Aktualności

Jak zarabiać na Fiverr.com?

Fiverr to popularny serwis dla freelancerów, który umożliwia zarabianie pieniędzy dzięki wykonywaniu określonych usług on-line. Określa się on jako największa platforma o globalnym zasięgu, która pozwala nawiązać współpracę z klientami z każdego zakątka świata. Jak rozliczyć zarobki ze zleceń tam wykonanych? O tym poniżej! Przeczytaj, zarejestruj się i sprawdź, czy ten serwis jest dla Ciebie.

Fiverr – co to jest?

Fiverr to serwis ze zleceniami dla freelancerów z całego świata. Jego idea opiera się na ofertach (gigs), które freelancer opracowuje dla potencjalnych zleceniodawców. Może to być np. przygotowanie loga, stworzenie animacji, napisanie artykułu, czy zrobienie zdjęcia.

To jednak tylko ułamek spośród dostępnych możliwości. Zaletą platformy jest to, że w ramach jednej strony można skorzystać z usług oferowanych przez freelancerów z różnych branż. Taka różnorodność pozwala na łatwe zarządzanie zleceniami bez konieczności korzystania z osobnych portali specjalizujących się w konkretnych dziedzinach.

Jak zacząć działania w serwisie?

Punkt wyjściowy stanowi doprecyzowanie swoich talentów. W jakich obszarach możesz się realizować na Fiverr? Oto przykłady najpopularniejszych specjalizacji:

  • grafika i projektowanie – projektowanie logotypów, grafik do internetu i do druku, projektów koszulek i okładek książek czy ebooków,
  • marketing online – social media, SEO, kampanie email marketingowe i wszelkie inne działania promocyjne,
  • video i animacje – montaż filmów, tworzenie klipów i materiałów promocyjnych,
  • pisanie i tłumaczenia – copywriting, opracowywanie wszelkich treści pisanych, postów na social media, usługi tłumaczeniowe,
  • muzyka i audio – tworzenie nagrań, jingli, rejestrowanie głosu itp.,
  • programowanie – tworzenie aplikacji, zakładanie stron www.

Fiverr – jak zarabiać?

Jeśli określenie swoich umiejętności masz już za sobą, warto skupić się na specjalizacji w wybranej niszy. Jeśli np. odnajdujesz się w projektowaniu logotypów – obranie takiej ścieżki pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurencyjnych grafików. Co więcej, zaczniesz też pracę nad budowaniem swojego wizerunku jako eksperta w konkretnej dziedzinie. Warto zatem zastanowić się, co Cię interesuje i co sprawia Ci przyjemność – dzięki temu będziesz mógł zająć się zmonetyzowaniem swojego hobby.

Tworzenie profilu i gig

Żeby zacząć zarabiać na Fiverr, należy założyć bezpłatne konto oraz szczegółowo uzupełnić profil sprzedawcy. Profil to pierwszy czynnik, który wpływa na podejmowanie decyzji przez kupujących. Profesjonalnie stworzony, pełni funkcję reklamy. Dlatego oprócz doświadczenia i umiejętności należy umieścić w nim również swoje zdjęcie oraz języki, w których będą realizowane zlecenia.

Kolejnym krokiem jest stworzenie własnego gig. Gig na Fiverr to nic innego, jak własne usługi, które klienci mogą przeglądać i kupować. Tworząc je (po wybraniu z górnego menu opcji selling i gig) każdorazowo należy podać tytuł, dzięki któremu klienci dowiedzą się o oferowanej usłudze. Ważne są również tagi i kategoria, którą Fiverr najczęściej dopasowuje automatycznie, ale można też określić ją manualnie. Następnie wybieramy jeden z pakietów cenowych, w jakim będzie dostępna usługa:

  • Podstawowy (Basic)
  • Standardowy (Standard)
  • Premium
Można też wybrać wszystkie 3 opcje, opisując, jak różnią się w każdej wersji, co wchodzi w skład podstawowej, standardowej i najdroższej wersji usługi.

W gig autor może zaprezentować swoją usługę za pomocą zdjęcia, grafiki, animacji lub wideo. W zależności od pakietu należy podać takie informacje jak: liczbę i nazwę pakietu, opis, czas realizacji lub wysyłki. Opublikowany Gig można udostępniać w mediach społecznościowych, np. Facebooku.

Zlecenia dla freelancerów

Serwis Fiverr promuje się jako dostawca relatywnie tanich usług, zaczynających się już od pięciu dolarów. Nie oznacza to jednak, że wszystkie zlecenia kosztują tyle samo – z reguły jest to kwota wywoławcza i każdą z prezentowanych ofert można wykupić w droższym, bardziej rozbudowanym wariancie. Wszystko zależy od stopnia skomplikowania zadania, zmiennych, które wpływają na jego cenę oraz statusu samego freelancera.

Ile można zarobić na Fiverr?

Ciężko udzielić na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Choć ideą portalu było dostarczanie różnego rodzaju usług za 5$, to jednak dotyczy to ich podstawowych wersji i to nie we wszystkich przypadkach.

Sam początek kariery warto potraktować jako naukę skutecznego promowania siebie jako freelancera. Od momentu zdobycia pierwszego zlecenia warto podchodzić do każdego z nich z najwyższą dbałością – odpowiednia troska o klienta przerodzi się w jego zadowolenie, pozytywną ocenę Twoich wysiłków, ale również w rekomendację dla nowych, potencjalnych zleceniodawców.

Wraz z upływem czasu i pozytywnym feedbackiem od klientów można liczyć na efekt kuli śnieżnej – czyli napływu stałych zleceń. Pojedyncze kwoty uzyskiwane z portalu może nie należą do najwyższych, ale jeśli realizujesz je systematycznie – wówczas na koniec miesiąca wygenerują satysfakcjonujący przychód, który będzie stanowił dodatek do Twojej etatowej pensji lub nakłoni Cię do zajęcia się pracą na Fiverr na stałe.

Rozliczenie i prowizja

Musisz pamiętać, że podczas składania zamówienia na Fiverr, klient przelewa wynagrodzenie na depozyt platformy. Po wykonaniu prac i akceptacji zleceniodawcy pieniądze trafiają na konto Fiverr freelancera. Wypłacenie środków na własne konto bankowe jest możliwe po upłynięciu dwóch tygodni – w tym czasie klient ma czas na zapoznanie się z dziełem i weryfikację, czy nie zawiera ono błędów.

Portal inkasuje prowizję w wysokości 1/5 od zarobionej kwoty – dla przykładu, jeśli klient przelewa 100$, na konto freelancera trafi 80$. Operacja wypłaty środków na indywidualne konto zajmuje ok. 3 dni roboczych i odbywa się za pośrednictwem PayPal lub przez platformę Payoneer – za taką usługę trzeba zapłacić dodatkowo 3$.

Jak rozliczyć się z Fiverr?

Po opisie portalu być może część freelancerów zastanawia się nad tym, jak rozliczyć zarobki z Fiverr.

Regulamin platformy wyraźnie wskazuje, że nie można prosić klienta o podanie danych do wystawienia faktury za wykonaną usługę. Niedozwolone jest również wystawienie fv na dane serwisu. W tym przypadku zalecane jest zasięgnięcie opinii doradcy podatkowego, bądź wystąpienie o interpretację indywidualną.

Prosty sposób na rozliczenie przychodów

Jedną z metod rozliczania się w przypadku prowadzenia swojej działalności gospodarczej jest przekazywanie swoje księgowej listy wykonanych zleceń za określony czas – wówczas rachunek wewnętrzny odzwierciedla przychód, a prowizja narzucona przez serwis figuruje jako koszt uzyskania przychodu. Platforma przesyła również rozliczenie roczne.

Czy posiadanie własnej firmy jest konieczne, aby wykonywać zlecenia na Fiverr?

Nie, o ile uzyskuje się z tego tytułu zarobki kwalifikujące taką działalność jako nierejestrowaną.

Podsumowanie

Serwis Fiverr pozwala w prosty sposób monetyzować swój talent. To miejsce pozwala również wykrzesać z siebie pierwiastek przedsiębiorcy, nauczyć się promować własne usługi i poszukiwać klientów. Przejrzyste formy zarobku, możliwość kontaktu ze zleceniodawcami z całego świata – to wartość dodana takiej formy współpracy.

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Wpłata na ZFŚS do 31 maja – kogo dotyczy?

Zastanawiasz się kogo dotyczy przekazywanie wpłat na ZFŚS do 31 maja? W dzisiejszym artykule odpowiemy…

3 dni temu

Dziedziczenie spółki z o.o. – jakie są zasady dziedziczenia udziałów w spółce?

Zasada stanowi, że udziały w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością podlegają dziedziczeniu jak każdy inny składnik…

3 dni temu

Generowanie wideo z AI: Nowe horyzonty w produkcji treści wideo dla firm

Wyobraź sobie świat, w którym Twoja firma może tworzyć wciągające, spersonalizowane wideo na każdą okazję,…

3 dni temu

Jak zaplanować działania komunikacyjne w firmie? 6 kroków, przez które musisz przejść

Nawet najdoskonalszy produkt czy usługa nie osiągną sukcesu na rynku bez odpowiedniej strategii komunikacji. Jeśli…

4 dni temu

Rodzinny kapitał opiekuńczy – komu przysługuje?

Jednym z rozwiązań przyjętych przez Polski Ład jest świadczenie rodzinne, z którego mogą skorzystać rodzice…

5 dni temu

Ponowne rozpoczęcie działalności a prawo do ulg w ZUS

Rozpoczynasz ponownie działalność i zastanawiasz się czy masz prawo do niższego ZUSu? W dzisiejszym artykule…

5 dni temu