Bezpieczeństwo

Nasza polityka prywatności gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa powierzonych nam informacji.

Szanujemy i chronimy prywatność oraz bezpieczeństwo naszych Użytkowników oraz danych, które nam powierzają do przetwarzania, dlatego opracowaliśmy ten dokument, w którym wyjaśnimy, dla jakich celów przetwarzamy dane osobowe, w jaki sposób i komu możemy je powierzać, gdzie dane mogą być przekazywane oraz jakie prawa – w związku z przetwarzaniem danych – przysługują osobom, których dane dotyczą.

Na potrzeby niniejszej polityki prywatności poniższe definicje oznaczają:

„Dane osobowe”
Oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak: imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy, lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.

„Użytkownik”, “Użytkownicy” lub “Ty”
Oznaczają każdą osobę, która korzysta ze stron i serwisów IFIRMA SA.

Przetwarzanie danych osobowych
Oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, takich jak: zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.

Rozporządzenie lub RODO
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Regulamin
Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach serwisów należących do IFIRMA SA.

Kto będzie Administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem Twoich danych osobowych będzie IFIRMA SA z siedzibą we Wrocławiu, ul. Grabiszyńska 241B, 53-234 Wrocław, zarejestrowana w Krajowym Rejestrze Sądowym we Wrocławiu prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000281947, NIP: 898-16-47-572, REGON: 931082394, z Inspektorem Ochrony Danych dostępnym pod adresem e-mail iod@ifirma.pl, w dalszej części Polityki Prywatności określana jako „my” lub „IFIRMA SA”.

Jakie prawa przysługują Ci w związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych?
W związku z przetwarzaniem przez IFIRMA SA Twoich danych osobowych, przysługują Ci następujące uprawnienia:

  1. Prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  2. Prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
  3. Prawo do przenoszenia danych osobowych.
  4. Prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w określonym celu, jeżeli uprzednio wyraziłeś taką zgodę.
  5. Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem przez Nas Twoich danych osobowych.

Powyższe uprawnienia możesz zrealizować zgodnie z zasadami opisanymi w art. 16 – 21 RODO, wysyłając wiadomość na adres e-mail: iod@ifirma.pl.

Wszystkie otrzymane zgłoszenia potraktowane będą ze szczególną uwagą oraz zrealizowane w możliwie najkrótszym czasie. W przypadku niektórych zgłoszeń (o skomplikowanym charakterze lub dotyczących przetwarzania danych obarczonych szczególnymi regulacjami prawnymi) czas realizacji może ulec wydłużeniu, jednakże w każdym przypadku, w ciągu jednego miesiąca zostaniesz poinformowany o działaniach, które podjęliśmy w celu zrealizowania zgłoszenia. Udzielając Ci odpowiedzi oraz w celu upewnienia się, że właściwie zrealizujemy zgłoszenie, zastrzegamy sobie prawo do zweryfikowania Twojej tożsamości.

Jak chronimy dane oraz komu je powierzamy i udostępniamy?
IFIRMA dokłada wszelkich starań, aby dane osobowe były przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz aby były chronione przez utratą, zniszczeniem, ujawnieniem, dostępem osób niepowołanych lub niewłaściwym wykorzystaniem. Gwarantujemy poufność wszelkich przekazanych nam danych, poprzez podjęcie skutecznych środków bezpieczeństwa i ochrony danych.

Udostępniamy Twoje dane osobowe uprawnionym organom państwowym, jeżeli zwrócą się do nas w związku z realizowanymi przez nich zadaniami. Mogą to być w szczególności jednostki organizacyjne Prokuratury, Policja, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (w przyszłości Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Jak długo przechowujemy Twoje dane osobowe?
Gwarantujemy, że Twoje dane osobowe nie będą przetwarzane przez okres dłuższy niż wymagany przepisami prawa lub przewidziany w naszych wewnętrznych regulacjach. Kryteria ustalania czasu przetwarzania danych dla określonych celów zostały opisane w dalszej części Polityki Prywatności.

Jakie dane przetwarzamy, w jakim celu, przez jaki czas i na jakiej podstawie prawnej?

  1. Konto użytkownika
    Głównym celem przetwarzania danych osobowych i innych informacji przez IFIRMA SA jest utrzymanie serwisu ifirma.pl i serwisów powiązanych zapewnienie bezpiecznej i gwarantowanej wydajności usług dla użytkowników oraz usprawnianie i ulepszanie funkcjonalności naszych usług i produktów.

    Na naszej stronie masz możliwość utworzenia konta użytkownika poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego lub za pośrednictwem zewnętrznej usługi uwierzytelniającej (Google, Facebook). Jeżeli utworzysz konto, wypełniając formularz rejestracyjny, będziemy przetwarzać Twój adres e-mail, który wpisałeś w formularzu oraz hasło. Jeżeli zarejestrujesz się za pośrednictwem zewnętrznej usługi, będziemy także przetwarzać Twoje imię i nazwisko.

    Podanie niektórych danych jest konieczne do skorzystania z usług i funkcjonalności konta. Konsekwencją ich niepodania jest brak możliwości świadczenia przez nas określonych usług i funkcjonalności. Poza danymi, których podanie zostało oznaczone jako „obligatoryjne”, podanie innych danych jest dobrowolne.

    Podstawą prawną przetwarzania będzie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do wykonania umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną).

    W przypadku posiadania przez Ciebie konta w serwisie ifirma.pl i serwisach powiązanych Twoje dane będą przetwarzane przez czas korzystania przez Ciebie z konta, a w przypadku jego likwidacji, wygaśnięcia lub rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (niezależnie od przyczyny i podstawy jej rozwiązania), nie dłużej niż jest to konieczne dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z naszych usług (ustawowy okres przedawnienia roszczeń).

  2. Rozliczenia
    Jeżeli korzystasz z naszych usług płatnych, będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w zakresie niezbędnym do dokonania rozliczeń, np. wystawienia faktury.

    Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w dokumentach rozliczeniowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO (wypełnienie prawnego obowiązku ciążącego na administratorze, np. wystawienia faktury). Dane w tym zakresie będą przetwarzane do czasu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartych umów. Ponadto wszystkie wystawione dokumenty księgowe, np. faktury, uwzględniane są w prowadzonej przez IFIRMA SA dokumentacji księgowej, w związku z czym Twoje dane będą w tym zakresie przetwarzane przez okres wymagany przez przepisy prawa.

  3. Tworzenie statystyk korzystania ze stron IFIRMA SA
    Monitorujemy jakość naszych usług, ponieważ chcemy, by była ona jak najlepsza. W tym celu prowadzimy statystyki korzystania z poszczególnych funkcji i stron oraz aplikacji mobilnych należących do IFIRMA SA, korzystając z:

    • wewnętrznych narzędzi analitycznych,
    • narzędzi statystycznych dostarczanych przez partnerów świadczących usługi analityczne.

    Dla zrealizowania tego celu, przetwarzamy dane dotyczące Twojej aktywności na stronach IFIRMA (np. odwiedzane przez Ciebie strony i podstrony IFIRMA SA, ilość czasu spędzonego na stronie, Twój adres IP, lokalizacja, ID urządzenia oraz dane dotyczące przeglądarki i systemu operacyjnego, z którego korzystasz). Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli nasz prawnie uzasadniony interes, polegający na ułatwieniu użytkownikom korzystania z usług świadczonych przez nas drogą elektroniczną oraz na poprawie funkcjonalności tych usług.

  4. Przetwarzanie danych w celu zabezpieczenia roszczeń
    W celu ustalenia, dochodzenia i egzekucji roszczeń możemy przetwarzać niektóre podane przez Ciebie dane osobowe, w szczególności imię i nazwisko, dane kontaktowe (adres e-mail, numer telefonu), dane dotyczące korzystania z naszych usług (jeżeli roszczenia wynikają ze sposobu, w jaki korzystasz z naszych usług) oraz inne dane, które będą niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia, jego egzekucji oraz obronie przed roszczeniami w postępowaniu przed sądami i innymi organami państwowymi.

    
Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO, czyli nasz prawnie uzasadniony interes. Dane w tym zakresie są przetwarzane przez ustawowo określony czas przedawnienia roszczeń. Przetwarzanie danych obejmować będzie jednak wyłącznie ich przechowywanie z wyłączeniem jakichkolwiek innych operacji na tych danych, z zastrzeżeniem odmiennych obowiązków IFIRMA SA wskazanych w obowiązujących przepisach lub nałożonych na IFIRMA SA przez uprawnione organy.

  5. Pliki cookie
    Używamy na stronach internetowych tzw. plików cookie. Pliki cookies to dane informatyczne, które przechowywane są w urządzeniach końcowych użytkowników (komputery, telefony, tablety), przeznaczone do korzystania ze stron internetowych. Pliki te zawierają najczęściej nazwy stron internetowych, z których pochodzą, informacje o czasie ich przechowywania na końcowym urządzeniu oraz unikalny numer służący identyfikacji przeglądarki, z której następuje połączenie ze stroną internetową. Cookies pozwalają nam m.in. na zapewnienie prawidłowego funkcjonowania naszych stron i serwisów, poprawienia szybkości i bezpieczeństwa korzystania ze stron, ulepszania funkcji, z których korzystasz, korzystanie z narzędzi marketingowych i systemu komentarzy.

    W każdej chwili masz możliwość ograniczenia lub zupełnego dezaktywowania plików cookie w ustawieniach Twojej przeglądarki, co może jednak prowadzić do ograniczenia działania niektórych funkcji serwisów i stron internetowych IFIRMA SA.

    Więcej informacji o plikach cookies znajduje się pod adresem:
    https://ifirma.pl/cookies

  6. Kampanie reklamowe
    W ramach prowadzonych działań reklamowych korzystamy między innymi z technologii dostarczanych przez zewnętrznych partnerów reklamowych oraz sieci afiliacyjne. Są to między innymi:

    • Google,
    • Facebook,
    • Twitter,
    • Microsoft.

    Charakter i forma naszych komunikatów reklamowych zależy od zainteresowań, miejsca zamieszkania i innych parametrów pozwalających na indywidualizowanie przekazu reklamowego.

Ryzyka związane z korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną
Musisz wiedzieć, że korzystając z usług świadczonych drogą elektroniczną w momencie nieodpowiedniego zadbania o bezpieczeństwo swoich danych, narażasz się m.in. na ryzyko:

  • ingerencji w Twoje dane osób niepowołanych, które mogą przeglądać, skopiować, zmodyfikować i skasować Twoje dane,
  • ingerencji osób trzecich w transmisję informacji między Twoim systemem a naszym systemem,
  • otrzymywania niechcianej poczty elektronicznej,
  • zainfekowania Twojego systemu złośliwym oprogramowaniem (malware),
  • wyłudzenia Twoich danych (phishing),
  • podrobienia protokołów i certyfikatów bezpieczeństwa.

Aby zminimalizować powyższe ryzyka:

  • nie podawaj nikomu swojego hasła i loginu,
  • używaj zawsze aktualnych wersji oprogramowania np. przeglądarki,
  • sprawdzaj certyfikat przed zalogowaniem do serwisu.

Jak tworzyć login i hasło?
Ponieważ sam nadajesz login i hasło, musisz pamiętać o tym, że login musi zawierać co najmniej 6 znaków, a hasło musi zawierać co najmniej 6 znaków, w tym przynajmniej jedną wielką literę, jedną małą literę, a także co najmniej jedną cyfrę lub jeden znak specjalny (np. !,@,#, %, &).

Nie pamiętam loginu lub hasła
W takim przypadku utraty hasła należy skorzystać z opcji „Odzyskaj hasło”. W przypadku utraty loginu i dostępu do e-maila podanego podczas rejestracji prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta Serwisu ifirma.pl, wysyłając wiadomość na adres e-mail: bok@ifirma.pl.

Komunikacja
Możemy się z Tobą komunikować za pomocą informacji systemowych, powiadomień, e-maila, wiadomości w kanałach social media, wiadomości SMS, telefonicznie lub klasycznie za pośrednictwem listów i paczek.

Postanowienia końcowe
IFIRMA SA zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian lub uzupełnień do niniejszej Polityki Prywatności. Wszelkie tego rodzaju zmiany będą publikowane na stronie IFIRMA SA w zakładce „polityka prywatności”. Polityka prywatności nie ogranicza żadnych uprawnień przysługujących Ci zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.