Zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach (ZAS-W) automatycznie w e-US
Od 7 września 2022 r. można szybko i bezpłatnie otrzymać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach (ZAS-W). Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak złożyć wniosek.
Od 7 września 2022 r. można automatycznie uzyskać zaświadczenie ZAS-W, czyli zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości. Wniosek o wydanie zaświadczenia nie musi być już także poświadczony podpisem lub pieczęcią. Przeczytaj artykuł i sprawdź, jak przesłać wniosek oraz ile to kosztuje.
Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach w kilka minut
Od 7 września 2022 r. obowiązuje rozporządzenie ministra finansów zmieniające rozporządzenie w sprawie korzystania z e-Urzędu Skarbowego. Do § 4 dodano punkt 1 zgodnie z którym poprzez e-US są załatwiane sprawy polegające na wydawaniu generowanych automatycznie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości (ZAS-W), o których mowa w art. 306e § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.
To udogodnienie dla przedsiębiorców, którzy przed wejściem w życie ww. rozporządzenia musieli czekać na dokument do 7 dni i ponieść opłatę skarbową w wysokości 21 zł za wydanie dokumentu. ZAS-W wydawane przez e-Urząd Skarbowy jest bezpłatnie oraz czas wygenerowania dokumentu wynosi kilka minut od przesłania wniosku.
Zachęcamy do korzystania z e-US, to bardzo wygodny sposób na załatwianie różnych spraw podatkowych. Podatnik może otrzymać zaświadczenie elektroniczne nawet w ciągu kilku minut od złożenia wniosku. Popularność serwisu bardzo rośnie, klienci już w tym roku logowali się do niego ponad 23 mln razy – skomentowała zastępca szefa KAS Anna Chałupa.
Jak złożyć wniosek o wydanie ZAS-W?
Zaloguj się do e-Urzędu Skarbowego poprzez stronę podatki.gov.pl
Wejdź w część Dokumenty, a następnie Złóż dokument i wyraź zgodę na doręczenie elektroniczne zaświadczenia.
Po uzupełnieniu formularza Zgody na e-korespondencję wejdź ponownie w zakładkę Złóż dokument i wybierz Zaświadczenie o niezaleganiu lub stanie zaległości w podatkach.
Wypełnij po kolei kroki wniosku. W pierwszym kroku musisz wybrać rodzaj dokumentu: zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach lub zaświadczenia stwierdzającego stan zaległości.
W drugim kroku wybierz za kogo składasz wniosek (za siebie, inną osobę lub przedsiębiorstwo). Właściwy Urząd Skarbowy zaciągnie się z Twoich danych.
W kroku piątym zaciągną się z systemu Twoje dane osobowe.
W kolejnym kroku wybierz Cel wydania zaświadczenia.
Następnie wpisz (opcjonalnie) swoje dane kontaktowe.
W ostatnim kroku zobaczysz podsumowanie wszystkich danych. Zjedź na dół formularza i kliknij Akceptuj i wyślij, aby przesłać wniosek o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach do swojego Urzędu Skarbowego.
Odbierz zaświadczenie w zakładce Dokumenty Otrzymane.
Otrzymane zaświadczenie elektroniczne podpisane jest pieczęcią Szefa KAS i ma taką samą moc prawną, jak dokument papierowy. Wydawanie zaświadczeń jest w pełni zautomatyzowane, co oznacza, że w procesie generowania nie bierze fizycznego udziału urzędnik, dlatego wnioski rozpatrywane są bardzo szybko.
Kiedy potrzebne jest zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach
Banki żądają dokumentu ZAS-W przy ubieganiu się o pożyczkę lub kredyt. Zaświadczenie przydaje się także przedsiębiorcom starającym się o leasing, choć firmy leasingowe nie zawsze go wymagają. Aktualnie poprzez e-US można też otrzymać dokumenty potwierdzające wysokość dochodu (ZAS-DF) i zaświadczenie o wysokości przychodu, dochodu, podatku należnego oraz składek na ubezpieczenia wykazane w PIT (ZAS-DFU).
Od kilku lat związana z topowymi redakcjami biznesowymi. Pisze o księgowości, finansach i sprawach marketingowych - czyli o tematach, które interesują każdego przedsiębiorcę.
Z przyjemnością czyta ustawy, kodeksy, rozporządzenia, regulaminy i inne oficjalne dokumenty, które rozkłada na czynniki pierwsze. Pomagają jej w tym umiejętności analityczne i syntetyczne. Wierzy w moc twardych danych i w artykułach chętnie wykorzystuje wyniki badań, raporty i statystyki. Sama prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, dlatego z doświadczenia zna i rozumie problemy drobnych przedsiębiorców. Artykułami dotyczącymi spraw księgowych stara się je rozwiązywać. Stawia przy tym na prosty, zrozumiały dla każdego język, logiczną strukturę i przykłady z życia wzięte.
Pracę nad każdym artykułem zaczyna od zakwestionowania swojej wiedzy i sprawdzenia jej w źródłach. Prywatnie lubi zagadki logiczne i grę w Sudoku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zastanawiasz się czym jest spółka jawna w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 15 września 2000 r. – Kodeks spółek handlowych oraz co powinna zawierać jej umowa?
Nowe Rozporządzenie Ministra Finansów z 17 grudnia 2024 wprowadziło zmiany w obowiązkach posiadania kasy fiskalnej, obowiązujących w roku 2025. Sprawdź, co się zmieniło.
Startupy kojarzą się z innowacyjnością, dynamicznym tempem i ekscytującą atmosferą, w której tworzy się „kolejny wielki produkt”. W takiej wizji rola CEO często sprowadza się do kilku kluczowych obrazów: prowadzenia spotkań z inwestorami, występowania na konferencjach czy strategicznego kierowania zespołem z poziomu wygodnego fotela.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo