Facebook Audience Insights. Jak wykorzystać dane i zwiększyć skuteczność działań?

Facebook Audience Insights. Jak wykorzystać dane i zwiększyć skuteczność działań? Facebook Audience Insights to jedno z najlepszych narzędzi analitycznych. Jeśli prowadzisz fanpage, korzystasz z reklam na Facebooku – koniecznie zobacz, jak go używać i wykorzystywać dane, które udostępnia.

Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Facebook Audience Insights to jedno z najpotężniejszych narzędzi analitycznych, jakie Facebook oddał do dyspozycji reklamodawcom. Stworzone przede wszystkim po to, by skuteczniej targetować reklamy, pozwala dowiedzieć się o wiele o odbiorcach także wtedy, gdy ich nie emitujemy. Zobacz, jak wykorzystać dane, które dostępne są w Facebook Audience Insights. Audience Insights (Statystyki Grup Odbiorców) zapewniają dostęp do ogromnej liczby cennych danych zarówno demograficznych, jak i behawioralnych. Z danych można skorzystać za pośrednictwem Menedżera reklam.

Audience Insights – dlaczego warto?

Podstawowym celem Facebook Audience Insights jest umożliwienie reklamodawcom zawężania grup odbiorców tak, by ich reklamy trafiały do tych, którzy w największym stopniu mogą być zainteresowani zakupem danego produktu. Nie ma przecież sensu proponować karmy dla psów osobom, które nie wykazują nimi żadnego zainteresowania; jeśli jednak reklama trafi do osób, które lajkują „psie” tematy, sprawa wygląda zupełnie inaczej.

Jakie dane gromadzi Audience Insight?

Facebook Audience Insight zbiera w jednym miejscu bardzo wiele informacji o naszych odbiorcach i choć wszystkie są anonimowe, można z nich wyczytać naprawdę sporo. Gromadzi bowiem dane:

  • Dane demograficzne (np. wiek, płeć, zainteresowania, wykształcenia, status związku, miejsce pracy),
  • Polubione strony,
  • Lokalizacja i język,
  • Aktywność na Facebooku.

Facebook Audience Insights jak używać?

By skorzystać z Audience Insights, trzeba wejść do Menedżera reklam (Ads Manager) i wybrać opcję Audience Insights (Statystyki grupy odbiorców). Na samym początku możemy wybrać dwie podstawowe grupy odbiorców:

  1. Wszyscy na Facebooku
  2. Użytkownicy połączeni z Twoją stroną

Audience Insights - grupy odbiorców

Jest jeszcze trzecia grupa: niestandardowi odbiorcy. By z niej skorzystać trzeba przesłać Facebookowi listę adresów mailowych, które ten dopasuje do kont użytkowników.

W kolejnych krokach należy zmienić lokalizację na Polskę (jeśli oczywiście nasza działalność koncentruje się na polskim rynku) i przejść do ustawiania kolejnych parametrów. Możemy zdecydować o języku, statusie związku, wieku i np. wykształceniu, po prawej stronie pulpitu.

Na górze są cztery zakładki: dane demograficzne, polubienia strony, lokalizacja i aktywność, które pozwalają nam dowiedzieć się więcej o grupie docelowej, którą stworzyliśmy zaznaczając wybrane kryteria. I tak: wpisując po prawej stronie panelu, w „zainteresowaniach” np. rękodzieło, możemy zobaczyć, że spośród osób korzystających z Facebooka 69 proc. zainteresowanych rękodziełem to kobiety, że najczęściej w „polubionych” mają stronę JYSKa i najwięcej z nich mieszka w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu. A to już całkiem sporo. Te podstawowego informacje (wybrany został jedynie jeden parametr: zainteresowania), pozwalają stworzyć kampanię, która wykorzysta np. lokalne tradycje czy wydarzenia, by przykuć uwagę mieszkanek. Nie jest bowiem tajemnicą, że spersonalizowana komunikacja jest najskuteczniejsza.

Audience Insights plus Google Analytics

Dane z Facebook Audience Insights można też wykorzystać – podobnie jak Google Analytics– do analizowania ruchu na własnej stronie www, jeśli jest na niej Piksel Facebooka. Jest to niewielki fragment kodu, który zbiera dane o użytkownikach.

Dane te można wykorzystać, by do ulepszenia strategii contentowej, ale także do działań remarketingowych, by przypominać klientom np. o porzuconych koszykach, promocjach, crosssellingu i upsellingu. Warto połączyć je z innymi, które otrzymujemy z systemu GA, a także wewnętrznych CRMów, ERP-ów czy systemów sprzedażowych tak, by maksymalnie dokładnie śledzić drogę, jaką przebywa nasz klient, zanim zdecyduje o zakupie.

Podziel się z innymi

Biuro rachunkowe - ifirma.pl
Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl
PowrótBlog – strona główna
Aktualności Blog E-commerce Marketing Narzędzia freelancera Własna firma
Twój znajomy zakłada firmę Blog banner

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie

    Ułatwienia dla e‑commerce

    Wygodne integracje
    Wygodne integracje

    Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

    Sprawdź wszystkie integracje →

    Wygodne integracje
    Płatności w jednym miejscu

    ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

    Wygodne integracje
    Łatwe generowanie faktur

    Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

    allegro integracja ecommerce
    woocommerce integracja ecommerce
    shoper integracja ecommerce
    prestashop integracja ecommerce
    shoplo integracja ecommerce
    magento integracja ecommerce