Krajowa Administracja Skarbowa od przełomu 2023/2024 roku prowadzi pilotaż wspólnej infolinii dla wszystkich urzędów skarbowych w obrębie jednego województwa. Zobacz, czy usługa jest już dostępna w Twoim miejscowości.
W ramach pilotażu jednej infolinii, w niektórych województwach można korzystać z nowego modelu obsługi klienta telefonicznego w urzędach skarbowych. Zamiast dzwonić bezpośrednio do konkretnego urzędu skarbowego, połączymy się z ogólną infolinią dla urzędów skarbowych obowiązującą dla danego województwa.
Powyższe oznacza, że oprócz standardowych połączeń, osoba dzwoniąca na infolinię będzie mogła potwierdzić swoją tożsamość telePINem i uzyskać indywidualne informacje, co dotychczas nie było możliwe przez telefon.
Wspólny numer dla wybranych urzędów
Obecnie wspólna infolinia dla wszystkich urzędów skarbowych w obrębie jednego województwa została uruchomiona dla urzędów skarbowych w województwach:
dolnośląskim — numer infolinii: 22 460 59 93,
łódzkim — numer infolinii: 22 460 59 94,
małopolskim — numer infolinii: 22 460 59 92,
opolskim – 22 460 59 95,
wielkopolskim — numer infolinii: 22 460 59 91.
podlaskim — numer infolinii: 22 460 59 90.
Dzwoniąc do powyższych urzędów połączymy się z ogólną infolinią, a nie – jak dotychczas z centralą konkretnego urzędu skarbowego.
W województwie podlaskim, wielkopolskim i małopolskim pilotaż nowego systemu infolinii odbył się we wrześniu i październiku 2023 roku i po jego sukcesie, system ten zostaje wdrożony na stałe. W pozostałych województwach pilotaż trwa od 3 stycznia 2024 do 29 marca 2024 roku
Dwa typy połączeń
Na infolinii możemy skorzystać z dwóch typów połączeń, standardowego oraz z potwierdzeniem tożsamości. Jeśli dzwoniący potwierdzi swoją tożsamość telePINem, konsultanci z urzędów skarbowych będą mogli udzielić mu bardziej spersonalizowanej informacji.
Połączenie bez potwierdzenia tożsamości obejmuje
udzielanie ogólnych informacji podatkowych,
możliwość zarezerwowania terminu wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.
Połączenie z potwierdzeniem tożsamości obejmuje
udzielenie indywidualnej informacji podatkowej,
udzielenie informacje o stanie realizacji nadpłaty i zwrotów z rozliczeń podatkowych,
możliwość zarezerwowania termin wizyty w urzędzie skarbowym, co skraca czas oczekiwania na obsługę przy okienku.
Koszt połączenia: jak za połączenie lokalne lub według taryfy operatora.
Jak pozyskać telePIN?
Kod telePIN należy ustawić w e-Urzędzie Skarbowym na stronie www.podatki.gov.pl.
Po zalogowaniu się do e-Urzędu Skarbowego opcja ustawienia telePINu może znajdować się w dwóch miejscach:
w prawej kolumnie na stronie głównej w bloku “Ustaw telePIN”
lub w ustawieniach w bloku “Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej”
Po wyborze ustaw/zmień telePIN przejdziemy do ekranu, na którym należy wprowadzić swój telePIN, który:
musi składać się z sześciu cyfr,
nie może składać się z identycznych cyfr,
nie może składać się z cyfr, które następują bezpośrednio po sobie (np. 123, 456 itd)
Po wpisaniu cyfr będących telePINem należy wybrać “ustaw telePIN”.
Prawidłowe wykonanie powyższych kroków zakończy się informacją o poprawnym ustawieniu telePIN.
Klient w centrum uwagi KAS
Testy infolinii to kolejny etap programu „Klient w centrum uwagi KAS”. Obecnie podatnicy mogą większość spraw (zaświadczenie, korespondencja w bieżących sprawach, historie deklaracji, płatności online, mandaty, e-mikrofirma, Twój e-PIT, akty notarialne, rozliczenia, zwroty podatków) załatwić online po zalogowaniu w e-Urzędzie Skarbowym na www.podatki.gov.pl.
Test nowego modelu komunikacji telefonicznej ma za zadanie dostarczyć KAS informacji o potrzebach klientów oraz o najlepszych możliwych rozwiązaniach, które administracja skarbowa może wprowadzić w przyszłości w zakresie obsługi telefonicznej.
Informacji podatkowych i celnych niezmiennie udziela również Krajowa Informacja Skarbowa pod numerami:
telefon stacjonarny 22 330 03 30 (z telefonów komórkowych),
telefon stacjonarny 801 055 055 (z telefonów stacjonarnych),
telefon stacjonarny +48 22 330 03 30 (z zagranicy).
Dane teleadresowe do urzędów
Działania próbne obecnie trwają w kilku spośród 16 województw. Do pozostałych (ale też tych objętych pilotażem) numery telefonu i inne dane można sprawdzić w:
Księgowa i autorka tekstów. Jako księgowa w ifirma.pl każdego dnia zapewnia fachowe wsparcie swoim klientom – małym firmom usługowym i handlowym. Pomiędzy codziennymi obowiązkami dzieli się na blogu ifirma.pl swoim wieloletnim doświadczeniem i wiedzą dotyczącą tematów księgowo-podatkowych.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Zastanawiasz się jak najlepiej zaplanować urlop w 2026 roku? W dzisiejszym artykule podpowiemy ci, kiedy wziąć urlop, żeby cieszyć się długim weekendem.
Sprzedaż na Allegro to świetny sposób na rozwinięcie własnego biznesu, ale warto pamiętać, że za każdą transakcją stoją konkretne obowiązki podatkowe. Niezależnie od tego, czy prowadzisz działalność gospodarczą, czy dopiero myślisz o założeniu firmy, musisz wiedzieć, kiedy i jak prawidłowo rozliczać swoje przychody.
Sprzedaż B2B to proces skierowany do przedsiębiorstw, wymagający szczególnego podejścia i głębokiego zrozumienia potrzeb klientów biznesowych. Jakie działania i strategie mogą przynieść sukces w tym wymagającym, wieloetapowym procesie?
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo