Wtyczki PrestaShop pomagają dostosować i spersonalizować sprzedawcy sklep internetowy do własnych wymagań. Sprawdź, jakie są najpopularniejsze moduły i jakie mają zastosowanie.
PrestaShop to popularny system e-commerce udostępniany na licencji Open Source. Za jego pomocą sprzedawca może bezpłatnie stworzyć własny sklep internetowy. Oczywiście nie jest to rozwiązanie w pełni darmowe, ponieważ należy ponieść wydatki związane chociażby z domeną, czy hostingiem. Jest to jednak dobry wybór dla osób, które nie chcą płacić abonamentu za platformę typu SaaS, tylko chcą mieć dostęp do otwartego kodu źródłowego.
System został utworzony we Francji. Według danych w IV kwartale 2022 na platformie działało 215 537 aktywnych sklepów. PrestaShop cieszy się największą popularnością w krajach europejskich. Statystyki pokazują, że sprzedawcy korzystający z platformy, pochodzą głównie z Francji (13.3%), Hiszpanii (10.2%), Polski (7.2%) i Włoch (7.0%). Wśród dominujących branż można wyróżnić: odzież, produkty do domu i ogrodu oraz artykuły spożywcze i napoje.
Jak zainstalować wtyczkę w PrestaShop?
Wtyczki pozwalają sprzedawcom dodać nowe cechy i funkcjonalności w sklepie internetowym. Ich używanie nie jest jednak obligatoryjne, ponieważ PrestaShop zawiera domyślny szablon oraz wiele darmowych funkcji, co pozwala stworzyć w pełni profesjonalny sklep online. Osoby, które chcą jednak skorzystać z dodatkowych modułów, znajdą je na oficjalnej platformie dostępnej pod tym linkiem.
Moduły są podzielone według funkcji oraz potrzeb. Użytkownik może przefiltrować wyniki również ze względu m.in. na: wersję PrestaShop, język wtyczki, rodzaj programisty (który wtyczkę stworzył), czy opinie innych sprzedawców. Na stronie dostępne są zarówno darmowe, jak i płatne rozwiązania. Po wybraniu konkretnego modułu należy go pobrać na swoje urządzenie. Następnie taki plik można wgrać logując się do panelu PrestaShop i wybierając zakładkę Moduły -> Menedżer modułów -> Załaduj moduł.
Stripe to system umożliwiający dokonywanie płatności w sklepie internetowym. Akceptowane są karty kredytowe i debetowe w ponad 135 walutach. Możliwe są również płatności mobilne, takie jak Apple Pay i Google Pay. Dodatkowo wtyczka oferuje dostęp do lokalnych rozwiązań, w tym m.in.: Bancontact, P24, EPS, Giropay, FPX, Alipay i inne. Moduł bazuje również na uczeniu maszynowym, dzięki czemu jest w stanie wykrywać i zwalczać oszustwa.
Jest to kreator stron typu “przeciągnij i upuść”. Intuicyjny i prosty interfejs pozwala zbudować sklep internetowy bez znajomości kodowania. W module dostępna jest funkcja “live design & inline editing”, która umożliwia projektowanie strony w czasie rzeczywistym, tzn. użytkownik nie musi klikać w przycisk “Aktualizuj” ani przechodzić do trybu podglądu. Dostępne funkcje pozwalają również na tworzenie responsywnych wersji witryn.
To kolejny system do płatności online. Wtyczka pozwala klientom na płacenie za zakupy za pomocą konta PayPal. Dostępna jest również funkcja One Touch, dzięki której kupujący mogą dokonywać jeszcze szybszych płatności. Co najważniejsze, to rozwiązanie nie wymaga dodatkowej integracji ze strony sprzedawcy.
Moduł pozwala zintegrować sklep PrestaShop z popularnym marketplace – Amazonem. Jest to wtyczka do eksportu i importu produktów oraz zarządzania zamówieniami. Moduł dostępny jest w pięciu wersjach językowych: angielskim, niemieckim, hiszpańskim, francuskim i włoskim.
Jest to kompleksowa wtyczka do zarządzania kampaniami e-mailowymi oraz SMS-owymi. Sprzedawcy mogą automatycznie synchronizować swoje kontakty, a także tworzyć i wysyłać newslettery oraz marketingowe i transakcyjne wiadomości SMS. Możliwe jest także śledzenie wyników kampanii i ich optymalizacja.
Liczba ocen: 164
Średnia ocena: 4,3/5
Cena: Za darmo
Enhanced eCommerce for Advanced Google Analytics Module
Wtyczkę Enhanced eCommerce for Advanced Google Analytics Module możesz pobrać tutaj.
Moduł łączy sklep internetowy PrestaShop z Google Analytics. Sprzedawca zyskuje dostęp do zaawansowanej i wszechstronnej analityki swojego biznesu. Możliwe jest przeglądanie raportów w czasie rzeczywistym lub za konkretny zakres dat. Wtyczka przechwytuje zdarzenia, które miały miejsce na stronie sklepu, w tym m.in. kliknięcie w produkt, dodanie elementu do koszyka, przejście do kasy, czy sprzedaż produktu.
To moduł wspierający bezpieczeństwo sklepu internetowego PrestaShop. Wtyczka wykorzystuje zaawansowaną technologię ochrony od Google. Sprzedawca nie musi kopiować kodu, a sam moduł jest łatwy w obsłudze. Dzięki temu rozwiązaniu powstrzymywane są wysyłane przez spamerów maile z formularzy kontaktowych oraz tworzone w sklepie fałszywe konta.
Liczba ocen: 439
Średnia ocena: 4,5/5
Cena: 69,99€
SEO Audit – Najlepsze praktyki SEO, Zaawansowane SEO
Wtyczkę SEO Audit – Najlepsze praktyki SEO, Zaawansowane SEO możesz pobrać tutaj.
Moduł dedykowany sprzedawcom, którzy chcą poprawić SEO swojego sklepu internetowego. Przeprowadzenie analizy pozwala przejrzeć każdą podstronę witryny i wykryć ewentualne błędy. Wtyczka pomaga także zoptymalizować adresy URL, przekierowania, mapę witryny, RSS, czy też schemat meta.
Moduł został opracowany przez PrestaShop. Pozwala on wdrożyć sprzedawcy czat w sklepie internetowym, co pozytywnie wpływa na komunikację z klientami – zwiększa ich zadowolenie oraz zmniejsza liczbę porzuconych koszyków. Interfejs jest łatwy i prosty w użyciu.
Liczba ocen: 197
Średnia ocena: 4,3/5
Cena: 111,99€
Czatbot, live czat oraz nagrania wideo – Smartsupp
Wtyczkę Czatbot, live czat oraz nagrania wideo – Smartsupp możesz pobrać tutaj.
Moduł łączy czat na żywo, czatboty oraz nagrania wideo. Sprzedawca zyskuje również dostęp do listy odwiedzających witrynę oraz informacji jakimi produktami jest zainteresowany dany klient. Wszystkie dane przechowywane są zgodnie z RODO (GDPR).
Kolejna wtyczka opracowana przez PrestaShop. Pozwala sprzedawcom znacznie zaoszczędzić czas, dzięki zautomatyzowanej metodzie aktualizacji PrestaShop do najnowszej wersji. Tym samym właściciel zyskuje dostęp do obecnych funkcji i ulepszeń. Moduł wspiera również ochronę sklepu internetowego, poprzez bieżące instalowanie aktualizacji związanych z bezpieczeństwem.
Moduł pozwala dostosowywać wygląd wiadomości e-mail, które sprzedawca wysyła do swojej bazy kontaktów. Wtyczka posiada ponad 30 szablonów, które można pobrać i przechowywać w PrestaShop.
Liczba ocen: 105
Średnia ocena: 4,5/5
Cena: Za darmo
Zakeke Personalizacja Produktu
Wtyczkę Zakeke Personalizacja Produktu możesz pobrać tutaj.
Moduł pozwala klientom spersonalizować dowolny produkt oraz podejrzeć jego wygląd, zanim dokonają zakupu. Użytkownicy podczas projektowania, mają dostęp do podglądu 3D na żywo. Co ważne, jest to aplikacja w chmurze, dzięki temu działa za każdym razem.
Liczba ocen: 39
Średnia ocena: 4,6/5
Cena: Plan Starter – 14,9€/msc; Plan Grow – 49,9€/msc; Plan Scale – 99,9€/msc
PrestaShop Marketing with Google
Wtyczkę PrestaShop Marketing with Google możesz pobrać tutaj.
Moduł ten umożliwia połączenie sklepu internetowego z Google, dzięki czemu sprzedawca może promować swoje produkty za pomocą różnych sieci, w tym Google Search, Gmail, czy YouTube. Tworzenie kampanii Performance Max jest dostępne z pozycji panelu sterowania PrestaShop.
Według opisu, moduł jest przeznaczony dla małych firm. Pozwala tworzyć spersonalizowane wiadomości (np. powiadomienie o wysyłce zamówienia) oraz przeprowadzać i analizować kampanie. Sprzedawca może monitorować zachowania swoich klientów i na tej podstawie wysyłać im wiadomości dostosowane do ich oczekiwań. Moduł pozwala właścicielowi zaoszczędzić czas, odciążając go z wykonywania żmudnych, powtarzających się zadań.
Liczba ocen: 255
Średnia ocena: 4,0/5
Cena: Za darmo
Google Merchant Center
Wtyczkę Google Merchant Center możesz pobrać tutaj.
Sprzedawcy mogą eksportować swoje produkty w Google Merchant Center i prezentować je na wszystkich kanałach reklam typu Google Ads Shopping, takich jak Google Shopping, Google Search, sieci Display (np. Youtube), Google Image i witrynach partnerskich. W celu uzyskania bardziej zaawansowanych funkcji należy pobrać wersję PRO modułu.
Liczba ocen: 677
Średnia ocena: 4,4/5
Cena: 181,99€
WhatsApp Live Chat With Customers
Wtyczkę WhatsApp Live Chat With Customers możesz pobrać tutaj.
Moduł umożliwia rozpoczęcie czatu w aplikacji WhatsApp bezpośrednio ze strony sklepu. Dzięki temu rozwiązaniu, kupujący mogą skontaktować się z właścicielem w praktycznie natychmiastowy sposób. Taką funkcjonalność szczególnie docenią klienci, którzy nie lubią wysyłaś wiadomości e-mail lub dzwonić na infolinię.
Za pomocą tej wtyczki sprzedawca może zsynchronizować swój katalog produktów z Facebookiem i Instagramem. Możliwe jest także tworzenie i zarządzanie kampaniami reklamowymi. Dzięki automatycznej instalacji Pixela Facebook, właściciel otrzymuje cenne informacje o tym, jak klienci poruszają się po sklepie oraz jaka jest efektywność poszczególnych reklam.
Liczba ocen: 20
Średnia ocena: 4,5/5
Cena: 69,99€
Abandoned Cart Reminder Pro Module
Wtyczkę Abandoned Cart Reminder Pro Modul możesz pobrać tutaj.
Kiedy klient doda produkt do koszyka, jednak nie dokona ostatecznie zakupu, zostaje wysłana mu automatyczna wiadomość e-mail, która ma zachęcić go do dokończenia zamówienia. Sprzedawca może stworzyć szablony takich maili i dostosować ich treść do różnych profili klientów.
Liczba ocen: 1045
Średnia ocena: 4,1/5
Cena: 167,99€
PrestaShop Checkout built with PayPal
Wtyczkę PrestaShop Checkout built with PayPal możesz pobrać tutaj.
Moduł pozwala na zarządzanie wszystkimi rodzajami płatności, poczynając od kart kredytowych i debetowych, po lokalne metody płatności. Sprzedawca może sprawować kontrolę nad transakcjami, historią i zwrotami, bezpośrednio interfejsu PrestaShop.
Wtyczka oferuje gotowe rozwiązania, które pozwalają na gromadzenie, zarządzanie i analizowanie recenzjami klientów oraz ich publikację. Dodatkowo dzięki partnerstwu modułu z Google, właściciel może wyświetlać oceny (gwiazdki) w kampaniach Google Ads.
Liczba ocen: 198
Średnia ocena: 4,3/5
Cena: Plan 1 – 39€/msc; Plan 2 – 59€/msc
EU Cookie Law Complies GDPR
Wtyczkę EU Cookie Law Complies GDPR możesz pobrać tutaj.
Moduł jest w pełni zgodny z przepisami dotyczącymi plików cookies. Tzw. ciasteczka można zablokować do czasu uzyskania zgody przez użytkownika, odwiedzajacego witrynę. Sprzedawca może także łączyć pliki cookies w poszczególne grupy, w zależności od wybranego celu, np. reklama, analityka, wydajność, itp.
Im prostszy proces zakupowy, tym większa pewność, że transakcja zakończy się sukcesem. Moduł One Page Checkout PS pomaga stworzyć przyjazny i łatwy proces, bez zbędnych kroków i uciążliwych formularzy. Dodatkowo wtyczka jest całkowicie responsywna, co docenią kupujący korzystający na co dzień z telefonów komurkowych czy tabletów.
