LinkedIn to portal społecznościowy służący do nawiązywania kontaktów biznesowych. Coraz bardziej popularną metodą rekrutacji jest poszukiwanie kandydatów właśnie na LinkedIn.
W artykule przedstawiamy 10 wskazówek, jak skutecznie rekrutować na LinkedIn oraz porady dla samego rekrutera, jak stworzyć atrakcyjny profil na LinkedIn, który będzie zachęcał kandydatów do kontaktu.
Rekrutacja na LinkedIn – wskazówki
Dołącz do branżowych grup na LinkedIn jak np. Praca w IT, Oferty pracy -marketing, Rekruterzy Polska. Pozwoli to budować twoją sieć znajomych, będziesz mieć bezpośredni kontakt z osobami aktywnie poszukującymi pracy w branży, w której rekrutujesz. Dodatkowo będziesz na bieżąco z branżowymi zagadnieniami, nowymi technologiami czy organizowanymi wydarzeniami.
Bierz pod uwagę nie tylko aktywnie szukających pracy – być może twoja oferta zainteresuje osobę, która nie planowała na ten moment zmiany pracy i uda ci się pozyskać prawdziwy talent do twojej organizacji. Wyszukuj potencjalnych kandydatów i nie bój się do nich napisać.
Przeglądaj działania konkurencji na LinkedIn i czerp inspirację z dobrych praktyk.
Zadbaj o firmowy profil na LinkedIn, który wzmocni markę pracodawcy. Profil powinien zawierać krótką informację o historii i działalności marki, można także umieścić zdjęcia biura czy zadowolonych pracowników.
Wykorzystuj sieć pracowników do promocji marki jako atrakcyjnego pracodawcy. Poproś ich o udostępnianie twoich postów, co zwiększy ich zasięg i pozwoli dotrzeć do potencjalnych kandydatów.
Zawsze sprawdzaj doświadczenie i referencje kandydata na jego profilu. Jeśli aktywnie poszukuje pracy, jego profil powinien być uzupełniony i aktualny. Pozwoli ci to zebrać najważniejsze informacje jeszcze przed pierwszym kontaktem.
Daj kandydatom możliwość aplikacji na ofertę pracy przez LinkedIn. Przyspieszy to i ułatwi proces aplikacji, wpływając tym samym pozytywnie na candidate experience.
Korzystaj z systemów ATS, aby mieć dostęp do wszystkich aplikacji w jednym miejscu. Pozwoli to szybciej i efektywniej zarządzać procesem rekrutacji.
Postowanie ofert pracy na LinkedIn opiera się na modelu pay-per-click (opłata jest naliczana kiedy kandydat wyświetli daną ofertę pracy). Można ustawić zamknięcie oferty po osiągnięciu ustalonego budżetu lub zatrzymać ja ręcznie w dowolnym momencie.
Inną – darmową opcją – jest opublikowanie postu z linkiem do zakładki kariery z ofertami pracy na firmowym profilu LinkedIn. Praktyka ta pozwoli trafić wtedy do osób, które już znają markę i są nią w jakiś sposób zainteresowani. Kiedy profil firmy jest aktywny i ma dużą grupę osób obserwujących, łatwo poszerzyć zasięg takiej oferty. Można także skorzystać z postów sponsorowanych, aby podbić widoczność oferty – jest to już jednak opcja płatna.
LinkedIn – jak działać jako rekruter?
Zadbaj o swój profil – zamieść profesjonalne, aktualne zdjęcie, uzupełnij nagłówek, opisujący twoje stanowisko i branżę, w której rekrutujesz. Napisz także podsumowanie, w którym możesz zawrzeć swoje dotychczasowe doświadczenia czy opisać zainteresowania. Dodaj poprzednie stanowiska i publikuj certyfikaty potwierdzające ukończone kursy czy szkolenia. Przedstaw się kandydatom z profesjonalnej strony
Stwórz swój spersonalizowany URL. Możesz to łatwo zmienić w ustawieniach, zastępując URL w postaci ciągu liczb i numerów wersją przyjazna dla użytkownika np. twoje imię i nazwisko.
Pamiętaj o SEO – zadbaj o zawarcie w swoim nagłówku i podsumowaniu słów kluczowych, których kandydaci mogą wyszukiwać.
Dostosuj ustawienia prywatności – możesz ukryć część informacji, pewne kontakty czy dane. Zadbaj o bezpieczeństwo i prywatność zarówno swoją jak i swoich kandydatów.
Nie zapominaj o dobrych manierach. W sieci również obowiązuje kultura osobista w kontaktach. Zadbaj o zwroty grzecznościowe w wiadomościach, poprawność językową w postach i nie wysyłaj masowych wiadomości podchodzących pod spam.
Bądź aktywny – LinkedIn to biznesowe social media. Angażuj się w dyskusje na grupach, publikuj wartościowe treści i artykuły, komentuj i udostępniaj interesujące posty twoich kontaktów. Pozwoli to zwiększyć twoją widoczność i zasięg twojego profilu.
Regularnie sprawdzaj swoje statystyki dostępne na LinkedIn, przeanalizuj, co na twoim profilu się sprawdza i przynosi zamierzone efekty, a nad czym warto popracować.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zakładanie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością to proces, który nie kończy się w momencie podpisania umowy spółki. Bowiem od tego momentu powstaje tzw. spółka z o.o. w organizacji, czyli podmiot, który ma już zdolność prawną, ale jeszcze nie uzyskał osobowości prawnej, bo nie został wpisany do KRS. Wówczas może pojawić się istotne pytanie Kto odpowiada za zobowiązania zaciągnięte przez spółkę w organizacji?
Zastanawiasz się jak rozliczyć samochód elektryczny w firmie oraz czy stacja ładowania samochodu elektrycznego może stanowić środek trwały? W takim razie zapraszamy do lektury naszego artykułu.
Księga udziałów w spółce z o.o. to dokument wewnętrzny spółki, w którym rejestruje się wszystkich wspólników oraz informacje o przysługujących im udziałach. Prowadzenie księgi udziałów jest obowiązkową czynnością zarządu, a jej aktualność ma kluczowe znaczenie nie tylko dla wspólników, ale również i sądu rejestrowego.
Nowości/ulepszenia: data zmiana 02.09.2025 Dobieranie języka faktury na podstawie kraju kontrahenta Wystawianie faktury zaliczkowa i końcowa w metodzie kasowej VAT Ewidencja zużycia paliwa Aktualizacja kodów zawodu przedsiębiorcy Możliwość dodania kont bankowych w formacie innym niż IBAN Połączenie z kontrahentem, automatyczne rozliczanie dokumentów przy transakcjach bankowych Obsługa korekt faktur w rozrachunkach faktury krajowej Powiadomienie o niezaksięgowanych […]
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo