Jakich zmian w HR można się spodziewać w 2022 roku? Przeczytaj artykuł i zapoznaj się z największymi szansami i wyzwaniami rekruterów w nadchodzącym czasie.
Pandemia zapoczątkowała zmiany w trybie pracy wielu firm. Obowiązek pracy zdalnej zmusił przedsiębiorstwa do modyfikacji dotychczasowego systemu pracy. Pierwsze zmiany w wielu firmach były chaotyczne, nieprzemyślane i problematyczne zarówno dla pracowników, jak i pracodawców i zespołów HR.
Praca zdalna była zdecydowanie jedną z największych zmian, jakie zaszły w przedsiębiorstwach w 2020 roku. Wymagała ona szybkiej organizacji sprzętu, regulacji pracy na home office i zmodyfikowania sposobów zarządzania, komunikowania i motywowania pracowników, często przy pomocy nowych narzędzi. Wiele firm pokazało swoją kreatywność i zdolność do szybkiego przystosowania się do nowej sytuacji.
POZYSKIWANIE TALENTÓW Z CAŁEGO ŚWIATA
Prawdopodobnie nawet po ustabilizowaniu sytuacji związanej z epidemią SARS-COV 2 i zniesieniu licznych obostrzeń, wielu pracowników już nigdy nie powróci do pracy stacjonarnej. Korzyścią z tej sytuacji dla rekrutera – jak i dla całej organizacji – jest szansa na pozyskiwanie nowych talentów z całego kraju i świata.
Rekrutacja zdalna jest procesem, który zostanie z nami na długo i będzie wciąż rozwijany i ulepszany. Jako że proces rekrutacji nie jest już ograniczony przez geografię, rekrutacja zdalna pozwala dotrzeć do większej ilości specjalistów i cennych talentów.
WYZWANIA STOJĄCE PRZED HR
Wyzwania związane ze zdalnym lub hybrydowym modelem pracy to przede wszystkim zmiana roli biura – z miejsca pracy na miejsce spotkań. Pracownicy, którzy pracują w trybie hybrydowym, pojawiając się w biurze, często bardziej skupiają się na poprawieniu relacji, budowaniu kontaktów, rozmowie ze współpracownikami i wspólnej kawie niż na pracy. Trend biura jako miejsca spotkań z pewnością będzie rósł w nadchodzącym 2022 roku.
Drugą kwestią jest zarządzanie zespołem oraz komunikacja na odległość, które jednak przy pomocy wciąż rozwijających się narzędzi i powstających aplikacji, komunikatorów można łatwo dopasować do potrzeb organizacji. Narzędzia te będą pomocne także do motywowania i mierzenia efektów pracy.
Nieistotne stają się popularne dotychczas owocowe czwartki, przekąski i strefa relaksu w biurze oraz benefity związane z transportem – dofinansowanie dojazdów do biura czy darmowy parking.
Dużym zainteresowaniem wśród pracowników cieszą się za to benefity związane z pracą zdalną: elastyczne godziny pracy, dofinansowanie dostosowania miejsca pracy w domu oraz możliwość korzystania ze sprzętu służbowego w celach prywatnych.
Popularne także stają się wszystkie świadczenia związane z komfortem pracy i bezpieczeństwem pracownika i jego rodziny, takie jak dodatkowe ubezpieczenia, pakiet medyczny, wsparcie psychologiczne, edukowanie pracowników z zakresu cyfrowego well-being i higieny pracy (rozdzielenia miejsca i czasu pracy od prywatnego). Kartę multisport z kolei wyparły aktywności zdalne takie jak joga czy zajęcia sportowe online.
Trendy HR 2022: podsumowanie
Przedsiębiorcy z pomocą zespołów HR powinni zaplanować przyszły rok pod kątem omówionych wyżej kwestii. Pandemia zmodyfikowała system pracy prawdopodobnie na zawsze i aby pozostać atrakcyjnym na rynku pracy, należy nie tylko dopasować się do sytuacji, ale wychodzić naprzeciw oczekiwaniom.
FAQ - najczęściej zadawane pytania
Jakie są zalety rekrutacji i pracy zdalnej z punktu widzenia rekrutera?
Lokalizacja przestaje być ograniczeniem, można pozyskać specjalistów z całego świata i zyskać przewagę nad konkurencją.
Jakie benefity pozapłacowe stały się najpopularniejsze w trakcie pandemii?
Praca zdalna, elastyczne godziny pracy, dofinansowanie dostosowania miejsca pracy w domu, dodatkowe ubezpieczenia i pakiety medyczne, wsparcie psychologa.
Kreatywny zespół specjalistów tworzony przez osoby wyróżniające się doświadczeniem oraz wiedzą z różnych obszarów.
Świadomi potrzeb naszych czytelników, skupiamy się na tworzeniu zrozumiałych treści, które będą w stanie przybliżyć im często zawiłe zagadnienia z zakresu rachunkowości, marketingu, ekonomii, księgowości czy zarządzania. Ostateczny dobór bieżącej tematyki uzależniany jest od preferencji docelowych odbiorców, zmian zachodzących w biznesowym środowisku, a także samych doświadczeń i umiejętności specjalistów odpowiadających za proces tworzenia tekstów.
W efekcie zespół ekspertów Ifirma bierze czynny udział w rozwoju różnego rodzaju biznesów, pomagając zarówno ich założycielom, jak i pracownikom efektywniej organizować pracę przy wykorzystaniu jak najbardziej dopasowanych do potrzeb rozwiązań.
Rozumiejąc istotę profesjonalnego podejścia do poruszanych zagadnień, każdy tekst tworzony jest w oparciu o wiarygodne dane. Dodatkowo podejmowana tematyka ujmowana jest w logiczny i przejrzysty sposób, zwiększając tak istotną jasność przekazu, co pozytywnie wpływa na podkreślenie najbardziej użytecznych treści. W efekcie podejmowane przez nasz zespół praktyki w szerszej perspektywie można rozpatrywać jako dążenie do zwiększenia świadomości i wyczucia biznesowego osób aktywnie działających na rynku.
Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.
Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga.
O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.
Rosnące zainteresowanie ESG sprawia, że raportowanie działań związanych ze środowiskiem, odpowiedzialnością społeczną i zarządzaniem staje się standardem w biznesie. Przepisy CSRD, wprowadzone przez Unię Europejską, zobowiązują firmy do szczegółowego informowania o działaniach ESG, ale wiele firm z sektora MŚP nadal nie zna tego zagadnienia. Ponieważ nowe wymogi będą obejmować coraz mniejsze przedsiębiorstwa, znajomość zasad ESG jest niezbędna. W artykule wyjaśniamy, czym jest raportowanie ESG, kogo obejmuje i jakie może przynieść korzyści.
Co do zasady każda darowizna musi być zgłoszona do właściwego urzędu skarbowego przez osobę obdarowaną. Dotyczy to również członków najbliższej rodziny. Niedopełnienie tego obowiązku w terminie może przynieść przykre konsekwencje prawne i finansowe. Na szczęście dokonanie takiego zgłoszenia nie jest trudne, zwłaszcza że można go zrobić również online. Gdzie można znaleźć druk SDZ2, jak wypełnić formularz i co zawrzeć w poszczególnych jego częściach?
Deregulacja to proces, który ma na celu uproszczenie przepisów prawa, ograniczenie biurokracji i zwiększenie dostępności usług publicznych – zarówno dla obywateli, jak i przedsiębiorców.
Marzysz o biznesowej przestrzeni, która pozwoli Ci rozwijać przedsiębiorcze wizje, zapewniając dostęp do cennych inspiracji, wiedzy prawdziwych ekspertów i wsparcia osób z podobnymi doświadczeniami?
Klauzula informacyjna –
kontakt
telefoniczny marketing
Jeżeli wyrazisz zgodę, zadzwonimy do Ciebie, aby przybliżyć Ci naszą
ofertę. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie, wysyłając
wiadomość e-mail na adres iod@ifirma.pl. Administratorem Twoich
danych
osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu przy ul.
Grabiszyńskiej 241G, 53-234 Wrocław. Więcej o tym, jak chronimy
Twoje
dane dowiesz się na stronie: https://www.ifirma.pl/rodo