Jak zwiększyć zasięgi na Facebooku? Przepis na skuteczne posty

jak zwiększyć zasięg postów na facebooku

Prowadzisz fanpage? Sprawdź aktualne sposoby na to jak zwiększyć zasięg postów na Facebooku i docierać ze swoim przekazem do szerszego grona.

Umiejętność tworzenia angażujących postów na Facebooku to kluczowa sprawność każdego marketera. Jeśli zależy Ci na generowaniu organicznych zasięgów – powinieneś praktykować pisanie takich treści, które będą nie tylko porywały serca obserwatorów, ale i zachęcały do dzielenia się nimi z innymi osobami. Jeśli chcesz poznać kilka sprawdzonych trików, które warto uwzględniać przy planowaniu wpisów – poniższy poradnik jest dla Ciebie!

Jak zwiększyć zasięg postów na Facebooku krok po kroku

Serwis pozwala na publikację postu o maksymalnej długości kilkudziesięciu tysięcy znaków. Rzadką praktyką jest jednak korzystanie z tej objętości – nadrzędną troską twórców jest tu bowiem zaangażowanie uwagi użytkownika i nakłonienie go do przeczytania wpisu.

Nie ma tu złotej zasady co do optymalnego zasobu znaków – fanpage różnią się między sobą grupą odbiorców i to, co sprawdza się w jednej branży, niekoniecznie przyniesie oczekiwane rezultaty w Twoim przypadku.

Ułaskaw algorytm Facebook’a

Oto co wpływa na to, aby Twój post został uznany przez algorytm Facebook’a za wartościowy i miał szansę na dodatkowe doładowanie w postaci organicznych zasięgów:

  • jakościowe komentarze – czyli takie, które składają się z kilku fraz różniących się między użytkownikami,
  • udostępnienia – naturalne, bez wykorzystania sztucznych kont czy konkursów,
  • ilość i rodzaj reakcji na post,
  • czas spędzony przez użytkownika na wyświetlaniu danej publikacji.

Podczas planowania postów powinieneś wziąć pod uwagę jak możesz zaktywizować swoich obserwatorów – zachęcanie ich do dyskusji i zostawiania reakcji to nie tylko szansa na wyrażenie swoich przekonań i preferencji, ale także możliwość dla Ciebie na dotarcie ze swoim wpisem do szerszego grona osób.

Jak budować zaangażowanie wśród użytkowników Facebook’a?

Teraz kiedy już wiesz, że zabieganie o zaktywizowaną społeczność ma wielorakie zalety dla Twojego fanpage’a – przy planowaniu harmonogramu postów weź pod uwagę, jak możesz wprowadzić do swojej narracji zachętę do wykonania jakiegoś działania.

Możesz wprowadzać np. łamigłówki, które zachęcą odbiorców do udziału w zgadywance, czy wyrażeniu swojej opinii w temacie, który jest bliski obserwatorom Twojego fanpage’a.

Reaguj na komentarze fanów

Premiuj aktywnych użytkowników i nie ograniczaj się jedynie do zamieszczania emotikon pod ich wpisami czy lakonicznych haseł. Dopytuj, wykaż się otwartością i próbuj doprowadzić do naturalnego rozwinięcia dyskusji.

Staraj się także odpowiadać na podobne komentarze w różny sposób. Słowem – zaskakuj, reprezentuj postawę pełną ciekawości na drugiego człowieka, który poświęcił swój czas na zostawienie po sobie śladu w postaci komentarza. Najcenniejsze są właśnie dyskusje toczące się między marką a fanami.

Skondensuj przekaz wpisu w pierwszych wersach postu

Przy projektowaniu treści weź pod uwagę, że użytkownicy Facebook’a czytają je pionowo, a nie poziomo. Dlatego staraj się zaczynać wpis od najbardziej wartościowej treści, która nakłoni do dalszego skanowania lub rozwinięcia wpisu. To właśnie skutecznie stworzone pierwsze linijki mają szansę zawalczyć o uwagę Twojego fana. Aby wyróżnić wpis od pozostałych na tle Facebook’owej ściany – wprowadź pustą przestrzeń między kolejnymi wersami – sprawdzaj, czy ta „lekkość” skuteczniej przykuwa uwagę.

Opatruj posty emotikonami

Oznaczenia stanu i emotikony w treści posta sprawiają, że staje się on przyjaźniejszy dla oka i pozwala wyróżnić wpis. Niezależnie od Twoich preferencji w tym zakresie – nawet jeśli uważasz, że stosowanie ich to niejako cofnięcie się do pisma obrazkowego – zastosuj złoty środek.

Umiejętne wykorzystanie emotikon może pomóc Ci wyróżnić najważniejsze informacje i niejako naprowadzić wzrok użytkownika w ważne miejsce – np. zapis na szkolenie/umówienie się na wizytę, czy podjęcie innej, pożądanej przez Ciebie akcji. Uatrakcyjnienie treści wpisu to priorytet w toczącej się walce o uwagę.

Kiedy publikować posty na Facebooku?

Niech nie zwiedzie Cię mylne założenie, że optymalnym czasem na publikację są godziny popołudniowe czy wieczorne. Okazuje się, że z reguły użytkownicy są najaktywniejsi w trakcie pracy, a najlepsze dni przypadają od wtorku do czwartku. Nie oznacza to jednak, że powinieneś dostosować swój harmonogram właśnie do tych pór – to ogólne dane, które mogą odbiegać od zachowań Twoich użytkowników. Niemniej – tendencja wykazuje, że czas od piątkowego popołudnia do niedzielnego wieczoru sprzyja innym aktywnościom niż śledzenie Facebook’a.

Testowanie to podstawa Twoich działań

Polubienia, komentarze i dalsze udostępnianie postów to wymarzony scenariusz każdego social media ninja. Jako punkt wyjściowy swoich działań powinieneś przyjąć zasadę, że nieustannie testowanie nowych rozwiązań pomoże Ci urealniać założone KPI. Słowem – weryfikuj różne scenariusze i sprawdzaj statystyki. To dzięki nim będziesz w stanie obiektywnie ocenić skuteczność swoich działań.

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość