Szukasz agencji kreatywnej? Zobacz, jak stać się klientem idealnym

współpraca z agencją kreatywną

Szukasz specjalistów od reklamy? Przeczytaj co zrobić, by współpraca z agencją kreatywną układała się dobrze i przyniosła Ci oczekiwane zyski.

W sieci znajdziesz wiele poradników wskazujących dobre praktyki dotyczące pozyskiwania klientów. Dzielą się nimi zarówno doświadczeni sprzedawcy, jak i trenerzy wyspecjalizowani w stosowaniu technik perswazji, które pomagają wpływać na decyzje podejmowane przez klientów. Ilość tych zasobów jest jednak nieproporcjonalnie mniejsza w stosunku do źródeł traktujących o tym, jak wypracować współpracę z agencją kreatywną. 

Współpraca z agencją kreatywną czy outsourcing – co to zmienia?

Dla wielu osób ten temat może wydać się błahy i niewarty uwagi – w końcu na pierwszy rzut oka to standardowa wymiana zasobów. Ty jako klient płacisz pieniądze, a druga strona oferuje w zamian swój czas, wiedzę i umiejętności w ramach urzeczywistnienia Twojego projektu.

 W odniesieniu sukcesu w tym wspólnym przedsięwzięciu pomoże Ci przeformułowanie Twojego schematu myślowego – pojęcie outsourcingu powinieneś zastąpić kooperacją. Dzięki temu zmienisz swoje nastawienie do dostawcy usług – z dużym prawdopodobieństwem zaczniesz go traktować jako równego sobie partnera, bez eksponowania siebie i swojej firmy ponad nim. Taka równorzędna relacja sprzyja prowadzeniu otwartej komunikacji i osiąganiu lepszych rezultatów.

Podpatruj u swoich dostawców jak budować relacje z klientem

Prezentowanie otwartej postawy i gotowości do czerpania innowacji z otoczenia zewnętrznego zaprocentuje na wielu polach. Tobie może bowiem pomóc w poszerzeniu horyzontów. Dobra agencja kreatywna powinna stanowić też dla Ciebie przykład dotyczący tego, jak pozyskać klienta i o niego dbać, a także zgromadzić wszelkie informacje przydatne w nakreślaniu kontekstu firmy i sposobu komunikacji. Zebrane w ten sposób dane będą stanowić dla agencji punkt wyjściowy do wypracowania sugerowanej strategii. 

Twoja rola i zaangażowanie jako klienta jest w tym procesie kluczowa – dopiero wyczerpujące udzielenie odpowiedzi na lawinę pytań ze strony agencji pomoże w osiągnięciu założonego celu, który będzie oddziaływał również na Twój target.

Co to target? Outsourcing usług czy pracownik etatowy?

Powyższe pytania stanowią przykładowe rozterki, które mogą pojawić się w Twojej głowie przed sformalizowaniem współpracy z agencją.

Jeśli chodzi o target – można tu wskazać dwa podejścia. Pierwsze z nich zakłada, że target to cel, jakiś efekt, który chcemy osiągnąć. Drugie z nich podkreśla z kolei, że target stanowi grupa docelowa, na którą chce się wpłynąć. Przykład może stanowić nakłonienie do zakupu czy wykonania jakiejś akcji.

Możesz także rozważać, czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby dla Ciebie zatrudnienie pracownika etatowego. Każdy z wariantów ma swoje mocne i słabsze strony. Konkludując – jeżeli zależy Ci na uzyskaniu efektów w szybszym czasie, przy jednoczesnym zaangażowaniu Twojego czasu oraz członków Twojego zespołu – kooperacja z agencją będzie co prawda bardziej intensywna i czasochłonna, ale w zamian przyniesie Ci szybsze rezultaty. W przypadku pracownika etatowego osiągnięcie satysfakcjonujących efektów będzie przebiegało nieco wolniej przy jednoczesnej mniejszej eksploatacji Twojego czasu. 

Nakreśl agencji cel pracy, sprawdź się jako leader

Niezależnie od tego, czy Twoim celem jest rebranding, czy może obudowanie strony internetowej angażującą treścią – jak najbardziej szczegółowe określenie swoich potrzeb oraz oczekiwanych rezultatów pomoże w osiągnięciu Twoich celów. 

Pamiętaj przy tym, że eksperci pracujący w takiej agencji kreatywnej są specjalistami w swojej branży, ale nie w kontekście Twojej firmy. Nie odbyli dziesiątek spotkań, nie znają specyfiki Twojego przedsiębiorstwa ani klientów. Aby umożliwić im jak najlepsze wywiązanie się z zadania niezbędne jest Twoje zaangażowanie – szczególnie w początkowej fazie współpracy. 

Czego nie może zabraknąć w kooperacji na linii: klient – agencja

Uściślając zebrane wcześniej wskazówki – w zmaksymalizowaniu korzyści wynikającej z Twojej współpracy powinieneś wykazywać się płynnością w komunikacji i zaangażowaniem w dostarczaniu wyczerpujących informacji istotnych z punktu widzenia agencji. To baza, która zostanie wykorzystana przy dalszych badaniach i poszukiwaniu najlepszych rozwiązań dla Twojej firmy. 

Istotne jest także zorganizowanie pracy w taki sposób, aby agencja skupiała się jednocześnie na maksymalnie dwóch-trzech projektach. Nie bez znaczenia pozostaje także pielęgnowanie tej relacji – w końcu po drugiej stronie ekranu komputera zawsze jest człowiek. Troska o komfort pracy powinna przyświecać obu stronom.

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość