Piksel Facebooka - do czego służy i jak go zaimplementować na stronie?

Piksel konwersji na Facebooku

piksel facebooka

Jak korzystać z piksela Facebooka, narzędzia, które pozwala na zaawansowane śledzenie użytkowników i badanie skuteczności reklam w tym medium?

Określenie piksel kojarzy się najmniejszym detalem, malutką częścią składową, prezentowaną na wyświetlaczach cyfrowych. Istnieje także inny „piksel”, opracowany przez specjalistów Facebooka. Mowa o narzędziu Pixel, będącym znaczącą pomocą analityczną, pozwalającą m.in. badać skuteczność reklam na Facebooku. Zakres zastosowań tego systemu jest szeroki.

Czym w teorii jest piksel Facebooka?

Pixel konwersji to użyteczne narzędzie, które zostaje aktywowane w momencie odwiedzania witryny przez zaciekawionego internautę. Piksel konwersji gromadzi informacje dotyczące czynności podejmowanych przez odwiedzającego. Działania te określane są zdarzeniami. Zaliczyć do nich można m.in. klikanie w pola „dodaj do koszyka”, finalizowanie transakcji zakupowej, odwiedzanie konkretnych podstron.

Z technicznego punktu widzenia:

Pixel Facebooka jest dedykowanym, unikatowym fragmentem kodu, sprzężonym bezpośrednio z kontem reklamowym w mediach społecznościowych. Jest on umieszczony pomiędzy frazami oraz ma postać kilkunastocyfrowego ciągu. Narzędzie Pixel umożliwia stworzenie skonkretyzowanych grup odbiorców na podstawie przewidzianej aktywności internautów.

Oznacza to, iż możemy zaadresować reklamę do:

  • wszystkich odwiedzających stronę internetową. Dodatkową funkcjonalnością jest dookreślenie liczby dni – od 1 do 180;
  • internautów, odwiedzających skonkretyzowane witryny online;
  • osób nie odwiedzających danej strony internetowej przez określoną liczbę dni;
  • grupy cechującej się niestandardowym ruchem w witrynie internetowej (tzw. kombinacja niestandardowa);
  • I wielu innych osób.

Jakie zastosowanie w praktyce ma pixel Facebooka?

Zastosowanie empiryczne polega na gromadzeniu istotnych z punktu widzenia analityka informacji, przydatnych do opracowywania nowych strategii reklamowych i zwiększania sprzedaży. Pixel konwersji znajduje swoje zastosowanie w przypadku poszukiwania nowych grup konsumentów, czy konfigurowania ofert w oparciu o uzyskane dane. Pozwala to na m.in.:

  • sporządzenie precyzyjnego grona odbiorców, a co za tym idzie, stworzenie dopasowanych treści reklamowych do danej grupy docelowej;
  • uzyskanie rzetelnych informacji dot. skuteczności wyświetlanych reklam;
  • skierowanie reklam do osób autentycznie zainteresowanych np. dokonaniem zakupów w sieci;
  • spotęgowanie wyników sprzedażowych poprzez docieranie do osób skłonnych do podjęcia działania na stronie.

Piksel konwersji działa w sposób zautomatyzowany. Oznacza to, iż uruchomi się on w każdym momencie, gdy ktoś podejmie interakcję, np. w e-sklepie. Zakres rejestrowanych zdarzeń jest bardzo szeroki i obejmuje m.in. wyświetlanie zawartości konkretnej podstrony, używanie wyszukiwarki, dodawanie do koszyka/listy życzeń, inicjowanie zakupu, dodawanie danych płatności, finalizację transakcji czy pomyślne zakończenie rejestracji na stronie.

Użytkownik Pixela otrzymuje także zestaw specjalistycznych funkcjonalności, umożliwiających monitorowanie parametrów zaawansowanych dotyczących konwersji. Dzięki temu analizowanie skuteczności kampanii reklamowej jest łatwiejsze, niż kiedyś.

Jak zaimplementować piksel do własnej strony internetowej?

Warunkiem koniecznym jest oczywiście posiadanie własnej witryny firmowej. Użytkownik musi mieć możliwość ingerencji w kod witryny. Chodzi przede wszystkim o możliwość aktualizacji kodu piksela. Proces instalacji narzędzia Pixel wygląda następująco:

  • Włączenie Menedżera Zdarzeń Facebooka;
  • Przejście do sekcji Połącz źródła danych, następnie kliknięcie przycisku Witryna oraz Piksel Facebooka;
  • Wybranie opcji Połącz, dalej: wybranie nazwy piksela;
  • Wpisanie pełnego adresu strony internetowej i przejście dalej;
  • Wybranie opcji zainstaluj kod ręcznie, następnie skopiowanie kodu;
  • Przejście do witryny internetowej w celu zaimplementowania kodu piksela do nagłówka strony, np. w systemie CMS;
  • Wklejenie kodu do nagłówka przed zamknięciem sekcji, przejście dalej i dodanie zdarzeń korzystając z narzędzia do konfiguracji, bądź wpisując je manualnie.

Pixel Facebooka umożliwia sprawne zarządzanie konwersją na własnej stronie internetowej. To pomocne narzędzie pozwala kontrolować 9 podstawowych zdarzeń oraz dowolną liczbę zdarzeń spersonalizowanych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość