Aktualności

Facebook Audience Insights. Jak wykorzystać dane i zwiększyć skuteczność działań?

Facebook Audience Insights to jedno z najpotężniejszych narzędzi analitycznych, jakie Facebook oddał do dyspozycji reklamodawcom. Stworzone przede wszystkim po to, by skuteczniej targetować reklamy, pozwala dowiedzieć się o wiele o odbiorcach także wtedy, gdy ich nie emitujemy. Zobacz, jak wykorzystać dane, które dostępne są w Facebook Audience Insights. Audience Insights (Statystyki Grup Odbiorców) zapewniają dostęp do ogromnej liczby cennych danych zarówno demograficznych, jak i behawioralnych. Z danych można skorzystać za pośrednictwem Menedżera reklam.

Audience Insights – dlaczego warto?

Podstawowym celem Facebook Audience Insights jest umożliwienie reklamodawcom zawężania grup odbiorców tak, by ich reklamy trafiały do tych, którzy w największym stopniu mogą być zainteresowani zakupem danego produktu. Nie ma przecież sensu proponować karmy dla psów osobom, które nie wykazują nimi żadnego zainteresowania; jeśli jednak reklama trafi do osób, które lajkują “psie” tematy, sprawa wygląda zupełnie inaczej.

Jakie dane gromadzi Audience Insight?

Facebook Audience Insight zbiera w jednym miejscu bardzo wiele informacji o naszych odbiorcach i choć wszystkie są anonimowe, można z nich wyczytać naprawdę sporo. Gromadzi bowiem dane:

  • Dane demograficzne (np. wiek, płeć, zainteresowania, wykształcenia, status związku, miejsce pracy),
  • Polubione strony,
  • Lokalizacja i język,
  • Aktywność na Facebooku.

Facebook Audience Insights jak używać?

By skorzystać z Audience Insights, trzeba wejść do Menedżera reklam (Ads Manager) i wybrać opcję Audience Insights (Statystyki grupy odbiorców). Na samym początku możemy wybrać dwie podstawowe grupy odbiorców:

  1. Wszyscy na Facebooku
  2. Użytkownicy połączeni z Twoją stroną

Jest jeszcze trzecia grupa: niestandardowi odbiorcy. By z niej skorzystać trzeba przesłać Facebookowi listę adresów mailowych, które ten dopasuje do kont użytkowników.

W kolejnych krokach należy zmienić lokalizację na Polskę (jeśli oczywiście nasza działalność koncentruje się na polskim rynku) i przejść do ustawiania kolejnych parametrów. Możemy zdecydować o języku, statusie związku, wieku i np. wykształceniu, po prawej stronie pulpitu.

Na górze są cztery zakładki: dane demograficzne, polubienia strony, lokalizacja i aktywność, które pozwalają nam dowiedzieć się więcej o grupie docelowej, którą stworzyliśmy zaznaczając wybrane kryteria. I tak: wpisując po prawej stronie panelu, w “zainteresowaniach” np. rękodzieło, możemy zobaczyć, że spośród osób korzystających z Facebooka 69 proc. zainteresowanych rękodziełem to kobiety, że najczęściej w “polubionych” mają stronę JYSKa i najwięcej z nich mieszka w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu. A to już całkiem sporo. Te podstawowego informacje (wybrany został jedynie jeden parametr: zainteresowania), pozwalają stworzyć kampanię, która wykorzysta np. lokalne tradycje czy wydarzenia, by przykuć uwagę mieszkanek. Nie jest bowiem tajemnicą, że spersonalizowana komunikacja jest najskuteczniejsza.

Audience Insights plus Google Analytics

Dane z Facebook Audience Insights można też wykorzystać – podobnie jak Google Analytics– do analizowania ruchu na własnej stronie www, jeśli jest na niej Piksel Facebooka. Jest to niewielki fragment kodu, który zbiera dane o użytkownikach.

Dane te można wykorzystać, by do ulepszenia strategii contentowej, ale także do działań remarketingowych, by przypominać klientom np. o porzuconych koszykach, promocjach, crosssellingu i upsellingu. Warto połączyć je z innymi, które otrzymujemy z systemu GA, a także wewnętrznych CRMów, ERP-ów czy systemów sprzedażowych tak, by maksymalnie dokładnie śledzić drogę, jaką przebywa nasz klient, zanim zdecyduje o zakupie.

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Wpłata na ZFŚS do 31 maja – kogo dotyczy?

Zastanawiasz się kogo dotyczy przekazywanie wpłat na ZFŚS do 31 maja? W dzisiejszym artykule odpowiemy…

2 dni temu

Dziedziczenie spółki z o.o. – jakie są zasady dziedziczenia udziałów w spółce?

Zasada stanowi, że udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają dziedziczeniu jak każdy inny składnik…

2 dni temu

Generowanie wideo z AI: Nowe horyzonty w produkcji treści wideo dla firm

Wyobraź sobie świat, w którym Twoja firma może tworzyć wciągające, spersonalizowane wideo na każdą okazję,…

2 dni temu

Jak zaplanować działania komunikacyjne w firmie? 6 kroków, przez które musisz przejść

Nawet najdoskonalszy produkt czy usługa nie osiągną sukcesu na rynku bez odpowiedniej strategii komunikacji. Jeśli…

3 dni temu

Rodzinny kapitał opiekuńczy – komu przysługuje?

Jednym z rozwiązań przyjętych przez Polski Ład jest świadczenie rodzinne, z którego mogą skorzystać rodzice…

4 dni temu

Ponowne rozpoczęcie działalności a prawo do ulg w ZUS

Rozpoczynasz ponownie działalność i zastanawiasz się czy masz prawo do niższego ZUSu? W dzisiejszym artykule…

4 dni temu