Audio content jako element strategii marketingowej | ifirma.pl

Audio content jako element strategii marketingowej

audio content marketing

W ostatnim czasie obserwuje się wzrost znaczenia materiałów audio. Grono fanów podcastów biznesowych czy naukowych wciąż rośnie. Specjaliści od marketingu zgodnie twierdzą: audio content powinien być częścią każdej rozwijającej marki.

W ostatnim czasie obserwuje się wzrost znaczenia materiałów audio. Grono fanów podcastów biznesowych czy naukowych wciąż rośnie. Specjaliści od marketingu zgodnie twierdzą: audio content powinien być częścią każdej rozwijającej marki.

Audio content – co to?

Audio content to treści przekazywane poprzez dźwięk. W obszarze naszych zainteresowań znajdują się:

  • podcasty – forma rozmów lub monologu podzielona na odcinki poruszające tematy specjalistyczne (nauka, ekonomia, gospodarka itp.) lub w postaci luźniejszej, pamiętnikarskiej;
  • audio blogi – na przykład krótkie podsumowanie najważniejszych punktów tekstu lub pełne wersje artykułów w formie dźwiękowej.

Wzrost zainteresowania treściami audio

Aby zrozumieć zjawisko rosnącego zainteresowania contentem audio, należy zastanowić się, dlaczego odbiorcy stawiają na tego typu odbiór treści.

Poniżej zobrazowany wzrost odbiorców podcastów w USA: Audio content jako element strategii marketingowej

Po pierwsze, treści audio wymagają od słuchacza mniejszego zaangażowania, nadal przykuwając jego uwagę. Presja czasu narzuca ludziom pewne rodzaje zachowań. Stajemy się multizadaniowi i coraz trudniej jest nam skupić się na wykonywaniu jednej czynności. Tekst lub treści video wymuszają na odbiorcy koncentrację na wykonywaniu jednej czynności – wpatrywaniu się w ekran z tekstem/video. Natomiast audio content pozostawia większą dowolność podjętych czynności – równoczesne słuchanie podcastów i sprzątanie, prowadzenie auta lub odpoczynek nie wykluczają się.

Audio przyswaja się w przyjemny sposób. Wprowadzenie audio contentu do schematu komunikacji Twojej marki, wytworzy intymną atmosferę pomiędzy odbiorcą a marką. Ludzki głos, zwracający się wprost do słuchacza buduje więź i tożsamość marki. Sposób przekazania treści audio powinien współgrać z charakterem marki, jednak w tworzeniu treści audio wskazany jest pewien luz. Dobrze wiesz, że nic nie działa na odbiorcę tak dobrze, jak ważne treści przekazane w swobodny sposób. Pamiętaj – nikogo nie zainteresuje pozbawiona emocji treść odczytana z kartki.

Plusy audio contentu dla marki

  • Wzrost zaangażowania użytkowników
  • Ciekawe materiały audio wydłużą czas spędzony przez użytkowników na stronie. Wzrost wskaźnika czasu będzie informacją o przydatności danej strony – im bardziej interesujący materiał, tym dłuższy będzie czas na niej spędzony. Tak jak wspomnieliśmy wyżej: audio content jest mniej wymagający w odbiorze (nie wyklucza multizadaniowości), dlatego w prosty sposób może “złowić” kolejnego użytkownika.

  • Autentyczność
  • Materiały audio sygnalizują odbiorcy duże zaangażowanie twórców. Zwroty do odbiorcy zwrócą uwagę, że materiał został stworzony specjalnie dla niego. W odróżnieniu do filmów, w których uwaga może być rozpraszana przez wygląd wypowiadających się osób oraz do tekstu, który coraz częściej jedynie taksujemy wzrokiem, materiały audio umożliwiają skupienie na samym sednie poruszanego tematu przekazanego w bezpośredni sposób, wprost do uszu odbiorców. Pamiętaj – dzieląc się fachową wiedzą, zdobywasz zaufanie odbiorcy.

  • Audio-identyfikacja
  • Charakterystyczny motyw dźwiękowy (np. rozpoczynający podcasty) marki jest składową jej tożsamości. Wzmacnia on jej rozpoznawalność i determinuje postrzeganie. Znajome dźwięki wywołują w człowieku silne emocje i zapadają w pamięci na dłużej niż sam obraz. Chwytliwy motyw dźwiękowy pozwoli na szybką identyfikację marki i zbudowanie w odbiorcy pozytywnych skojarzeń.

Jak tworzyć dobry audio content?

Przede wszystkim zadbaj o sposób przekazywania treści. Pamiętaj, że swoje słowa kierujesz do ludzi, dlatego zwróć uwagę, czy robisz to w interesujący sposób. Różnicuj intonację i zwracaj uwagę na znaki interpunkcyjne oraz akapity oddzielające segmenty treści. Wczuj się w tworzenie treści i pozwól sobie na luz. Tekst odczytany monotonnie i bez zaangażowania na pewno nie zatrzyma uwagi odbiorcy.

Zwróć również uwagę na jakość nagrań. Drobny internetowy research przed zakupem mikrofonu na pewno nie zaszkodzi, jednak na początek nie warto inwestować w najdroższy dostępny sprzęt. W sieci można znaleźć wiele poradników dotyczących sprzętu do nagrań. Dla osoby rozpoczynającej pracę z treściami audio wystarczy komputer z darmowym programem do nagrywania, podstawowy mikrofon i samodzielnie przygotowane wygłuszenie pomieszczenia.

Przeczytaj również: Jak tworzyć zróżnicowany content, który będzie działał przez długi czas?

▲ wróć na początek

UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disqus. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disqus zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disqus. O szczegółach przetwarzania danych przez Disqus dowiesz się ze strony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość