Jak używać contentu do zdobywania leadów i zwiększenia sprzedaży?

jak zdobywać leady

Szukasz sposobów na zwiększenie sprzedaży za pomocą contentu? Przeczytaj o tym, jak zdobywać leady dzięki dobrze dobranym treściom.

Strategia content marketingowa zakłada opracowanie i dystrybucję treści zgodnie z przygotowanym uprzednio planem komunikacji. Zaprojektowanie takich treści, które będą stanowić odpowiedź na najczęstsze pytania i bolączki potencjalnych klientów to prosta droga zmierzająca do zdobywania leadów. Jak wykorzystać content w służbie zwiększenia sprzedaży? Jakie są mniej oczywiste pomysły, które mogą w tym pomóc?

Interesuje Cię zwiększenie sprzedaży za sprawą contentu?

Posługiwanie się autouzupełnianiem w Google przy wpisywaniu istotnych fraz kluczowych to jeden z najłatwiejszych sposobów na czerpanie inspiracji. Pozyskane w ten sposób sugestie mają jednak pewną wadę – o ile są wartościowe zarówno dla użytkownika (odpowiadają bowiem na jego realne potrzeby), jak i dla SEO, tak nie stwarzają pola do innowacyjności. Bazowanie na sugestiach tematów pozyskanych z czołowych wyników w Google powinno stanowić zaledwie jeden ze sposobów na szukanie pomysłów do tworzenia wartościowego contentu.

Rodzaje contentu a zdobywanie leadów

Jedna z dobrych praktyk, która jest przydatna w opracowywaniu wartościowych pomysłów na treści zakłada poszukiwanie tematów na bloga nie tylko w planerach słów kluczowych i zewnętrznych narzędziach, ale również bezpośrednio z organizacji. Jeśli bowiem jedno zagadnienie pojawi się wśród kilku handlowców – dla marketera to czytelny sygnał, że warto wyczerpująco omówić ten temat na wielu płaszczyznach.

Takie nowe spojrzenie na czerpanie inspiracji ma miejsce przy generowaniu contentu w tych sytuacjach, gdy w grę wchodzi zmiana strategii organizacji. W wielu przypadkach, gdy np. firmy SaaS planują podnoszenie cen w miarę swojej ekspansji – istotne jest przeformułowanie dotychczasowego planu content marketingowego. To pomoże w dotarciu do high-endowego klienta.

Statystyki Twojej strony a reakcja na leady

Dość powszechny scenariusz dowodzi, że docelowa strona internetowa może i generuje relatywnie dużo odwiedzin, jednak nie ma to przełożenia na satysfakcjonującą liczbę konwersji. Co więcej – dane dotyczące odwiedzin strony także nie są odpowiednim wyznacznikiem – są to bowiem dość abstrakcyjne statystyki, które ciężko obiektywnie porównać. Główny problem marketerów polega na tym, że nadmiernie opierają się na liczniku odwiedzin strony, a to z kilku powodów:

  • spora ilość internautów przeglądająca witrynę przy jednoczesnym niskim stopniu konwersji powoduje, że informacje dotyczące analizy ruchu na stronie mogą być dyskusyjne,
  • wiele witryn zawdzięcza swoją popularność dzięki generowaniu ruchu zaledwie kilku podstron,
  • chęć zapewnienia większego ruchu na stronie może przyczynić się do używania contentu, który co prawda przyczyni się do zwiększenia liczby odwiedzin, jednak nie spowoduje wzrostu konwersji i sprzedaży.

Pozyskiwanie leadów dzięki rozmowom sprzedażowym

Niezależnie od tego, czy lubisz eksperymentować i wykorzystywać nowe techniki w swojej pracy – zapomnij na chwilę o dobrze znanych Ci już narzędziach pomocnych przy tworzeniu treści. Na początek spróbuj przysłuchiwać się rozmowom sprzedażowym Twoich handlowców. Nadrzędną wartością będzie dla Ciebie poznanie głosu Waszych potencjalnych klientów – ich potrzeb, argumentów i obiekcji.

Nie ma reguły, przy ilu takich rozmowach powinieneś asystować – być może zaczniesz dostrzegać wartość już po kilku, a niekiedy po kilkunastu telefonach. To doświadczenie wyposaży Cię w potężną dawkę wiedzy na temat Twojej grupy docelowej, co pozwoli Ci zredefiniować Twoją dotychczasową strategię na tematykę i rodzaje contentu. W dalszej perspektywie umożliwi Ci to zwiększenie sprzedaży u pożądanego audytorium.

Wejdź w rolę handlowca w służbie zdobywania leadów

Zdarza się, że egzekucja planu content-marketingowego odbywa się bez jakiejkolwiek kooperacji z działem handlowym. A to właśnie sprzedawcy są kopalnią wiedzy zarówno o potencjalnych, jak i obecnych klientach. Jeśli czujesz się na siłach – możesz w ramach eksperymentowania pójść o krok dalej i spróbować samodzielnie odbyć kilka lub kilkanaście takich rozmów – taka zamiana ról i wyjście ze swojej strefy komfortu to korzyść dla obu stron.

Ty zyskasz wiedzę o audytorium firmy, jej potencjalnych klientach – a jeśli handlowiec zostanie włączony do tego eksperymentu i stanie np. przed zadaniem stworzenia artykułu na blogu, który ma stanowić wartość dla jego potencjalnego partnera – wówczas jest wysoce prawdopodobne, że będzie go chętniej udostępniał klientom. Jak myślisz, jaka będzie jego reakcja na leady, które spłyną za sprawą jego artykułu, zoptymalizowanego przez copywritera pod kątem SEO?

Wyjdź poza schematy

Zdobywanie leadów dzięki nowemu zredefiniowaniu strategii content-marketingowej może być wysoce skuteczne i umożliwiać dowożenie mniejszej liczby klientów, którzy wygenerują równie duży (albo nawet większy) obrót w Twojej firmie. Marketing to w dużej mierze eksperymentowanie i szukanie nowych, skuteczniejszych form pozyskiwania klientów. Myślenie „out of the box” umożliwia osiągnięcie sukcesu, zatem – do dzieła!

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Księgowość Internetowa i biuro rachunkowe online Księgowość Internetowa i biuro rachunkowe online Księgowość Internetowa i biuro rachunkowe online

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość