Aktualności

Ścieżki rozwoju w HR

Najprościej rozpocząć ścieżkę zawodową jako asystent lub młodszy specjalista ds. rekrutacji. Osoba na tym stanowisku zajmuje się zamieszczaniem ogłoszeń, pomaga w selekcji kandydatów, przeprowadza rozmowy rekrutacyjne i tworzy bazy danych. Praca w HR daje jednak wiele możliwości rozwoju. W zależności od indywidualnych aspiracji, posiadanych umiejętności i doświadczenia można rozwijać się w wybranym obszarze.

HR Business Partner

Jednym ze stanowisk, cieszących się coraz większą popularnością jest HR Business Partner. Jest to osoba wspierająca managerów wszystkich działów w kwestiach związanych z HR. Współpracuje z kadrą menadżerską przy budowaniu zespołów, analizuje trendy i potrzeby kadrowe i szkoleniowe w organizacji oraz wdraża procesy i rozwiązania z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, HR Business Partner wspiera biznes w realizacji celów organizacji.

HR Manager

Istnieje również możliwość rozwoju jako HR Manager, który odpowiada za tworzenie i wdrażanie strategii HR, zarządzanie rekrutacją i planami zatrudnienia, planowanie oferty szkoleniowej w organizacji. HR Manager ściśle współpracuje z innymi managerami i raportuje swoją pracę. Zajmuje się także planowaniem i nadzorowaniem budżetu.

Specjalista ds. kadr i płac

Specjalista ds. kadr i płac musi posiadać wiedzę z zakresu prawa pracy i prawa podatkowego. Osoba ta jest odpowiedzialna za wypłacanie wynagrodzeń i wszelkie formalności związane z zatrudnieniem takie jak ustalanie formy zatrudnienia i wysokości wynagrodzeń na konkretnych stanowiskach w organizacji.

Specjalista ds. oceny i rozwoju pracownika

Kolejnym ciekawym obszarem HR jest rozwój talentów poprzez szkolenia i rozwój. Nazwa odpowiedzialnego za to stanowiska różni się w zależności od organizacji – może to być specjalista ds. szkoleń i rozwoju pracownika, specjalista ds. rozwoju talentów czy specjalista ds. oceny i rozwoju pracownika. Niezależnie od nazwy stanowiska, osoba ta jest odpowiedzialna za diagnozowanie potrzeb rozwojowych, tworzenie polityki szkoleniowej, budowanie ścieżek rozwojowych i wspieranie celów zawodowych pracowników. Analizuje też wskaźniki związane z oceną i rozwojem. Specjalista ds. oceny i rozwoju pracownika powinien być zorientowany w trendach dotyczących stylów zarządzania i współpracy oraz znać narzędzia służące do oceny oraz metod szkoleniowych.

Specjalista ds. employer brandingu i komunikacji

Specjalista ds. employer brandingu i komunikacji odpowiada za kreowanie i realizację strategii employer brandingowej oraz tworzenie i realizację strategii komunikacji wewnątrz firmy. Jest osobą kreatywną, poszukuje niestandardowych rozwiązań, śledzi trendy i dobre praktyki w obszarze employer brandingu oraz wdraża i rozwija narzędzia w tym obszarze. Specjalista ds. employer brandingu buduje pozytywny wizerunek firmy na rynku pracy.

Specjalista ds. BHP

Kolejne HRowe stanowisko to specjalista ds. BHP. Przeprowadza on szkolenia pracowników w zakresie przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy w organizacji i tworzy instrukcje postępowania w razie wystąpienia zagrożenia.

Trener / Coach

Osoba, która dba o utrzymanie motywacji pracowników na wysokim poziomie to Trener (nazywany też Coachem). Dba on o rozwój osobisty zatrudnionych, pomaga im doskonalić swoje kompetencje, pośredniczy w rozwiązywaniu konfliktów, doradza pracownikom. Opracowuje także nowe metody szkoleniowe i nieustannie ocenia postępy pracowników.

Pojawiają się też coraz to węższe specjalizacje jak np. stanowisko HR Onboarding Specialist – jest to osoba odpowiedzialna za onboarding, jego planowanie, przeprowadzenie i ciągłe usprawnianie tego procesu. Omówione stanowiska pokrywają się między sobą zakresem niektórych obowiązków, często jedno stanowisko jest rozbijane na 2-3 z węższym zakresem obowiązków lub obowiązki kilku stanowisk pełni jedna osoba – tutaj wszystko zależne jest od wielkości firmy, jej budżetu oraz indywidualnego podziału funkcji w dziale HR.

Tak wiele specjalizacji związanych z HR daje spore możliwości rozwoju i realizowania się w najbardziej odpowiadającym naszym kompetencjom i zainteresowaniom obszarze. Wybierając specjalizację dla siebie, warto zastanowić się nad swoim umiejętnościami i wcześniejszym doświadczeniem zawodowym. Przykładowo osoba z doświadczeniem w agencji marketingowej może odnaleźć się w roli specjalisty ds. employer brandingu, osoba z wysoko rozwiniętymi zdolnościami analitycznymi prawdopodobnie sprawdzi się jako specjalista ds. rozwoju pracownika. Wykształcenie w dziedzinie księgowości może z kolei przydać się w pracy specjalisty ds. kadr i płac. Dobrze też uczęszczać na branżowe eventy, być na bieżąco z nowymi trendami i metodami, a przede wszystkim utrzymywać kontakty z ludźmi z branży. Im większą wiedzę mamy na temat danego obszaru HR, tym łatwiej będzie wybrać ścieżkę rozwoju odpowiadającą własnym umiejętnościom i preferencjom.

Zobacz również: Trendy w HR 2022.

Zespół IFIRMA

Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.

Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.

W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.

Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.

Najnowsze artykuły

Działalność nierejestrowana w e-commerce – rozmowa z księgowym oraz ekspertem ds. e-commerce

O możliwościach jakie oferuje działalność nierejestrowana działając w e-commerce, ze szczególnym uwzględnieniem wszelkich ulg oraz…

3 dni temu

Kasowy PIT dla przedsiębiorcy

Kasowy PIT pozwala podatnikom na wykazanie przychodu w działalności dopiero wtedy, gdy przedsiębiorca faktycznie otrzyma…

3 dni temu

Wskaźnik VAT – wyliczanie wskaźnika VAT

Przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż mieszaną, mają obowiązek ustalania proporcji VAT. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak…

3 dni temu

Wspieranie nowych inwestycji – jak uzyskać decyzję?

Planujesz realizację zupełnie nowej inwestycji? Jeśli tak, to pamiętaj, że przepisy prawa przewidują pomoc w…

3 dni temu

Niższy VAT dla branży beauty – zmiany 2024

Jesteś właścicielem salonu kosmetycznego lub salonu piękności? Zobacz, jakie zmiany w VAT szykują się dla…

3 dni temu

Czy nazwa firmy jest niezbędna przy prowadzeniu działalności nierejestrowanej?

Wybór działalności nierejestrowanej niesie za sobą wiele ułatwień dla przedsiębiorców, którzy zyskują szansę na zmniejszenie…

4 dni temu