Dlaczego potrzebujesz scentralizowanego dostarczania informacji?

scentralizowane dostarczanie informacji

Obieg informacji jest bardzo ważną kwestią w codziennym funkcjonowaniu każdego przedsiębiorstwa.

Jest to szczególnie ważne w przypadku sklepu internetowego B2B ze względu na chociażby złożoność polityki cenowej. Dlaczego warto wprowadzić w firmie scentralizowany system informacji?

Scentralizowane dostarczanie informacji – wszystko w jednym miejscu

Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w swojej firmie, to powinieneś postawić na scentralizowane dostarczanie informacji. Wszystkie dane dotyczące przedsiębiorstwa znajdują się wtedy w jednej bazie, do której ma dostęp każdy pracownik. W znaczący sposób wpływa to na wydajność pracy wszystkich osób.

Dotyczy to nawet osób piastujących stanowiska kierownicze – nie muszą już czekać na raporty z każdego działu – sami mają dostęp do wszystkich danych dotyczących księgowości czy wyników sprzedaży, co pozwala im na sprawne i odpowiedzialne zarządzanie firmą.

Z kolei przedstawiciele handlowi przy automatyzacji systemu nie muszą już pamiętać o ręcznej aktualizacji informacji o produktach czy mozolnym wprowadzaniu historii zamówień. Mogą skupić się na pozyskiwaniu nowych szans sprzedaży, ponieważ komunikacja z dotychczasowymi klientami została znacznie usprawniona i przyśpieszona.

Wpłynie to również na jakość obsługi klientów. Będą dostarczane im tylko aktualne informacje o produktach i ich dostępności. W ten sposób nie dojdzie do sytuacji, że partner biznesowy zamówi artykuły, które w rzeczywistości nie znajdują się w magazynie.

System biznesowy a prowadzenie sklepu internetowego B2B

Większość firm od lat pracuje na systemach biznesowych, które ułatwiają codzienne wykonywanie zadań. Pozwalają one usprawnić zarządzanie w takich obszarach, jak chociażby: finanse, produkcja, księgowość czy zasoby ludzkie. Jednym z najbardziej popularnych jest oprogramowanie ERP, czyli Enterprise Resource Planning. To często najważniejsze miejsce do przetwarzania firmowych danych. Archiwizują się tam informacje dotyczące zamówień, stanu magazynowego, klientów czy płatności.

Dlatego najczęściej konieczne jest zintegrowanie platformy sprzedażowej B2B z systemem ERP. Dzięki automatyzacji przynosi to wiele korzyści: wpływa na zwiększenie efektywności, obniżenie kosztów, a także poprawia bezpieczeństwo danych.

Informacjami znajdującymi się w ERP, które będą szczególnie potrzebne w sklepie internetowym B2B, są: stany magazynowe w czasie rzeczywistym, skrupulatnie przygotowane pod każdego klienta cenniki, a także kartoteki produktów.

W celu łatwiejszego pozyskiwania danych warto, aby platforma sprzedażowa B2B miała określone ścieżki przetwarzania informacji. Przykładowo mogą to być:

  • client – zawierający id klienta, NIP, adres, indywidualne cenniki,
  • order – nr id zamówienia, waluta, kod produktu, numer koszyka,
  • payment – status, data płatności, wartość brutto i netto,
  • product – kod, nazwa, producent, EAN, stany magazynowe,
  • price – ceny produktu netto.

Integracja oznacza brak ryzyka wystąpienia błędów podczas pracy na dwóch różnych platformach. Scentralizowany system informacji pozwala na uproszczenie chociażby drogi tworzenia strategii cenowej. Jest to bardzo istotne, ponieważ dana firma może mieć kilkuset partnerów biznesowych, a każdy z nich ma spersonalizowany cennik na wszystkie lub określone produkty. Ręczne zarządzanie taką matrycą cenową zajmuje sporo czasu. Jednak dzięki kompatybilności wpisanie danych do jednego systemu sprawi, że automatycznie pojawią się one również w innych miejscach, także w katalogu online klienta.

Klauzula/ zastrzeżenie prawne na ifirma.pl

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Darmowy program do faktur online Darmowy program do faktur online Darmowy program do faktur online

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość