Jak tworzyć zróżnicowany content, który będzie działał przez długi czas?

jak tworzyć zróżnicowany content

Strategia content marketingowa stanowi nierozłączną część działań performance’owych. Jak tworzyć dobre treści, które będą osiągały oszałamiające efekty? W poniższym artykule będzie można znaleźć wszystkie niezbędne informacje, do wykorzystania każdego dnia pracy. Nadszedł czas, w którym warto postawić na skuteczny content marketing. Dzisiaj już każdy doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że dobry content naprawdę się sprzedaje, a w dodatku przynosi niezłe korzyści.

Strategia content marketingowa stanowi nierozłączną część działań performance’owych. Jak tworzyć dobre treści, które będą osiągały oszałamiające efekty? W poniższym artykule będzie można znaleźć wszystkie niezbędne informacje, do wykorzystania każdego dnia pracy. Nadszedł czas, w którym warto postawić na skuteczny content marketing. Dzisiaj już każdy doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że dobry content naprawdę się sprzedaje, a w dodatku przynosi niezłe korzyści.

Jak tworzyć ponadczasowe treści?

Ponadczasowe treści, to przede wszystkim zróżnicowane treści. Content marketingu używa aż 93% marketerów B2B (wyniki badań przeprowadzonych przez Content Marketing Institute). Pokazuje to, jak bardzo popularne w marketingu jest tworzenie tego typu treści. Do angażujących tekstów nie należą treści tworzone tylko po to, by coś napisać i nic nie wnieść, teksty które nie są pisane pod SEO, są zwykłymi zapychaczami. Gwarancją dostarczenia najlepszego contentu jest zaplanowana strategia, która opiera się na konkretnych danych.

Tworzenie odpowiedniej strategii marketingowej składa się z kilku etapów:

  1. Przeprowadzenie szczegółowej analizy grupy docelowej
  2. Przeprowadzenie dokładnego badania konkurencji
  3. Stworzenie pomysłu, który będzie mógł realizować wyznaczone cele, biorąc pod uwagę wyniki wcześniej przeprowadzonych obserwacji

Coraz popularniejszą formą nawiązywania kontaktów z potencjalnymi klientami jest prowadzenie bloga, aktualnie korzystają z tego nie tylko osoby prywatne, ale również firmy, a nawet duże korporacje. Wówczas warto zaplanować już na samym początku cykle, dzięki którym będzie można przekazywać wszystkie informacje w przejrzysty i czytelny dla odbiorcy sposób. Tekst długi z przykładami, a ponadto ciekawy, na pewno przyniesie więcej korzyści, niż suche informacje, przekazane w podstawowy sposób. Warto wypracować sobie stałą konkretną i różniącą się od innych formę, która będzie wyróżniać się na tle innych, oraz będzie zapamiętywana przed czytelników, którzy staną się stałymi odbiorcami, a w przyszłości klientami.

Prawidłowy podział przekazywanych treści

  • Odbiorcy
  • Pod względem odbiorców, do których ma być skierowana treść. Warto zadbać o odpowiedni research, a nie tworzyć dla wyimaginowanych czytelników. Jeśli już uda się wyodrębnić określoną grupę docelową, wówczas należy zastanowić się nad zaspokojeniem ich potrzeb, oraz oczekiwaną treścią.

  • Ton
  • Pod względem tonu, w jakim ma być pisana treść. Dostarczony tekst może mieć różny ton, np. inspirować i nakierowywać odbiorcę lub doradzać w jakiejś dziedzinie. Najważniejsza jest branża dla której tworzony jest content.

  • Typ
  • Pod względem typu contentu. Warto zastanowić się jakiego typu treści chcielibyśmy tworzyć, czy chcemy się skupić na tym co sezonowe i teraz na czasie, czy evergreen, czyli treścią ponadczasową. Jest to jeden z najistotniejszych punktów.

  • Cel
  • Pod względem celu udostępnianych treści. Jaki cel ma mieć napisany tekst, czy ma on wzbudzać zainteresowanie, dostrzeżenie problemu, a może konwersację z obecnymi i przyszłymi klientami? Cel zazwyczaj jest jeden – sprzedaż, a więc, warto zadbać o klienta i wskazać mu kroki, które powinien zrealizować, aby zaspokoić swoją potrzebę oferowanymi produktami.

  • KPI
  • Pod względem KPI – wskaźnika odpowiedzialnego za skuteczność przekazywanej treści. Warto zastanowić się w jaki efektywny sposób będzie można zbadać skuteczność contentu. Pozwoli to na określenie przychodów, które będzie generowała dana treść.

Przeczytaj również: Content marketing w 2020 – co jeszcze możesz poprawić w swoich działaniach?
  ▲ wróć na początek
UWAGA

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress oraz Disqus. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane wyłącznie w celu opublikowania komentarza na blogu. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. Dane w systemie Disqus zapisują się na podstawie Twojej umowy zawartej z firmą Disqus. O szczegółach przetwarzania danych przez Disqus dowiesz się ze strony.

Zachęcamy do komentowania naszych artykułów. Wyraź swoje zdanie i włącz się w dyskusje z innymi czytelnikami. Na indywidualne pytania (z zakresu podatków i księgowości) użytkowników ifirma.pl odpowiadamy przez e-mail, czat lub telefon – skontaktuj się z nami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Administratorem Twoich danych osobowych jest IFIRMA S.A. z siedzibą we Wrocławiu. Dodając komentarz na blogu, przekazujesz nam swoje dane: imię i nazwisko, adres e-mail oraz treść komentarza. W systemie odnotowywany jest także adres IP, z wykorzystaniem którego dodałeś komentarz. Dane zostają zapisane w bazie systemu WordPress. Twoje dane są przetwarzane na podstawie Twojej zgody, wynikającej z dodania komentarza. Dane są przetwarzane w celu opublikowania komentarza na blogu, jak również w celu obrony lub dochodzenia roszczeń. Dane w bazie systemu WordPress są w niej przechowywane przez okres funkcjonowania bloga. O szczegółach przetwarzania danych przez IFIRMA S.A dowiesz się ze strony polityki prywatności serwisu ifirma.pl.

Zmiany w e-commerceWAŻNE

Czy zakupy przez Internet będą droższe? Zobacz na czym polegają zmiany w VAT-OSS

Zobacz

O księgowości wiemy wszystko,
żebyś Ty nie musiał

Daj się zaskoczyć profesjonalnej wiedzy naszych księgowych i oddaj swoje rozliczenia w dobre ręce. A może wolisz samodzielną księgowość? Nasz program do księgowania online jest wyjątkowo prosty i intuicyjny w obsłudze, podobnie jak narzędzie do wystawiania faktur. Wybierz to, co najlepiej odpowiada Twoim potrzebom - ręczymy za każdą z usług ifirma.pl.

Romek

z ifirma.pl

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami

Załóż darmowe konto i testuj ifirmę bez zobowiązań

Nowoczesna

Rzetelna

Księgowość