Liczba ocen: 300
Średnia ocena: 4,7/5
Cena: 167,99€
Social Login: Facebook Google TikTok Amazon Twitter…
Wtyczkę Social Login: Facebook Google TikTok Amazon Twitter… możesz pobrać tutaj.
Moduł pozwala oferować klientom funkcję social connect, dzięki której mogą utworzyć konto lub zalogować się jednym kliknięciem przez Google, Facebooka, TikToka, Amazona, itp. W prowadzeniu sklepu internetowego, ważne jest zadbanie o to, aby kupujący natrafił na jak najmniej przeszkód podczas składania zamówienia. Dzięki Social Login, klient pomija krok związany z utworzeniem konta od podstaw, co skraca jego drogę do finalizacji zamówienia.
Dzięki temu modułowi, sprzedawca może zapewnić swoim klientom funkcje filtrowania. Moduł udostępnia szablony, które można edytować według swoich potrzeb, np. określajac, które filtry mają się wyświetlać, przy danej kategorii, lub w jakiej kolejności mają być widoczne elementy. Sprzedawca może także wyłączyć możliwość filtrowania na wybranych stronach.
Liczba ocen: 264
Średnia ocena: 4,9/5
Cena: 251,99€
Popup: wejście, wyjście, dodanie produktu i newsletter
Wtyczkę Popup: wejście, wyjście, dodanie produktu i newsletter możesz pobrać tutaj.
Wtyczka umożliwia tworzenie i pokazywanie wyskakujących okienek (popup). W zależności od potrzeb, właściciel może zdecydować komu, kiedy i gdzie wyświetlić daną reklamę. Okienka mogą przybierać różne formaty zawierające m.in. formularze do newslettera, zniżki, informacje o promocjach i nowościach, itp.
Liczba ocen: 120
Średnia ocena: 4,7/5
Cena: 69,99€
Advanced Shipping Cost Plus
Wtyczkę Advanced Shipping Cost Plus możesz pobrać tutaj.
Moduł ułatwia zarządzanie wysyłką, a dokładniej warunkami, jakie sprzedawca chciałby ustalić. Przykładowo, właściciel może zdefiniować, że koszt wysyłki wyniesie 10 zł w przypadku klientów, których kod pocztowy zaczyna się od konkretnej liczby/liczb (np. 51, 60, 27, itp.). Wtyczka pozwala także określić m.in. od jakiej warości zamówienia, kupujący może skorzystać z darmowej dostawy (np. przy zamówieniu za min. 200 zł, wysyłka gratis). Sprzedawca może definiować własną listę reguł i kombinacji.
Liczba ocen: 210
Średnia ocena: 4,6/5
Cena: 111,99€
Integracja PrestaShop z IFIRMA
Powyższa lista polecanych wtyczek to tylko część dostępnych rozwiązań. Właściciele sklepów internetowych mogą także skorzystać z integraci IFIRMA dla PrestaShop. To rozwiązanie pozwala na wystawianie dowolnego typu faktury do zamówień z poziomu panelu za pomocą jednego kliknięcia. Więcej informacji znajdziecie pod tym linkiem.
Specjalistka ds. marketingu oraz kampanii marketingowych w social mediach. W swojej pracy śledzi nowości i trendy zarówno marketingowe, jak i z innych branż, takich jak HR, e-commerce, czy IT. Zdobytą wiedzę i obserwacje przekłada na kreatywne rozwiązania pozwalające opracowywać skuteczne strategie marketingowe.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zakupy w sklepie internetowym to dosłownie kilka kliknięć, dlatego klienci często oczekują, że faktury również nie zajmą dużo czasu zwłaszcza teraz, gdy w życie wchodzi KSeF! Co jednak zrobić, gdy system przestaje działać lub występuje awaria? W takich sytuacjach KSeF wchodzi w tryb offline, który pozwala wystawiać faktury od razu, nawet gdy system chwilowo nie odpowiada.
12 grudnia 2024 roku Prezydent podpisał rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw, który dotyczy wprowadzenia uzupełniającego urlopu macierzyńskiego. Takie rozwiązanie ma zrekompensować pracującym rodzicom czas, który podczas urlopu macierzyńskiego spędzą w szpitalu w przypadku długotrwałej hospitalizacji dziecka.
Zastanawiasz się, czy w twoim przypadku można wpłacać uproszczone zaliczki w 2025 roku i jak je wyliczać i wpłacać? W dzisiejszym artykule omówimy ten temat.
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo