Małe firmy inwestują w reklamę online i marketing szeptany

Ponad 60 proc. małych firm inwestuje w reklamę internetową, ale wiele z nich przyznaje, że ich wiedza na temat narzędzi umożliwiających budowanie marki w sieci jest niewystarczająca – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie ING.
 

“Polacy są bardzo przedsiębiorczy i twórczy, dlatego na naszym rynku jest wiele małych firm oferujących produkty tworzone z pasji. Niestety wiele z nich pozostaje niezauważonych, ponieważ przedsiębiorcom brakuje funduszy za zakup klasycznej przestrzeni reklamowej. Model rekomendacji produktów czy usług przez dotychczasowych klientów może być bardzo skuteczną alternatywą dla tradycyjnych reklam, dlatego w naszej kampanii Dobry Głos dla Firm chcemy inspirować do tego, aby wystawianie opinii było naturalną formą doceniania – komentuje Barbara Pasterczyk, dyrektor banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING.”

Strona www czy fanpage?

Jak wynika z badania SWPS, 85% firm deklaruje posiadanie strony www, a 75% prowadzi fanpage na Facebooku. Co ciekawe, wśród przedsiębiorców powyżej 55 roku życia, posiadanie strony internetowej deklaruje aż 94%, z czego tylko 44% prowadzi fanpage firmy na Facebooku. Na media społecznościowe wskazują młodsi przedsiębiorcy, między 25 a 34 rokiem życia, ale wśród nich wskazanie na promocję firmy przez Facebooka również nie przekracza 80%.

Reklama online… ale co wybrać?

Na przestrzeni ostatniego roku 64% badanych przedsiębiorców inwestowało w reklamę online, z czego największą popularnością cieszyły się:

  • reklamy w mediach społecznościowych (75%),
  • pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej (59%),
  • reklamy banerowe na różnych stronach internetowych (47%).

Wielu przedsiębiorców przyznało jednak, że działania okazały się kosztowne, a przy tym mało skuteczne, o czym jednak pewnej mierze decyduje niska świadomość specyfiki rynku reklamy online, ale również – duży odsetek AdBlocków, clutter reklamowy i ogólne niechęć do komercyjnych komunikatów w internecie.

Z badań IAB Polska, realizowanych pod koniec 2017 roku, wynika, że penetracja wtyczek blokujących wyświetlanie reklam wśród polskich internautów w wieku 15 i więcej lat wynosi 42%, co oznacza, że prawie połowa polskich internautów nie ma styczności z komunikatami wyświetlanymi w sieci.

Dlatego też, w przypadku 91% małych i 92% mikro firm, głównym narzędziem komunikacji produktów i usług jest tzw. marketing szeptany.

Marketing szeptany, nazywany jest też reklamą typu „word of mouth” i różni się od naturalnego przekazu tym, że jest aktywnie wywierany lub wspierany przez organizacje.

Oprócz tego ok. 30% mikro i małych firm korzysta z materiałów drukowanych, czyli ulotek i folderów. Umiarkowaną popularnością cieszą się billboardy, a wśród małych firm widać popyt na działania telemarketingowe.

Dobra opinia jest warta więcej niż baner?

Mimo tego, że firmy szukają różnych sposobów na promocję swoich produktów i usług, rekomendacje dotychczasowych klientów są dla nich wciąż najcenniejsze.
Według raportu „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska” już dwa lata temu 18 proc. e-konsumentów decydowało się się na zakup w danym sklepie internetowym, ponieważ został on im polecony przez rodzinę, przyjaciół lub znajomych. Sugestiami kieruje się 20% kobiet i 15% mężczyzn.

ING zachęca więc do dzielenia się opiniami w akcji “Dobry Głos dla Firm”. Twarzą tegorocznej edycji jest Katarzyna Nosowska, która wybrała 15 ze zgłoszonych na stronie www.glosdlafirm.pl opinii i nagrała do nich teledyski.

 

 

Akcja ma zachęcać do dzielenia się nie tylko złymi wrażeniami, ale pozytywnymi opiniami, co może pomóc zarówno klientom, jak i przedsiębiorcom. Ci drudzy powinni jednak zadbać o przestrzeń do ich wyrażania. Rekomendacje są istotnym elementem strategii sprzedażowej zwłaszcza w e-commerce.

Popularne posty:

UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disquss. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disquss zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disquss. O szczegółach przetwarzania danych przez Disquss dowiesz się ze strony.

Zostaw
komentarz

Nasi eksperci również chętnie
uczestniczą w dyskusji i odpowiadają
na Wasze komentarze.

ifirma.pl program do księgowania - tablet biuro@2xDzielimy się wiedzą nie tylko na bloguifirma.pl program do księgowania - tablet biuro@2x

Ponad 30 porad księgowych

POBIERZ E-BOOKI