Jak zwiększyć zasięgi na Facebooku? Przepis na skuteczne posty

Prowadzisz fanpage lub stronę firmową? Sprawdź aktualne sposoby na to jak zwiększyć zasięg postów na Facebooku i docierać ze swoim przekazem do szerszego grona odbiorców.
Biuro rachunkowe - ifirma.pl

Umiejętność tworzenia angażujących postów na Facebooku to kluczowa sprawność każdego marketera. Jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć zasięgi na Facebooku – powinieneś praktykować pisanie takich treści, które będą nie tylko porywały serca obserwatorów, ale i zachęcały do dzielenia się nimi z innymi osobami. Jeśli chcesz poznać kilka sprawdzonych trików, które warto uwzględniać przy planowaniu wpisów – poniższy poradnik jest właśnie dla Ciebie!

Jak zwiększyć zasięgi na Fb – krok po kroku

Serwis pozwala na publikację postu o maksymalnej długości kilkudziesięciu tysięcy znaków. Rzadką praktyką jest jednak korzystanie z tej objętości – nadrzędną troską twórców jest tu bowiem zaangażowanie uwagi użytkownika i nakłonienie go do przeczytania wpisu.

Nie ma tu złotej zasady co do optymalnego zasobu znaków – fanpage różnią się między sobą grupą odbiorców i to, co sprawdza się w jednej branży, niekoniecznie przyniesie oczekiwane rezultaty w Twoim przypadku.

Ułaskaw algorytm Facebook’a

Oto co wpływa na to, aby Twój post został uznany przez algorytm Facebook’a za wartościowy i miał szansę na dodatkowe doładowanie w postaci organicznych zasięgów:

  • jakościowe komentarze – czyli takie, które składają się z kilku fraz różniących się między użytkownikami,
  • udostępnienia – naturalne, bez wykorzystania sztucznych kont czy konkursów,
  • ilość i rodzaj reakcji na post,
  • czas spędzony przez użytkownika na wyświetlaniu danej publikacji.

Podczas planowania postów powinieneś wziąć pod uwagę jak możesz zaktywizować swoich obserwatorów – zachęcanie ich do dyskusji i zostawiania reakcji to nie tylko szansa na wyrażenie swoich przekonań i preferencji, ale także możliwość dla Ciebie na dotarcie ze swoim wpisem do szerszego grona osób.

jak zwiększyć zasięgi na facebooku

Zbuduj zaangażowanie wśród użytkowników Facebook’a

Teraz kiedy już wiesz, że zabieganie o zaktywizowaną społeczność ma wielorakie zalety dla Twojego fanpage’a – przy planowaniu harmonogramu postów weź pod uwagę, jak możesz wprowadzić do swojej narracji zachętę do wykonania jakiegoś działania.

Możesz wprowadzać np. łamigłówki, które zachęcą odbiorców do udziału w zgadywance, czy wyrażeniu swojej opinii w temacie, który jest bliski obserwatorom Twojego fanpage’a.

Reaguj na komentarze fanów

Premiuj aktywnych użytkowników i nie ograniczaj się jedynie do zamieszczania emotikon pod ich wpisami czy lakonicznych haseł. Dopytuj, wykaż się otwartością i próbuj doprowadzić do naturalnego rozwinięcia dyskusji.

Staraj się także odpowiadać na podobne komentarze w różny sposób. Słowem – zaskakuj, reprezentuj postawę pełną ciekawości na drugiego człowieka, który poświęcił swój czas na zostawienie po sobie śladu w postaci komentarza. Najcenniejsze są właśnie dyskusje toczące się między marką a fanami.

Skondensuj przekaz wpisu w pierwszych wersach postu

Przy projektowaniu treści weź pod uwagę, że użytkownicy Facebook’a czytają je pionowo, a nie poziomo. Dlatego staraj się zaczynać wpis od najbardziej wartościowej treści, która nakłoni do dalszego skanowania lub rozwinięcia wpisu. To właśnie skutecznie stworzone pierwsze linijki mają szansę zawalczyć o uwagę Twojego fana. Aby wyróżnić wpis od pozostałych na tle Facebook’owej ściany – wprowadź pustą przestrzeń między kolejnymi wersami – sprawdzaj, czy ta „lekkość” skuteczniej przykuwa uwagę.

Opatruj posty emotikonami

Oznaczenia stanu i emotikony w treści posta sprawiają, że staje się on przyjaźniejszy dla oka i pozwala wyróżnić wpis. Niezależnie od Twoich preferencji w tym zakresie – nawet jeśli uważasz, że stosowanie ich to niejako cofnięcie się do pisma obrazkowego – zastosuj złoty środek.

Umiejętne wykorzystanie emotikon może pomóc Ci wyróżnić najważniejsze informacje i niejako naprowadzić wzrok użytkownika w ważne miejsce – np. zapis na szkolenie/umówienie się na wizytę, czy podjęcie innej, pożądanej przez Ciebie akcji. Uatrakcyjnienie treści wpisu to priorytet w toczącej się walce o uwagę.

Zwiększanie zasięgów – kiedy publikować posty na Facebooku?

Niech nie zwiedzie Cię mylne założenie, że optymalnym czasem na publikację są godziny popołudniowe czy wieczorne. Okazuje się, że z reguły użytkownicy są najaktywniejsi w trakcie pracy, a najlepsze dni przypadają od wtorku do czwartku. Nie oznacza to jednak, że powinieneś dostosować swój harmonogram właśnie do tych pór – to ogólne dane, które mogą odbiegać od zachowań Twoich użytkowników. Niemniej – tendencja wykazuje, że czas od piątkowego popołudnia do niedzielnego wieczoru sprzyja innym aktywnościom niż śledzenie Facebook’a.

Jak zwiększyć zasięgi na Facebooku – testowanie to podstawa

Polubienia, komentarze i dalsze udostępnianie postów to wymarzony scenariusz każdego social media ninja. Jako punkt wyjściowy swoich działań powinieneś przyjąć zasadę, że nieustannie testowanie nowych rozwiązań pomoże Ci urealniać założone KPI. Słowem – weryfikuj różne scenariusze i sprawdzaj statystyki. To dzięki nim będziesz w stanie obiektywnie ocenić skuteczność swoich działań.

Podziel się z innymi

Biuro rachunkowe - ifirma.pl
Dodaj komentarz

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl
Twój znajomy zakłada firmę Blog banner

Z biurem rachunkowym IFIRMA masz i czas, i firmę

Już za 149 zł

miesięcznie

  • Pomagamy w przeniesieniu dokumentów i formalnościach
  • Przydzielamy dedykowaną księgową
  • Wygodnie dostarczasz dokumenty,
a księgowa rozlicza miesiąc i wysyła deklaracje
Myślisz o zmianie księgowego?

Zostaw swój numer telefonu, a my znajdziemy księgowego dla Ciebie.

    Mobilnie. Wszędzie

    Z ifirma.pl masz księgowość w swoim telefonie. Wysyłaj dokumenty, sprawdzaj salda i terminy online, gdziekolwiek jesteś. Aplikację znajdziesz na najpopularniejszych platformach.

    Mobilnie

    Ułatwienia dla e‑commerce

    Wygodne integracje
    Wygodne integracje

    Program do faktur IFIRMA w prosty sposób zintegrujesz z Allegro i popularnymi platformami e‑commerce jak Shoper, WooCommerce czy PrestaShop.

    Sprawdź wszystkie integracje →

    Wygodne integracje
    Płatności w jednym miejscu

    ifirma.pl łączy się z urządzeniami fiskalnymi, pozwala na eksport przelewów do banku i zatwierdzanie ich jednym kodem, co znacznie usprawnia codzienną pracę i samodzielne księgowanie.

    Wygodne integracje
    Łatwe generowanie faktur

    Dzięki integracji z bazą GUS ułatwiamy też wystawianie faktur – wystarczy, że wpiszesz NIP kontrahenta, a reszta danych uzupełni się automatycznie.

    allegro integracja ecommerce
    woocommerce integracja ecommerce
    shoper integracja ecommerce
    prestashop integracja ecommerce
    shoplo integracja ecommerce
    magento integracja ecommerce