Najczęściej popełniane błędy UX:
Oczywiście, nie tylko UX decyduje o sprzedaży. Klienci wciąż zwracają uwagę przede wszystkim na cenę, choć z wolna staje się ona jednym z wielu krytycznych czynników determinujących sukces w e-commerce. Nie bez znaczenia jest też zaufanie do marki, która od pierwszego dnia powinna dbać o swoją tożsamość, a także opinie klientów, które w wirtualnym świecie mają niebagatelne znaczenie.
Konwersja w ogromnym skrócie jest jednak zwieńczeniem udanej podróży klienta. A, według Harvard Business Review, udana podróż to taka, która nie wymaga od niego wysiłku. Klienci nie mają ani, czasu ani ochoty na to, by przebijać się przez zasieki w poszukiwaniu tego, czego potrzebują. Przede wszystkim jednak – mają mnóstwo alternatyw do dyspozycji.
Najczęściej popełniane błędy UX
Długi czas ładowania strony
Użytkownicy, a już zwłaszcza użytkownicy mobilni, nie słyną z cierpliwości. Jeśli więc Twoja strona ładuje się dłużej niż 4 sekundy, większość z nich nie będzie czekała do końca. Wolny czas ładowania strony to pierwszy z kilku czynników, który może negatywnie wpłynąć na doświadczenia Twoich użytkowników i kosztować Cię konwersję. Musisz postarać się, by Twoja strona ładowała się w ciągu kilku najlepiej milisekund.
Brak strony przyjaznej urządzeniom mobilnym
Ruch generowany za pośrednictwem urządzeń mobilnych to już połowa ruchu internetowego w ogóle, dlatego optymalizacji witryny pod kątem różnych urządzeń, nie wolno lekceważyć. Tym bardziej że Google właśnie zawartość strony mobilnej bierze pod uwagę przy ustalaniu pozycji w wyszukiwarce. Brak mobilnej wersji witryny to więc nie tylko błąd UX, ale też SEO.
To może Cię zainteresować: Mobile-first, czyli jak budować sklep internetowy, by zwiększyć zainteresowanie mobilnych użytkowników?
Mało intuicyjna nawigacja
Użytkownika nie wolno zmuszać do myślenia. Dobra strona internetowa jest na tyle łatwa w nawigacji, by użytkownik – nawet jeśli trafia na nią po raz pierwszy – od razu wiedział, jak się po niej poruszać. Zdecyduj więc, które elementy w Twojej witrynie są kluczowe i wyróżnij je odpowiednimi kolorami, rozmiarem i właściwie rozmieść na stronie.
Zbyt skomplikowany proces zakupowy
Długie formularze, konieczność rejestracji, czy skąpa liczba dostępnych opcji płatniczych to kolejne błędy UX, które zniechęcają do sfinalizowania transakcji. Zadbaj o to, by proces zakupowy był jak najbardziej płynny i bezproblemowy.
Zobacz jak stworzyć przyjazną użytkownikowi nawigację: Co decyduje o sprzedaży w e-commerce, czyli o czym pamiętać projektując ścieżkę zakupową w e-sklepie?
Podziel się z innymi: