Jednym z ważniejszych jest raport Global E-commerce 2022, który uwzględnia dane z 37 najprężniej działających rynków na świecie. Co możesz znaleźć w jego treści dowiesz się z poniższego artykułu.
Raport Global E-commerce – zawartość
Raport Global E-commerce 2022 zawiera dane dotyczące trendów w handlu elektronicznym. Pokazuje, jak zmienia się sposób zawierania transakcji przez producentów, dostawców i konsumentów, którzy łączą się ze sobą praktycznie na całym świecie.
Raport wskazuje na kondycję rynku e-commerce w każdym z krajów – czy wzrasta, czy maleje, jaki jest jego procent w handlu detalicznym w ogóle. Wskazuje, jakie platformy i sklepy internetowe są najpopularniejsze w danym kraju. Można się również z niego dowiedzieć, jakie grupy wiekowe najchętniej kupują w Internecie.
Jak wygląda rynek e-commerce w największych państwach na świecie?
Raport Global E-commerce 2022 zawiera dane o najważniejszych rynkach e-commerce na świecie. Poniżej prezentujemy omówienie kilku z nich.
Stany Zjednoczone
Stany Zjednoczone to zróżnicowany rynek e-commerce, który powraca do silnego wzrostu. Dzieje się tak, ponieważ klienci dostrzegają wygodę handlu elektronicznego, a główne marki centrów handlowych dążą do zostania sprzedawcami wielokanałowymi.
W sprzedaży dominują gigantyczne platformy e-commerce typu pure-play i znane marki centrów handlowych. Amazon ma 38,1% udziału w amerykańskim rynku e-commerce, Walmart (5,3%) i eBay (4,7%).
Chiny
Chiny są światowym liderem w handlu elektronicznym, szczycąc się zarówno ogromnymi wolumenami sprzedaży, jak i wysokimi poziomami innowacji, zwłaszcza w handlu mobilnym i społecznościowym.
Handel elektroniczny w Chinach opiera się na „super-aplikacjach”, jak chociażby WeChat i Alipay, które umożliwiają użytkownikom nawiązywanie kontaktów towarzyskich, robienie zakupów, korzystanie z usług bankowych i płacenie za produkty w ramach jednego ekosystemu. Około 64% chińskiej populacji robi zakupy w sieci.
Wielka Brytania
Wielka Brytania to dojrzały i wciąż wprowadzający innowacje rynek e-commerce. Wielka Brytania zajmuje trzecie miejsce na świecie pod względem współczynnika konwersji e-commerce (1,9%), ustępując tylko USA i Niemcom.
Handel elektroniczny w Wielkiej Brytanii jest obsługiwany przez zaawansowaną infrastrukturę cyfrową i fizyczną, szybki Internet, duży udział smartfonów i doskonałe połączenia logistyczne z Europą i resztą świata.
Kupujący są bardzo wymagający. Oczekują bezproblemowych płatności, możliwości śledzenia przesyłek, a także szybkich dostaw.
Francja
Francja to kraj, który kupuje coraz więcej za pośrednictwem e-commerce. W ostatnim czasie utworzono tam 17 400 nowych sklepów internetowych, a poczta państwowa La Poste odnotowała 50-procentowy wzrost wolumenu przesyłek w pierwszym kwartale 2021 roku.
Zakupy online stały się częścią codziennego życia we Francji. Najpopularniejszym sposobem dostawy jest odbiór w lokalnych sklepach stacjonarnych oraz dostawa do domu. Kupujący wolą płacić kartą, ale popularne są również PayPal oraz Klarna.
Kondycja polskiego e-commerce
Według raportu Polska ma duży potencjał do rozwoju e-commerce, na co wskazuje spora konkurencja wśród sprzedających. Rywalizują między sobą o klienta, dlatego żeby go zdobyć, wciąż wprowadzają nowe ulepszenia – zwiększają jakość produktów, przykładają większą wagę do obsługi konsumenta. Korzystają na tym przede wszystkim kupujący, ale również same biznesy, ponieważ rozrastają się i wchodzą na wyższy poziom.
Obecnie e-commerce stanowi zaledwie 8 proc. całkowitej sprzedaży detalicznej w naszym kraju. Jednak pewne kategorie w czasie pandemii wyraźnie wzrosły, jak chociażby rynek dostaw żywności, który zwiększył się o 33,2%. Najpopularniejsze kategorie zakupów online to moda (32%), podróże (21%) oraz elektronika i media (12%).
Nad Wisłą dominuje lokalna platforma e-commerce Allegro, jednak obecnie musi walczyć o klientów z rosnącym w siłę Amazonem, który wszedł na polski rynek w marcu 2021 roku. Grupa wiekowa od 35 do 44 lat to najaktywniejsi polscy kupujący.
Podziel się z innymi: