikowane staje się to w handlu zagranicznym, gdzie dochodzą różnice językowe, odmienne systemy prawne oraz wiele innych istotnych pytań.
Szybsze strony, większa elastyczność i sprzedaż w wielu kanałach – brzmi jak marzenie właściciela sklepu internetowego. Headless e-commerce obiecuje właśnie takie możliwości, ale nie zawsze jest złotym rozwiązaniem. Dowiedz, jak działa ten model, jakie ma zalety i w jakich sytuacjach opłaca się w niego inwestować.
Zawieszenie działalności gospodarczej wiąże się również z zawieszeniem większości działań w firmie. Możliwe jest jednak ponoszenie określonych kosztów – takich, które są niezbędne do zabezpieczenia lub utrzymania firmy.
Ustandaryzowane miniatury, widok produktowy i domyślne sortowanie po trafności sprawiają, że nie tak łatwo jest organicznie wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania. Jak tworzyć oferty, żeby wpasować się w algorytm trafności na Allegro?
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo